صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

آرمیتا گراوند پس از 28 روز کما جان باخت

گروه حوادث:  «آرمیتا گراوند» دختر دانش‌آموزی که در مترو دچار حادثه شده بود پس از 28 روز بستری در بیمارستان فوت کرد.
به گزارش ایسنا، ساعت 7 صبح روز نهم مهر امسال خبر بیهوش شدن دختر دانش‌آموز 17 ساله‌ای به نام آرمیتا در ایستگاه مترو شهدا به اورژانس اعلام شد. به گفته دوستان آرمیتا آنها برای رفتن به مدرسه  قصد داشتند سوار قطار مترو شوند که ناگهان آرمیتا از هوش رفت و از پشت روی زمین افتاد و بر اثر برخورد سرش با لبه سکو دچار ایست قلبی و ضربه مغزی شد. وقتی امدادگران اورژانس بالای سر وی رسیدند عملیات احیای قلبی نتیجه داد و او را به بیمارستان منتقل کردند اما دختر نوجوان هرگز به هوش نیامد و سرانجام صبح شنبه 6 آبان پس از ۲۸ روز بستری در بخش مراقب‌های ویژه درگذشت.
بر اساس نظریه رسمی پزشکان، آرمیتا گراوند پس از افت ناگهانی فشار خون، دچار سقوط، ضربه مغزی و به دنبال آن تشنج مداوم، کاهش اکسیژن رسانی مغزی و ادم مغزی شده است.
این در حالی است که پس از این حادثه رسانه‌های معاند مدعی شدند آرمیتا به دلیل نداشتن حجاب با حجاب‌بانان داخل مترو درگیر و از سوی آنها هل داده شده و به زمین خورده بود. در حالی که انتشار تصاویر دوربین های داخل ایستگاه مترو و روایت شاهدانی که در لحظه حادثه در محل حضور داشتند این ادعا را تأیید نکرد. هرچند مسئولان مترو اظهار داشتند داخل واگن قطار مورد نظر دوربین نداشته است و نمی‌توان لحظه حادثه را به طور کامل از داخل واگن بررسی کرد. سپس پدر و مادر آرمیتا نیز که تصاویر موجود را مشاهده کرده بودند اظهار داشتند شکایتی از کسی ندارند و مدرک و مستندی مبنی بر اینکه فردی با دخترشان درگیر شده باشد به دستشان نرسیده است.
آرمیتا اصالتاً اهل لرستان بود و گفته شده در ورزش رزمی تکواندو نیز به شکل حرفه‌ای فعالیت داشته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی