صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

کرانه باختری همچنان ناآرام

گزارش - 4

در حالی که کابینه افراطی رژیم صهیونیستی به مسلح کردن شهرک نشینان ادامه می‌دهد، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله شهرک‌نشینان در جنوب نابلس خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت النشره، بلال محمد صالح، ۴۰ ساله به ضرب گلوله شهرک‌نشینان در شهرک الساویه در جنوب نابلس به شهادت رسید. با شهادت این جوان تعداد شهدای کرانه باختری به دست صهیونیست‌ها از هفتم اکتبر که عملیات شاخه نظامی حماس تحت عنوان طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی آغاز شده، تاکنون به ۱۱۱ شهید و ۱۹۵۰ زخمی رسیده است.
شهادت این جوان فلسطینی در حالی رخ داده است که عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی وارد بیست و سومین روز خود شده است و گردان‌های قسام، شاخه حماس شهرک‌های اراضی اشغالی را با هزاران موشک هدف قرار داده‌اند.
در همین حال رسانه عبری «کان» خبر داد، کابینه تل‌آویو قرار است به پلیس اجازه دهد علیه شهروندان معترض صهیونیست که در جریان «جنگ چند وجهی» که توسط رژیم صهیونیستی به جریان افتاده، جاده‌ها یا ورودی شهرها را مسدود می‌کنند، از شلیک واقعی استفاده کند. بنا بر این گزارش طبق قوانین جدید، پلیس رژیم صهیونیستی قبل از شلیک و کشتن معترضان صرفاً به مجوز یک افسر ارشد نیاز دارد.
تسهیل قوانین مرتبط با شلیک گلوله، حتی پیش از حمله غافلگیرکننده هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی، توسط ایتامار بن گویر، وزیر راستگرای امنیت داخلی این رژیم پیشنهاد شده بود. او اوایل اکتبر به رسانه «کان» گفته بود: «از اینکه وارد عمل شوم خجالت نمی‌کشم. می‌خواهم این کار را به گونه‌ای انجام دهم که تیراندازی به افرادی که پلیس را تهدید می‌کنند برای افسران پلیس ما آسان‌تر شود.» این شبکه صهیونیستی پیشتر گزارش داده بود که مقامات پلیس و وزارت امنیت داخلی «نگران این بوده‌اند که شهروندان عرب اسرائیلی بتوانند در صورت تشدید تنش نظامی با فلسطینی‌ها یا حزب‌الله لبنان، جلوی حرکت کاروان‌های ارتش را بگیرند.»
در همین ارتباط دیروز ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد: «هدف از مسلح کردن شهرک‌نشینان ایجاد رعب و وحشت میان ملت فلسطین است.» این در حالی است که منابع رسانه‌ای صبح دیروز از یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه «الجلزون» در شمال «رام الله» و بازداشت چند فلسطینی توسط آنها خبر دادند. خبرگزاری «وفا» در این باره اعلام کرد که بولدوزرهای رژیم صهیونیستی خانه دوطبقه متعلق به «باجس نخله» رهبر زندانی جنبش حماس را در اردوگاه الجلزون تخریب کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی