صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

سردار وقتی به رم رفت در افت بود

رضایی: طارمی آماده است به تیم بزرگی برود

رحمان رضایی مربی تیم ملی ایران و یکی از دستیاران امیر قلعه‌نویی، یکی از بازیکنان سابق فوتبال ایران است که سابقه بازی و شش فصل حضور در سری A و یک فصل سری B و تیم‌های ایتالیایی مانند پروجا، مسینا و لیورنو را دارد. به همین خاطر، او در فوتبال ایتالیا چهره‌ای شناخته شده است و در این شرایط، رسانه اسپورت ایتالیا مصاحبه‌ای با او انجام داده است. رضایی درباره اینکه مهدی طارمی در آستانه حضور در میلان بود ولی سرانجام این اتفاق رخ نداد، گفت: «بله، او آماده بود تا به میلان برود. من آینده خوبی را برای او در روسونری می‌دیدم. او به هر تیمی که برود، عملکرد خوبی خواهد داشت.»
این مربی ایران درباره اینکه طارمی چیزی در مورد شایعات حضور در ایتالیا به او گفته است، عنوان کرد: «بله، ما در مورد آن صحبت کردیم. او احساس می‌کند زمان مناسبی برای تغییر باشگاهش است تا یک جهش بلند به یک تیم بزرگ داشته باشد. او از نظر ذهنی آماده است. طارمی به من گفت که حتی آماده بود تا در تابستان این کار را انجام دهد اما در نهایت امکان بسته شدن قراردادی که او را به سری A ببرد، وجود نداشت. من به او گفتم یک فصل دیگر بازی کردن در پورتو برای او خوب است و حتی او سال آینده برای انتقالی بزرگ، آماده‌تر خواهد بود. او حتی آماده است تا در ژانویه برود و من هم به او توصیه کردم که اگر فرصت آن وجود دارد، بهتر است پورتو را ترک کند. من به او گفتم حالا وقت رفتن است و می‌تواند در زمستان بدون پشیمانی از پرتغال برود.»
رضایی درباره اینکه پاسخ طارمی چه بوده، گفت: «او موافقت کرد. ولی منتظر است که ببیند آیا می‌تواند به حضور در پورتو ادامه دهد یا پیشنهادی را در ژانویه بپذیرد. در اردن به او گفتم در روزنامه‌ها خواندم که اینتر به دنبال توست. او به من فهماند که تمرکزش روی این موضوع است تا بهترین عملکردش را ارائه کند و در تمام این ماه‌ها بهترینش را در زمین گذاشته تا بتواند راهی تیم بزرگ تری شود.»
او درباره اینکه طارمی فرضیه حضور در نراتزوری را دوست دارد، پاسخ داد: «بازی در ایتالیا را خیلی دوست دارد؛او از این خبر بسیار خوشحال شد. اینتر اکنون در صدر جدول ایتالیا قرار دارد و سال قبل در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود. برای طارمی مهم است که ببیند عملکرد نراتزوری چقدر خوب است. او واقعاً دوست دارد به چنین تیمی برود. او احساس می‌کند برای ماجراجویی و پیوستن به تیمی مانند اینتر آماده است. البته مطمئناً تیم‌های دیگری نیز وجود خواهند داشت. وقتی باشگاهی مانند اینتر که فینالیست لیگ قهرمانان اروپا بوده به دنبال شما می‌گردد، بقیه هوشیار می‌شوند و تعجب می‌کنند که چرا اینتر این مهاجم را می‌خواهد.»
رضایی درباره پیوستن سردار آزمون به رم هم صحبت کرد: «سردار می‌دانست که با مهاجمان خوب زیادی در خط حمله تمرین می‌کند و به صورت قرضی می‌آید. به نظرم می‌رسید که مدیریت باشگاه او را بیشتر از مربی می‌خواهد. او به رم رسید و ناگهان لوکاکو پس از چند روز به آنجا رفت. وقتی که سردار به رم رفت، در افت بود. او از نظر جسمی و روحی آماده نبود و به تیمی مانند جالوروسی رفت که در محاصره مهاجمان بزرگی است که باید با آنها بجنگد. مورینیو بازیکنانی می‌خواهد که زیاد بدوند و بجنگند. او از نظر روحی آماده نبود به تیمی با این سطح از رقابت در خط حمله برود. حتی از نظر بدنی هم خوب نبود. من او را در تیم ملی دیدم، او چند کیلو اضافه وزن داشت و حتی مورینیو گفت که از نظر بدنی آزمون هنوز آماده نبوده است. این چیزها برای بازیکنی که تلاش می‌کند سریع در تیم جا بیفتد، سخت است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی