صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

مستندات، مزدورخبرنگارها را لو داده است
زهرا چخماقی، مجری و خبرنگار در توئیترش نوشت: «مستندات فعالیت‌هاشون که در حال انتشاره چیزی جز این رو نمی‌رسونه که طرف «مزدورخبرنگار» است. از تحریک آدم‌ها و ضبط مکالمات یواشکی تا شعارهای تجزیه‌طلبانه.»


 اسرائیلی‌ها نسلی از فلسطینی‌های جوان خلق کرده‌اند
فاطمه رایگانی، فعال فرهنگی به نقل از نشریه ترجمان نوشت: «اسرائیلی‌ها نسلی از فلسطینی‌های جوان خلق کرده‌اند که از صهیونیست‌ها متنفرند و هرگز آنها را نخواهند بخشید و این مشکلی واقعی برای هرگونه توافق آتی است؛ خواه تک‌دولت یا دودولت.» تونی جات - مورخ انگلیسی پس از دو سال زندگی در اسرائیل آن را ترک کرد.»

اهدای مدال مسابقات جهانی به کودک 3ماهه
محمد ملکی، فیلمبردار و تدوینگر ضمن انتشار یک ویدیو در توئیترش نوشت: «چه حرکت زیبایی زد خانم ساره جوانمردی! اون که با بچه 3 ماهه‌اش رفته مسابقات، مدال نقره گرفت. البته که مدال طلا هم برای ایرانه. بعد با بچه‌اش رفت روی سکو و مدال هم انداخت گردن بچه.»

صدای خنده کودکانه دختری که میکی‌ماوس دوست داشت
محمدرضا زائری، رایزن فرهنگی ایران در الجزایر ضمن انتشار عکسی از پیکر کودکان شهید غزه که یکی از آنها شلواری با طرح میکی ماوس به پا دارد و روی بدنش نام «میرا» نوشته شده، در اینستاگرامش نوشت: «میرا میکی ماوس رو خیلی دوست داشت. دو شب پیش باز همین شلوار رو پوشیده بود. آروم آروم جلو آمد. من داشتم اخبار تلویزیون رو می‌دیدم. از حالتش فهمیدم چیزی می‌خواد. این جور وقت‌ها اول سرش رو کج می‌کرد و بعد چشم‌هاش رو می‌بست. اون وقت به جای اینکه بگه بابا می‌گفت بابایی! و صداش رو می‌کشید. دست‌هام رو به طرفش باز کردم و گفتم عروسکم چی می‌خواد؟ با ناز و کرشمه گفت می‌شه برای تولدم کیک میکی ماوس بخری؟ هنوز تا روز تولد پنج سالگیش یک ماه مانده بود ولی شوق و ذوق عجیبی داشت. انگشت‌هام رو کردم لای موهای مشکیش و بوسیدمش و گفتم که به‌زودی با حضور دوست‌هاش براش جشن می‌گیریم. وقتی بهش قول کیک تولد رو دادم با خوشحالی فریاد کشید و رفت تا خبر رو بده به مادرش. حالا زیر این پارچه سفید کنار دوست‌هاش خوابیده. الان هم گردنش رو کج کرده و چشم‌هاش رو بسته! کاش فقط یک بار دیگه بلند می‌شد و با اون چشم‌های درشت معصومش نگاهم می‌کرد و می‌گفت بابایی! کاش فقط یک بار دیگه با ناز و کرشمه یک چیزی ازم می‌خواست. کاش فقط یک بار دیگه صدای خنده کودکانه‌اش رو توی خونه‌ای که دیگه نیست می‌شنیدم!»

طوفان‌الاقصی، جانی دوباره به تن عدالت‌خواهی دمید
 سهیل اسعد فعال فرهنگی و مبلغ حوزه بین‌الملل با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی نوشت: «بسیاری از جنبش‌های عدالت‌خواهانه در سراسر دنیا که در سال‌های اخیر فعالیت‌شان رو به سردی رفته بود، با اتفاقاتی که این روزها در فلسطین رخ می‌دهد، روحیه تازه‌ای گرفته‌اند و این موج ضد «صهیونیستی» تا مدت‌ها فرونخواهد نشست.»

انتقاد از رژیم کودک‌کش ممنوع!
اکبر نبوی منتقد سینما نوشت: «ماجرا از انکار یا نقد هولوکاست به انتقاد از جنایات اسرائیل تعمیم پیدا کرده. دستور این است: انتقاد از رژیم کودک‌کش ممنوع. صهیونیسم و غرب صهیونیستی، می‌خواهند اسرائیل را در افکار عمومی جهان به یک موجود مقدس تبدیل کنند، اما نمی‌توانند. مگر آنکه شبکه‌های اجتماعی را تعطیل کنند.»
 کمک‌های گوگل به آپارتاید اسرائیل
مرتضی روحانی، فعال فرهنگی در توئتیرش نوشت: «گوگل چگونه به رژیم آپارتاید اسرائیل کمک می‌کند؟ گوگل‌پلی کانال‌هایی راکه به حماس و اخبار غزه مربوط باشند، فیلتر می‌کند! قبلاً هم گوگل با حذف روستاهای فلسطینی از نقشه در واقع منکر وجود روستاهای فلسطینیان شده بود! مستضعفین جهان گرد هم آییم که مستکبران سخت پشت به پشت هم داده‌اند!»

 

جستجو
آرشیو تاریخی