صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یازده - ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

در انتظار طارمی و جهانبخش در لیگ قهرمانان اروپا

پاریس – میلان؛ گره کور گروه مرگ!

هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا که دیشب با برگزاری دیدارهایی در گروه‌های A تا D آغاز شد، امشب با برگزاری هشت دیدار در گروه‌های E تا H پیگیری می‌شود. در یکی از بازی‌های گروه E، فاینورد از ساعت 20:15 میزبان لاتزیو است و باید دید آرنه اشلوت سرمربی فاینورد از علیرضا جهانبخش چطور در این مسابقه استفاده خواهد کرد. ستاره تیم ملی ایران در بازی اول هلندی‌ها در این رقابت‌ها برابر سلتیک گل دوم تیمش را به ثمر رساند و در بازی با شاگردان دیگو سیمئونه که 3-2 به سود تیم اسپانیایی به پایان رسید هم از دقیقه 78 به میدان آمد. در دیگر دیدار این گروه و از ساعت 22:30 هم سلتیک با اتلتیکو مادرید دیدار می‌کند. جالب اینکه در این گروه هر سه تیم اتلتیکو مادرید، لاتزیو و فاینورد، چهار امتیازی هستند و سلتیک بدون امتیاز در رده آخر است.
 
پاریس– میلان؛ جدال جذاب
در بازی‌های گروه F لیگ قهرمانان که به گروه مرگ این رقابت‌ها معروف شده، دو بازی همزمان از ساعت 22:30 برگزار می‌شود که در یکی از آنها نیوکاسل میزبان بورسیادورتموند است و پاری‌سن ژرمن و میلان در ورزشگاه پارک دو پرنس شهر پاریس با هم روبه‌رو می شوند. دو تیمی که در لیگ قهرمانان یک امتیاز با هم اختلاف دارند. دیداری که در آن، پاریسی‌ها به دنبال جبران باخت تحقیرآمیز هفته قبل‌شان در این رقابت‌ها هستند و میلان نخستین پیروزی این گروه سخت را می‌خواهد. پاری‌سن ژرمن برای نخستین بار بعد از 20 سال در یک دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان چهار گل از نیوکاسل خورد و نقاط ضعفش بارها و بارها در سنت جیمزپارک به چشم آمد. هر چند گل لوکاس هرناندس کمی از تلخی شکست این تیم کاست. بعد از بازی انتقادات زیادی به ستاره‌های تیم شد که نتوانستند در سطح خودشان بازی کنند اما بیشتر از تاکتیک‌های لوئیس انریکه سؤال شد که زمان قابل توجهی را برای انطباق با شرایط جدید صرف کرده است. تیم فرانسوی که لیگ قهرمانان را با برد خانگی مقابل بوروسیادورتموند شروع کرد، از سال 2004 دو بازی پیاپی در مرحله گروهی نباخته و در بازی امشب به دنبال حفظ این رکورد است. آنها حالا می‌توانند شروع لرزان فصل را با یک برد دیگر در خانه جشن بگیرند. پاریسی‌ها از 11 سال پیش که پای ثابت لیگ قهرمانان شده‌اند، تنها یکی از 34 بازی خانگی مرحله گروهی را باخته‌اند و 27 بازی را برده‌اند. با این حال، آنها آمار ناامیدکننده‌ای مقابل میلان دارند. پاریسی‌ها در نیمه نهایی سال 1995 هر دو بازی را به روسونری باختند و در فصل 2001-2000 دو بار با این تیم مساوی کردند. در این میان، میلان نه تنها سابقه درخشان‌تری نسبت به میزبان امشب دارد بلکه از 16 بازی لیگ قهرمانان با تیم‌های فرانسوی تنها سه باخت داشته که شاخص‌ترین آنها فینال 1993 برابر مارسی است. البته روسونری کارش در گروه F را با دو تساوی بدون گل شروع کرده و با توجه به باخت 3-0 مقابل اینتر در مجموع دو بازی نیمه نهایی فصل قبل، در چهار بازی آخرش در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی نشده که طولانی‌ترین روند گل نزدن تاریخ این باشگاه پرافتخار اروپاست. در این گروه، نیوکاسل با چهار امتیاز در صدر است و پاریس، میلان و دورتموند هم به ترتیب سه، دو و یک امتیازد دارند.
 
بازگشت طارمی به ترکیب پورتو
در بازی‌های همزمان گروه G و از ساعت 22:30 لایپزیش پذیرای ستاره سرخ بلگراد است و یانگ بویز با منچسترسیتی بازی می‌کند. در این گروه، شاگردان پپ گواردیولا با شش امتیاز در صدر هستند و برلینی‌ها هم با سه امتیاز دوم هستند و دو تیم دیگر نیز یک امتیاز دارند اما در بازی‌های گروه H بارسلونا از ساعت 20:15 با شاختار دونتسک مسابقه می‌دهد و آنتورپ هم به مصاف پورتو می‌رود. مهدی طارمی پس از این‌که در اردوی اخیر تیم ملی ایران درخشان ظاهر شد و توانست نقش مؤثری در کسب قهرمانی شاگردان امیر قلعه‌نویی در تورنمنت چهارجانبه اردن داشته باشد، در بازگشت به پرتغال دو جلسه تمرینی همراه با پورتو انجام داد ولی در مسابقه قبل پورتو در جام حذفی پرتغال برابر ویلارد پردیزیس جزو فهرست تیمش حضور نداشت تا به استراحت بپردازد. با این حال انتظار می‌رود ستاره تیم ملی کشورمان در بازی امشب در ترکیب اصلی تیم سرجیو کنسیسائو قرار بگیرد. در این گروه، بارسا با شش امتیاز در صدر است، پورتو و شاختار با شش امتیاز در رده دوم و سوم قرار دارند و آنتورپ هم بدون امتیاز است.

جستجو
آرشیو تاریخی