صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

تل آویو برای حمله به بیمارستان‌ها آماده می‌شود

گزارش - 3

یک مقام سابق سازمان ملل هشدار داد، تل آویو در تکاپو است تا افکار عمومی را برای حمله به بیمارستان‌ها آماده کند.
به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، مایک لینک، گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل در سخنانی تأکید کرد: «اسرائیل با طرح این ادعا که حماس از بیمارستان شفا به عنوان پایگاه عملیاتی خود استفاده می‌کند، قصد دارد افکار عمومی را برای حملات آینده خود به بیمارستان‌ها آماده کند.»
لینک همچنین تأکید کرد: «از اینکه می‌بینم تحلیلگران سیاسی غرب از اروپا گرفته تا امریکای شمالی، حتی قبل از تهاجم زمینی جمعه شب، مخالفت قاطعی با حملات اسرائیل نداشته‌اند، بسیار متأسفم.»
وی در حالی بابت حملات احتمالی ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان شفا ابراز نگرانی کرده است که این بیمارستان‌ها به دلیل حملات بی‌امان ارتش رژیم صهیونیستی هزاران بیمار و مجروح را در خود جای داده‌اند و علاوه بر آن بسیاری از مردم نیز با این امید که بیمارستان‌ها از حملات در امان باشند، به این اماکن پناه برده‌اند.
به جز آنچه که مایک لینک بابت آن ابراز نگرانی کرده است، انجمن بین‌المللی حفاظت از جان کودکان نیز در بیانیه‌ای نگرانی خود را درباره وضعیت کودکان غزه اعلام کرده است. این نهاد جهانی در بیانیه‌ای هشدار داده است: «در حالی که حجم و وسعت عملیات ارتش اسرائیل مشخص نیست، اگر این ارتش اقدام به حمله زمینی گسترده علیه غزه کند، جان بیش از یک میلیون کودک که نیمی از جمعیت 2.3 میلیون نفری غزه را تشکیل می‌دهند، به خطر می‌افتد.» جیسون لی، مدیر این گروه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، می‌گوید: «این کودکان و خانواده‌های آنان این روزها وحشت محض را تجربه می‌کنند.»
این در حالی است که بنا بر گزارش‌هایی که خبرنگاران از غزه منتشر می‌کنند، هزاران کودک ساکن غزه به دلیل تبعات 22 روزی که از جنگ می‌گذرد، دچار بحران‌های روحی شدیدی شده‌اند و به لحاظ روحی و روانی در شرایط ناسالمی به سر می‌برند.
نوار غزه منطقه‌ای بسیار کوچک است که به دلیل محاصره بودن، هیچ راهی برای خروج از آن وجود ندارد. رژیم صهیونیستی نیز که این باریکه را در محاصره خود گرفته، به خانواده‌هایی که در شمال نوار غزه هستند، هشدار داده این منطقه را ترک کرده و به سمت بخش جنوبی آن حرکت کنند. این رژیم قصد دارد، در خلال این جنگ نه فقط حماس را تضعیف کند، باریکه غزه را از آنچه اکنون هست، کوچک‌تر کند.

جستجو
آرشیو تاریخی