اخبار فوتبال

تاج و قلعه‌نویی پای درس کاپلو
نخستین سمینار بین‌المللی دانش‌افزایی فوتبال، روزهای دوم و سوم آذر به میزبانی جمهوری آذربایجان در شهر باکو برگزار می‌شود. در این سمینار، فابیو کاپلو سرمربی سابق تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و باشگاه‌های میلان و رئال مادرید، به تدریس آخرین متد نوین فوتبال نوین خواهد پرداخت. در این سمینار که با حضور مربیان برتر فوتبال از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی هم به عنوان میهمان ویژه به دعوت فدراسیون فوتبال جمهوری آذربایجان، حضور خواهند داشت. کنفرانس خبری کاپلو، دیدار دوستانه مینی‌فوتبال با ستارگان فوتبال و بازدید از امکانات فوتبال باشگاه‌های جمهوری آذربایجان، از بخش‌های دیگر این مراسم خواهد بود.
 

شکایت آلومینیوم از 6 باشگاه!
پرونده استقلال به کمیته انضباطی می رود
محمد رجائیان مدیرعامل آلومینیوم در خصوص اینکه چون خبر شکایت از استقلال بعد از ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو و مسابقه روز جمعه مطرح شد، تصور بر این بود که به خاطر اتفاقات مربوط به بازی بوده و به فارس گفت: «بلانکو هم جزئی از همین پروسه است. شکایت ما دیروز ارائه شده اما حداقل شش باشگاه شامل این داستان می‌شوند.» کارگروه نظارت بر قرارداد باشگاه‌ها در روزهای اخیر پرونده استقلال را بررسی کرده و قرار است در دو- سه روز آینده گزارش نهایی خود را به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال کند. به گزارش تسنیم، این کارگروه چندی پیش پرونده باشگاه تراکتور را به کمیته انضباطی ارسال کرده و قرار است پرونده باشگاه استقلال نیز بزودی به این کمیته فرستاده شود. کمیته انضباطی با توجه به گزارش‌ واصله، درباره تراکتور و استقلال تصمیم‌گیری خواهد کرد. پرسپولیس و آلومینیوم از شاکیان باشگاه استقلال هستند و اعتقاد دارند این تیم قوانین را رعایت نکرده است.
 

پریرا یک گل تا دو رکورد مهم
مس رفسنجان در حالی موفق شد در یکی از بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر با یک گل پیکان را شکست بدهد که گل این تیم توسط لوسیانو پریرا مهاجم برزیلی مس ملقب به شیمبا در دقیقه 59 زده شد. پریرا با این گل به دو رکورد مهم در فوتبال ایران نزدیک شد. اولین رکورد مربوط به سن و سال این بازیکن است. او در روزی که 40 سال و 13 روز از عمرش گذشته بود، موفق شد در لیگ برتر گل بزند. این اتفاق باعث شد خیلی‌ها فکر کنند او با این گل تبدیل به مسن‌‌ترین گلزن لیگ برتر شده اما پریرا فقط 4 روز جوان‌تر از رکورددار این آیتم است. سهراب بختیاری‌زاده وقتی در لیگ سیزدهم برای تیم استقلال خوزستان بازی می‌کرد، در حالی که 40 سال و 17 روز داشت، گل زد و نام خودش را به عنوان مسن‌ترین گلزن تاریخ لیگ برتر معرفی کرد. این رکورد از آن روز دست نخورده باقی مانده است اما چون بازی بعدی مس رفسنجان روز 12 آبان برگزار می‌شود و لوسیانو در آن روز 40 سال و 18 روز از عمرش می‌گذرد، پریرا با گل بعدی‌اش می‌تواند آن را به نام خودش بزند. همچنین پریرا که از فصل 92-1391 در لیگ برتر ایران بازی می‌کند با گل به پیکان، تعداد گل‌هایش در همه ادوار لیگ برتر را به 99 رساند اما او با زدن گل بعدی می‌تواند 100 گله شود و در کنار رضا عنایتی 147 گله، محسن خلیلی و مهدی رجب‌زاده 116 گله و آرش برهانی 115 گله تبدیل به پنجمین گلزن لیگ برتر ‌شود که تعداد گل‌هایش سه رقمی می‌شود.


ربودن والدین ستاره لیورپول!
براساس اعلام مقامات کلمبیایی، والدین لوئیز دیاز، ستاره لیوپورل در شهر بارانکاس واقع در بخش «لاگواخیرا» کلمبیا ربوده شدند.
 در این میان پلیس مادر دیاز را از دست آدم‌ربایان آزاد کرد و پدرش هم عصر دیروز از دست اشرار نجات یافت. گفته می‌شود چند موتورسوار مسلح، اتومبیل والدین ستاره ۲۶ ساله کلمبیایی را در مسیر بازگشت به منزل‌شان متوقف کرده و آنها را ربودند. فدراسیون فوتبال کلمبیا در بیانیه‌ای این آدم‌ربایی را تأسف‌بار توصیف کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی