صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فوتبال ایران

پرسپولیس خواستار کسر امتیاز از استقلال
خطیر: پاسخ‌ شان را قانونی می‌دهیم
پس از اینکه استقلال با کم کردن قرارداد جواد نکونام سرمربی و تعدادی از بازیکنانش موفق شد قرارداد گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی‌اش را به ثبت برساند، دوباره ماجراهای نقل و انتقالاتی تیم‌های مدعی اوج گرفت و باشگاه پرسپولیس در اقدامی از استقلال شکایت کرد. شکایت اول باشگاه پرسپولیس روز ۲۷ مهرماه به سازمان لیگ ارسال شد که در آن سرخپوشان به موارد مختلف از جمله قرارداد حداقلی چند بازیکن و مربی در تیم استقلال اشاره کرده و خواستار رسیدگی شدند. همچنین باشگاه پرسپولیس قرار است شکایت دیگری را امروز به سازمان لیگ ارسال کند که موضوع این شکایت بلانکو، خرید جدید آبی‌پوشان تهرانی است. نکته مهم اینکه اساساً باشگاه پرسپولیس باید شکایات خود را به سازمان لیگ ارسال کند و این نهاد شکایات را به کمیته‌های مختلف فدراسیون ارجاع می‌دهد که این‌بار کمیته انضباطی مدنظر است. باشگاه پرسپولیس معتقد است که آنها پیشنهاد ۶۰۰ هزار دلاری به بلانکو دادند اما او به دلیل رقم نازل پیشنهاد، ترجیح داد به ایران و پرسپولیس نیاید و حالا سرخپوشان استقلال را متهم به پرداخت رقم بیشتر به این بازیکن می‌کنند. این در حالی است که گفته می‌شود قرارداد او با استقلال ۳۰۰ هزار دلار ثبت شده است. قرمزها که با کسر یک امتیاز صدرنشینی انفرادی خود را از دست‌رفته می‌بینند، امیدوارند با این شکایت باشگاه استقلال را محکوم کنند تا آبی‌ها نیز در جدول رده‌بندی متضرر شوند. هدفی که روزهای آینده فوتبال ایران را جنجالی‌تر می‌کند. این موضوع با واکنش علی خطیر مدیرعامل استقلال نیز همراه شد و او اعلام کرد: «به اطلاع سرمایه‌داران، سهامداران و مالکان واقعی باشگاه استقلال می‌رسانم که ارکان باشگاه ضمن احترام به درخواست‌های مکرر شما جهت پاسخگویی به صحبت‌ها و همچنین شکایت مطرح شده، اعلام می‌کند باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال نیازی برای پاسخگویی در رسانه‌ها نمی‌بیند چون اگر حرفی هست در مرجع قانونی و به زبان قانون بیان خواهد شد نه با جنجال‌های رسانه‌ای بیهوده، آرامشی که امروز در استقلال شاهدش هستیم، به دلیل گذشت، توافق، یکدلی و همراهی وصف‌ناپذیر ارکان باشگاه است که در سطوح مختلف ایجاد شده و آخرین نمونه آن‌ را در روزهای گذشته همه مشاهده کردند.»
 

دو ایرانی در تیم منتخب آسیا
مسابقات هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2023 در هفته جاری به پایان رسید. در همین رابطه AFC بهترین‌های هفته گذشته را در قالب تیم منتخب معرفی کرد که رامین رضاییان ستاره سپاهان و سعید صادقی بازیکن پرسپولیس به عنوان دو ایرانی که موفق به دبل برابر آلمالیق ازبکستان و استقلال تاجیکستان شدند، در این منتخب هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند.
 

پرسپولیس برای هانگژو به ما بازیکن نداد
عنایتی: چه کسی ما را نقد فنی کرده؟
رضا عنایتی، سرمربی تیم‌ملی فوتبال امید پس از چند هفته که از ناکامی شاگردانش در بازی‌های آسیایی هانگژو می‌گذرد، حاضر به پاسخگویی شد و با حضور در برنامه «ورزشگاه» گفت:«جو تا حدودی مناسب نبود تا بتوانیم در فضایی منطقی صحبت کنیم! از جانب خودم بابت اتفاقات تیم امید عذرخواهی می‌کنم. همه تلاش خود را در ازبکستان (انتخابی المپیک) و هانگژو انجام دادیم اما در هر دو تورنمنت روی خوش فوتبال با ما نبود. وقتی نیروی جوانی بر عقل و منطق غلبه کند، مسائل غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد. در ازبکستان به خاطر کارت زرد حذف شدیم. در هانگژو نیز در نبردی که ۲۰ یا ۲۱ موقعیت داشتیم (هنگ‌کنگ)، توپ‌های ما تبدیل به گل نشد.»
او در واکنش به این موضوع که اگر در بازی‌های آسیایی نیز با همان بازیکنان انتخابی المپیک شرکت می‌کردند شاید لیگ تعطیل نمی‌شد و بازیکنانش حتی بابت ماجرای سربازی انگیزه زیادی برای روی سکو رفتن داشتند، از تیم‌های مختلف به غیر از پرسپولیس تشکر کرد: در ابتدای صحبت‌های خود می‌خواستم تشکر ویژه‌ای از استقلال، گل‌گهر، مس‌رفسنجان، ذوب‌آهن، شمس‌آذر، پیکان و فولاد که برای هانگژو به ما بازیکن دادند تشکر ‌کنم اما از پرسپولیس تشکر نمی‌کنم زیرا به ما بازیکن نداد(!) البته بازهم از کل لیگ تشکر می‌کنم.»
عنایتی در اظهاراتی جالب ایرادها را بر گردن رسانه‌ها انداخت:«در مقدماتی المپیک و هانگژو کمترین تعداد پاس‌های ما بالای ۴۰۰ پاس بوده است. فرقی نمی‌کند مقابل چه تیمی. ما مالکیت داشتیم، سانترهای زیادی ارسال کردیم و شوت‌های زیادی به دروازه حریف زدیم. یک تیم، دیگر باید چه کاری انجام بدهد. چه کسی ما را نقد فنی کرده است؟ من نباید با مجری برنامه بحث فنی کنم! اگر سؤالی دارید، جواب می‌دهم ولی وقتی می‌گویید کارشناس، باید یک نفر اینجا بنشیند تا یا من او را به‌عنوان نفر اول فنی تیم متقاعد کنم یا کارشناس مرا مجاب کند.»
او درمورد ناراحتی‌اش به خاطر از دست دادن محمد عمری و یاسین سلمانی در جریان بازی‌های آسیایی چنین واکنشی داشت: «باید تکلیف این تیم را مشخص کنیم. تیم امید یا متعلق به کمیته ملی المپیک است یا فدراسیون فوتبال. وقتی بازیکنان پرسپولیس به هانگژو آمدند، اصلاً در جریان نبودم که توافق شده بار دیگر بازگردند زیرا دلیلی نمی‌دیدم بازیکن به چین بیاید و فقط مقابل مغولستان و تایلند بازی کند و سپس بازگردد. درست نیست مصدومیتش را به پای ما بنویسند.حتی عمری در هانگژو بیشتر از یاسین بازی کرد و ما یاسین را 15،10 دقیقه بازی دادیم تا با تیم هماهنگ‌تر شود.»
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی