همه قربانی شدند بجز یاران رونالدو

پرسپولیس تیم برنده 1402

با بردی که پرسپولیس در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا برابر استقلال تاجیکستان با درخشش علیرضا بیرانوند و دبل سعید صادقی با نتیجه 2-0 به دست آورد، سرخ‌پوشان پایتخت توانستند بازهم به روند موفقیت‌آمیزشان در سال 1402 ادامه دهند. شاگردان یحیی گل محمدی که امسال توانسته‌اند سه بار جشن قهرمانی بگیرند و قهرمان لیگ بیست‌ودوم، جام حذفی و کاپ سوپرجام شوند، بعد از آنکه در آخرین مسابقه‌شان در سال 1401 مغلوب سپاهان شدند، کاملاً متحول شده اند و نتایج بسیار خوبی را به‌ثبت رسانده‌اند. پرسپولیسی‌ها در سال‌جاری، 19 بار در لیگ‌برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته‌اند. آنها از 13 مسابقه لیگ برتر (لیگ بیست‌ودوم و لیگ بیست‌وسوم) توانسته‌اند 12 بازی خود را با پیروزی به پایان برسانند و تنها یک‌بار مقابل ذوب‌آهن با تساوی متوقف شده‌اند تا رکورد 92 درصدی برد را در لیگ‌برتر برای خود به‌ ثبت برسانند. در طول این 13 مسابقه، پرسپولیسی‌ها 26 بار دروازه رقبای خود را باز کرده‌اند و تنها 3 گل خورده‌اند تا بیش از پیش رکورد آنها در سال جدید چشمگیر باشد. سرخ‌پوشان پایتخت در سال 1402، سه مسابقه در جام حذفی برگزارکرده‌اند که در هر سه دیدار به پیروزی رسیدند وعنوان قهرمانی را از آن خود کردند تا با رکورد صد درصد پیروزی کار خود را در جام حذفی در سال 1402 دنبال کنند. در این میان، پرسپولیس تنها در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر و یاران کریستیانو رونالدو شکست خورد و این باخت، تنها شکست سرخ‌پوشان در سال 1402 محسوب می‌شود. آنها بعد از این شکست، توانستند در لیگ قهرمانان آسیا برابر الدحیل در قطر و استقلال تاجیکستان به پیروزی برسند تا با 17 برد در 19 مسابقه، کارنامه‌ای رؤیایی را از خود در سال 1402 به جای بگذارند. درمجموع این 19 مسابقه، 37 گل زده در کارنامه سرخ‌ها دیده می‌شود و هشت بارهم دروازه آنها باز شده که این آمار در نوع خود جالب‌ توجه است.

یحیی هنوز از شرایط راضی نیست!
تنها موردی که در این تیم حاشیه‌ساز شده، مسائل مالی است که قهر چند روزه یحیی گل محمدی و اعتصاب یک روزه بازیکنان در دو هفته قبل را درپی داشت. موضوعی که سرمربی پرسپولیس همچنان درباره آن هشدار داد و در کنفرانس بعد از بازی با استقلال تاجیکستان در واکنش به اینکه هواداران نگران این هستند که شما تیم را ترک کنید و اینکه آیا باشگاه می‌خواهد که شما با او همکاری کنید، گفت: «شرایط کار کردن باید مهیا باشد و ما شرمنده مردم نشویم. شاید ما یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ و حذفی باشیم و باید در آسیا آبروداری کنیم اما با این شرایط خیلی سخت است. نمی‌خواهم هیچ وقت شرمنده هواداران باشم. اگر شرایط برای ادامه کار در پرسپولیس مهیا باشد، آماده هستم اما در هر صورت برای همکاری و کارکردن احتیاج به امکانات خیلی بیشتری هست.»
گل محمدی در حالی از مهیا بودن شرایط صحبت می‌کند که مربیان و بازیکنان پرسپولیس تا به این جای کار علاوه بر دریافت مطالبات فصل قبل خود، 20 درصد از قراردادهای این فصل را نیز دریافت کرده‌اند و تمام حواشی که طی دو هفته اخیر ایجاد شده بر سر پرداخت آپشن‌های قهرمانی فصل قبل است که رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس هم بعد از بازی استقلال تاجیکستان وعده داد آن را پرداخت می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی