صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

انتقام از پزشک معالج در فضای مجازی
بیمار کینه‌جو وقتی با پزشک معالجش به اختلاف خورد، با ساخت یک صفحه جعلی در فضای مجازی باعث هتک‌حیثیت وی شد.
سرهنگ حسن ابوالحسینی، رئیس پلیس فتا استان یزد در تشریح این خبر گفت: پزشکی به این پلیس مراجعه کرد و اعلام داشت که صفحه‌ای جعلی در اینستاگرام با نام وی ایجاد شده و با انتشار یک‌سری مطالب موجب هتک‌حیثیت وی شده است که به دلیل حساسیت موضوع مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و متهم شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر  و با بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم یکی از بیماران دکتر بوده که به دلیل اختلافی که با وی داشته اقدام به ایجاد صفحات جعلی علیه وی کرده و قصد برهم زدن آرامش او را داشته است.
 
 جاسازی 500 کیلوگرم شیشه در کامیون
مأموران انتظامی ایست بازرسی میناب از یک کامیون 500 کیلوگرم شیشه کشف کردند.
ابراهیم طاهری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: در ادامه روند مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی ایست بازرسی شهید چغازردی در محور مواصلاتی بندرعباس-میناب از انتقال محموله بزرگ مواد مخدر صنعتی به وسیله یک دستگاه کامیون متعلق به قاچاقچیان باخبر شدند و عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند. با هماهنگی مقام قضایی، مأموران انتظامی کامیون مورد نظر را حین تردد شناسایی و پس از تعقیب و گریز ضمن توقیف آن در بازرسی به عمل آمده، ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه را که به صورت کاملاً ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.
وی افزود: در جریان این عملیات یک نفر دستگیر که با صدور قرار تأمین کیفری بازداشت شده است.
 
سقوط مرگبار از طبقه هفتم
یکی از مهندسان شرکت کلرپارس تبریز با سقوط از ارتفاع ۲۰ متری جان باخت.
دکتر اصغر جعفری، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و ‌مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تأیید این خبر گفت: روز پنجشنبه گذشته پس از دریافت گزارش سقوط یک مرد ۴۶ ساله از طبقه هفتم ساختمان یکی از شرکت‌های صنعتی تبریز، نیروهای اورژانس آذربایجان‌شرقی در محل حاضر شده و طبق گفته شاهدین، این فرد از ارتفاع حدود ۲۰ متری به پایین سقوط کرده است.
وی ادامه داد: فرد مذکور از ناحیه سر و گردن آسیب شدیدی دیده بود و بر اثر این حادثه، فوت سر صحنه رخ داده که امکان احیا وجود نداشته و تحقیقات درباره علت آن آغاز شده است.

 نجات خرس کمیاب از استخر
مأموران و کارشناسان حفاظت محیط‌زیست استان تهران یک خرس قهوه‌ای بالغ را از داخل استخر آب کشاورزی شهرستان میگون نجات دادند.
به گزارش یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان شمیرانات، شامگاه جمعه یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ در استخر آب کشاورزی شهرستان میگون در رودبار قصران گرفتار شد. عوامل و کارشناسان حفاظت محیط‌زیست استان با امکانات فنی و تجهیزات لازم بلافاصله به محل اعزام شدند.
علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: با تلاش مأموران و همکاری پرسنل آتش‌نشانی این شهرستان، خرس بدون جراحت و عمل بیهوشی نجات یافت. کارشناسان این اداره کل سلامت این حیوان را تحت نظر قرار داده و با نردبان فلزی وی را از استخر نجات داده و به زیستگاه طبیعی خود بازگرداندند. به احتمال زیاد دلیل حضور این حیوان در این منطقه با توجه به فصل زمستان، تغذیه و آماده شدن برای خواب است.
 
مرگ 4 مرد و یک زن در حمله سگ‌ها
سازمان پزشکی قانونی کشور از مرگ 4 مرد و یک زن بر اثر گازگرفتگی سگ‌ها از ابتدای سال در کشور خبر داد.
همچنین بر اساس آمار گردآوری شده، ۷۸۴ مصدوم ناشی از «گازگرفتگی سگ» در نیمه نخست امسال برای معاینه و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۵۹۳ نفر مرد و ۱۹۱ نفر زن بوده‌اند. بیشترین مراجعه مصدومین گازگرفتگی سگ با ۱۰۲ نفر مربوط به استان خراسان‌رضوی و پس از آن با ۹۸ نفر مربوط به استان تهران و ۸۳ نفر مربوط به استان اصفهان بوده است.
 
 جان باختن کارگر 2 ماه پس از سوختگی
کارگر با سابقه اداره برق انزلی که حین کار دچار حادثه شده بود، پس از حدود 2ماه در بیمارستان جان باخت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری گفت:رضا صابر‌باغی، کارگر 45 ساله اداره برق انزلی روز ۲۵ مردادماه حین عملیات رفع نقص کابل‌های برق در محدوده خیابان پرستار انزلی دچار جراحات و سوختگی بالای 80 درصد شد و او را به بیمارستانی در تهران انتقال دادند. وی که 21 سال سابقه کار داشت، سرانجام به دلیل شدت سوختگی در بیمارستان جان باخت.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی