صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

سهیل مهدی: حضور تیم‌ملی در تورنمنت مالزی قطعی نشده است

آزادی میزبان استقلال است؛ ورزشگاه پرسپولیس مشخص نیست

محمد محمدی‌سدهی / لیگ‌برتر فوتبال کشورمان در آستانه آغاز هفته هشتم است و در این شرایط مسئولان فدراسیون فوتبال تلاش می‌کنند تیم‌ملی پیش از آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا در تورنمنت مالزی حاضر شود. البته حضور در تورنمنت مالزی مساوی است با تعطیلی لیگ و قطعاً تعویق دوباره لیگ اعتراض شدید مربیان تیم‌ها را به دنبال خواهد داشت. در این شرایط در روزهای گذشته امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ملی فوتبال جلسه‌ای با مهدی محمدنبی، سرپرست تیم‌ملی برگزار کرد و در این جلسه شرایط حضور تیم‌ملی در این تورنمنت بررسی شد اما تاکنون حضور شاگردان قلعه‌نویی در این تورنمنت قطعی نشده است.
سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص احتمال حضور تیم‌ملی در تورنمنت مالزی و تعویق لیگ‌برتر به «ایران» گفت:«از این موضوع اطلاعی ندارم و در واقع در خصوص حضور تیم‌ملی در تورنمنت مالزی تاکنون جلسه‌ای برگزار نشده است که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم. فدراسیون فوتبال به‌عنوان مقام بالادستی در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد و سازمان لیگ هم تابع تصمیمات فدراسیون است.»
اما برگزاری مسابقات خانگی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی طی هفته‌های اخیر به یکی از سوژه‌های پرحرف و حدیث لیگ‌برتر فوتبال ایران تبدیل شده است.
 با توجه به ضرورت بازسازی ورزشگاه آزادی، مسئولان این ورزشگاه تصمیم گرفته‌اند شرایط ویژه‌ای را برای نگهداری از وضعیت چمن این مجموعه ورزشی در نظر بگیرند. بر این اساس علی خطیر، مدیرعامل استقلال دیروز جلسه‌ای با مهیار عسگریان، سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برگزار کرد و در این جلسه مجوز حضور استقلال در ورزشگاه آزادی صادر شد. مهدی در این خصوص عنوان کرد:«تیم‌ها خودشان مسئول انتخاب مکان برگزاری مسابقات هستند و هر جا را که به‌عنوان میزبانی انتخاب کنند، پس از بررسی سازمان لیگ، بازی‌های‌شان در آنجا برگزار می‌شود. بحث حضور استقلال در ورزشگاه آزادی به توافق مسئولان باشگاه با مسئولان این ورزشگاه مربوط می‌شود که البته تاکنون باشگاه استقلال نامه‌ای در این خصوص ارسال نکرده است اما در صورت ارسال نامه، استقلال مشکلی برای میزبانی در آزادی نخواهد داشت.»
در این شرایط وضعیت استقلال مشخص شد اما مکان میزبانی پرسپولیس از حریفان تاکنون مشخص نشده است. این در حالی است که سهیل مهدی در روزهای گذشته از ورزشگاه شهید کاظمی برای میزبانی سرخپوشان بازدید کرد. مهدی در این خصوص یادآور شد:«از اینکه پرسپولیس می‌خواهد در چه ورزشگاهی میزبانی کند، بی‌اطلاع هستم. من به‌عنوان مسئول کمیته مسابقات از تمامی استادیوم‌ها بازدید می‌کنم و بازدید از ورزشگاه شهید کاظمی هم جزو همین بازدیدهاست. مسئولان ورزشگاه آزادی اعتقاد دارند چمن این استادیوم گنجایش برگزاری فشرده مسابقات را ندارد و به این دلیل تصمیم بر این شد که این دو تیم استادیوم دیگری را به‌عنوان میزبان معرفی کنند.»
جستجو
آرشیو تاریخی