عملکردمان بازی به بازی بهتر شده است

مانیکونه: بازی با قطر نشان داد تیم ملی در مسیر درستی است

آنتونیو مانیکونه را شاید بتوان چهره خاص کادر فنی فعلی تیم ملی فوتبال کشورمان دانست. این مربی ایتالیایی، درباره کار کردن در فوتبال ایران، به فارس گفت: «بسیار خوشحالم که در فوتبال ایران و با بازیکنان ایرانی کار می‌کنم زیرا همه آنها می‌خواهند پیشرفت کنند و به سطح بالایی از فوتبال برسند. 17 سال به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای در تیم‌های مهم ایتالیا بازی کردم. سپس سال‌ها در آکادمی اینترمیلان مربی بودم. سابقه دستیاری در تیم ملی سوئیس، لاتزیو و بوردو را دارم. به لطف این تجربیات می‌توانم به اطرافیانم کمک کنم تا از نظر حرفه‌ای رشد کنند. هدف همه ما رسیدن به اهداف مهم است. فکر می‌کنم کیفیت فردی خوبی در بازیکنان ایرانی وجود دارد و هر بازیکنی متعهد است و هر روز خودش را برای رسیدن به بهترین‌ها به کار می‌گیرد.»
او درباره همکاری با امیر قلعه‌نویی چنین نظر داد: «قلعه‌نویی جدا از اینکه یکی از بهترین مربیان تاریخ ایران است، فردی متواضع و بسیار همدل است که در کنار همکارانش می‌ایستد و سعی می‌کند شرایطی را به وجود بیاورد که همه آنها صد درصد در کارشان تلاش کنند. قلعه‌نویی از من خواست تا تجربه بین‌المللی‌ام را به تیم ملی ایران منتقل کنم و به همین دلیل از او تشکر می‌کنم. بلافاصله ارتباطم با او خوب شد و از قلعه‌نویی به خاطر استقبالی که از من داشت، تشکر می‌کنم. همچنین از همه اعضای تیم ملی ایران.»
مانیکونه در خصوص اینکه تیم ملی با قلعه‌نویی آمار هشت برد و یک تساوی را ثبت کرده اما برخی همچنان با نگاه تردید به این تیم نگاه می‌کنند، چنین واکنشی داشت: «ما بسیار جدی و سخت کار می‌کنیم تا نتایج مثبتی برای تیم ملی به ارمغان آوریم. جدا از نتایج بسیار مهم، چیزی که از آن راضی هستیم این است که عملکردمان بازی به بازی بهتر شده و دلیلش هم این است که بازیکنان و تمام افرادی که اطراف آنها کار می‌کنند، روی دستیابی به اهداف تعیین‌شده متمرکز شده‌اند. در حال حاضر اعتبار اصلی تیم ملی نتایج و عملکردش است که این موضوع نیز مدیون قلعه‌نویی برای ایجاد اتحاد در تیم ملی و حمایت کامل فدراسیون از برنامه‌ها و تقویم تیم ملی است.»
او درباره عملکرد تیم ملی در تورنمنت اردن، عنوان کرد: «وقتی بازی با نتیجه 3 بر یک به سود ایران تمام شد، بلافاصله این مسابقه را آنالیز کردیم. از نظر من پس از 2 بر صفر شدن بازی، یک افت ذهنی در تیم به وجود آمد که موضوع مهمی است و باید از این تجربه درس بگیریم. دیدید برابر قطر نیز پس از به ثمر رساندن دو گل به جای متوقف شدن حملات، فشار خود را ادامه دادیم و دو گل دیگر نیز به ثمر رساندیم. پیروزی مقابل قطر، نتیجه مثبتی بود که به ما احساس رضایت داد و تأیید کرد که در مسیر درستی کار می‌کنیم. نکته مهم این است که باید روی خودمان، کارمان، تیم‌مان و بازیکنان‌مان تمرکز کنیم و تمام تلاش خود را برای داشتن بهترین عملکرد به کار بگیریم. در هر تمرین باید بهتر و بهتر شویم. یکی از اصول من در زندگی این است که اینجا و اکنون زندگی کن، بدون فکر کردن به موارد دیگر زیرا  می‌تواند ذهن ما را منحرف کند و سبب ‌شود انرژی خود را غیر ضروری از دست بدهیم.»
مانیکونه درباره مصدومیت شدید مرتضی پورعلی‌گنجی که باعث شد او جام ملت‌های آسیا را از دست بدهد، یادآور شد: «از مصدومیت مرتضی خیلی متأسف شدم زیرا او بازیکنی خوب و از آن مهم‌تر آدم بزرگی است. اطمینان دارم پس از مصدومیت قوی‌تر از قبل باز می‌گردد.»

جستجو
آرشیو تاریخی