تیم ملی فوتبال زنان، امروز به مصاف استرالیا می‌رود

ایران به دنبال معجزه!

پریسا غفاری
خبر‌نگار

تیم‌های ملی زنان استرالیا و ایران امروز در مرحله دوم انتخابی المپیک با هم رودررو می‌شوند. جایی که شاگردان مریم آزمون و تونی گوستاوسون در یک شرایط کاملاً متفاوت و نابرابر، استرالیا تیم دوم آسیا و یازدهم جهان برابر ایران، تیم دوازدهم آسیا و ۶۲ جهان قرار می‌گیرند. تقابل حساس و نفسگیری که ظهر امروز از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه مملو از تماشاگر ورزشگاه HPF PARK شهر پرث انجام می‌شود. استادیومی که ظرفیت 20 هزار نفری دارد و بلیت‌های آن به اتمام رسیده است. جایگاه ویژه این استادیوم هزینه‌ای برابر ۷۰ دلار استرالیا که معادل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، دارد. قیمت بلیت برای سایر جایگاه‌های ورزشگاه نیز به ترتیب ۶۰، ۴۰، ۲۵ و ۲۰ دلار استرالیا است. این بدین معناست که کمترین قیمت بلیت برای تماشای بازی زنان ایران و استرالیا، نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان است.
هرچند در فوتبال مردان این مسابقه یادآور روزهای خوش همراه با لبخندهای تکرار نشدنی احمدرضا عابدزاده است؛ اما در تیم ملی زنان وضعیت دو تیم بسیار متفاوت است. چه بسا که شاید بهتر باشد مریم آزمون حتی در این دیدار ترکیب دوم خودش را به میدان بفرستد تا برای دو دیدار بعدی با تمام قوا مقابل فیلیپین و چین تایپه حاضر شود و امید برای صعود زنده بماند.
تیم ملی زنان کشورمان هرگز پیش از این در چنین تقابل بزرگی حضور نداشته اند. آنها برای سومین‌بار است که حضور در دور دوم انتخابی المپیک را تجربه می‌کنند و در طول تاریخ هیچ‌گاه نتوانسته‌اند از این مرحله بیشتر پیشروی داشته باشند و به کسب سهمیه المپیک نزدیک شوند. در 2012 عدم تأیید پوشش و حجاب بازیکنان باعث شد تا شاگردان مریم ایراندوست شانس حضور در دور دوم انتخابی را از دست بدهند. در سال 2020 نیز تیم ملی زنان در این مرحله به چین تایپه و فیلیپین باختند و برد 9 گله فلسطین هم به داد آنها نرسید و ایران از صعود بازماند. حالا باید در سال 2023 با تیم‌های ملی استرالیا، فیلیپین و چین‌تاپیه رقابت کنند تا یک مأموریت ناممکن را ممکن کرده و سهمیه بگیرند.
مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در این رویداد زهرا خواجوی، رها یزدانی، مینا نافعی، گلنوش خسروی، فاطمه امینه برازجانی، فاطمه عادلی، ملیکا محمدی، حدیث بساط شیر، سپیده نزهتی، فاطمه مخدومی، زینب عباسپور، بهناز طاهرخانی، زهرا سربالی، منا حمودی، فاطمه شبان، شبنم بهشت، سمانه چهکندی، افسانه چترنور، محدثه زلفی، زهرا قنبری، هستی فروزنده و نگین زندی را با خود همراه کرده است که از میان آنها زهرا خواجوی دروازه‌بان شماره یک ایران می‌داند مقابل سامانتاکر، کاندیدای بهترین بازیکن 2023 جهان و آسیا کار سختی دارد.
اما سرمربی تیم ملی فوتبال زنان که شاگردانش را قرمزپوش به میدان می‌فرستد، درباره این دیدار می‌گوید: مسابقات فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. بچه‌های ما امروز در یک ورزشگاهی بازی می‌کنند که مطمئناً پر از هوادار استرالیایی است و این یک تجربه بزرگ برای بازیکنان است. ولی ما هم با برنامه وارد تورنمنت شده و می‌خواهیم سه بازی خوب داشته باشیم. اما به این نکته آگاه هستیم که کار سختی داریم. حضور ما در این مرحله یک درس و یک کلاس برای فوتبال ایران است.

جستجو
آرشیو تاریخی