ملوان صفر - پرسپولیس صفر

توقف در بندرگاه!

ملوان و پرسپولیس در حالی از ساعت 16:15 دیروز برگزار‌کننده آخرین بازی هفته هشتم لیگ برتر بودند که این مسابقه قرار بود از ساعت 16 آغاز شود ولی به دلیل حضور پرشور هواداران انزلی‌چی، این مسابقه با 15 دقیقه تأخیر آغاز شد که این موضوع با اعتراض مهدی تارتار، سرمربی ملوان و یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس همراه بود. با این حال، تمام سکوهای استادیوم لبریز از تماشاگر شده بود و حتی بیشتر از ظرفیت آن نیز تماشاگر در استادیوم حاضر بود و هواداران با چسبیدن به فنس‌ها و دیواره‌های استادیوم به تماشای این بازی و تشویق ملوان مشغول بودند.
تارتار در این بازی، تیمش را با ترکیب افشار صداقت، آرمان اکوان، میلاد باقری، حامد نورمحمدی، پدرام قاضی‌پور، مجید عیدی، پویا پورعلی، حسین صادقی، مهران احمدی، رضا جعفری و سهیل فداکار به میدان فرستاد و گل‌محمدی هم تیمش را با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، وحدت حنانوف، علی نعمتی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌‌فر، مسعود ریگی، محمد عمری، سعید صادقی و شهاب زاهدی روانه زمین کرد تا به ترکیب تیم برنده ابتدای بازی با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا دست نزده باشد.
این مسابقه در حالی آغاز شد که ملوان غیر از بازی اولش برابر ذوب آهن، دیگر در خانه نباخته بود و با توجه به حمایت هوادارانش، انگیزه زیادی داشت تا در این مسابقه هم به پیروزی دست پیدا کند. با این حال، بازی متعادل آغاز شد تا اینکه در دقیقه ۱۳ ارسال خطرناک رفیعی با ضربه دانیال اسماعیلی‌فر در شرایط نامتعادل با اختلاف بیرون رفت. دقیقه ۲۰ هم پاس بلند کنعانی‌زادگان برای صادقی با خروج خطرناک دروازه‌بان ملوان دفع شد. پس از اینکه بازی باز هم برای بیش از 15 دقیقه در میانه میدان در جریان بود، در دقیقه ۳۸ اولین موقعیت جدی ملوان روی ارسال پدرام قاضی‌پور و رسیدن توپ به رضا جعفری به دست آمد که شوت او از بالای دروازه بیرون رفت. دقیقه ۴۵ هم ارسال خطرناک صادقی توسط گلر ملوان به کرنر فرستاده شد تا خطر بزرگی برای این تیم رفع شود. در دقیقه ۳+۴۵، صادقی باز هم با نفود خوب خود از سمت راست به محوطه موقعیت خوبی را به وجود آورد اما ضربه نهایی طوری نبود که دروازه ملوان باز شود و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.
 با شروع نیمه دوم، گل محمدی تغییراتی را در ترکیب سرخپوشان به وجود آورد و مهدی ترابی و میلاد سورگی را به جای رفیعی و زاهدی به میدان فرستاد. با این حال، پرسپولیسی‌ها نتوانستند خطر خاصی را به روی دروازه میزبان خود ایجاد کنند و در سمت مقابل این ملوان بود که صاحب فرصت خوبی شد که آن را از دست داد. در ادامه پرسپولیس تعویض دیگری انجام داد و امید عالیشاه در دقیقه 65 جانشین صادقی شد. با این حال، باز هم این ملوان بود که صاحب فرصت شد و ضربه ابوذر صفر‌زاده که در نیمه دوم به میدان آمده بود، در دقیقه 70 از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت. گل محمدی که می‌خواست از فشار ملوان کم کرده و خط حمله‌اش را تقویت کند، در دقیقه 76 نبیل باهویی را به جای عمری به زمین فرستاد. در این میان، حنانوف در دقیقه 82 با شوتی زیبا و غیرمنتظره از پشت محوطه جریمه دروازه ملوان را تهدید کرد که صداقت با واکنشی خوب توپ را راهی کرنر کرد. با این حال، پرسپولیس نتوانست موقعیت خاص دیگری را خلق کند تا این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به پایان برسد تا سرخ‌ها دو امتیاز حساس را از دست بدهند. با این نتیجه، استقلال با 18 امتیاز در صدر باقی ماند و پرسپولیس هم در رده دوم 16 امتیازی شد.

جستجو
آرشیو تاریخی