صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و ده - ۰۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و ده - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۴

مرور

 تکمیل 96 درصدی ایستگاه‌های خطوط هفتگانه شبکه مترو تهران
سرپرست شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: کار تکمیل ایستگاه‌های خطوط هفتگانه شبکه مترو تهران از مرز 96 درصد فراتر رفته و 97 درصد از کل تونل‌های این شبکه در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) محسن هرمزی افزود: در 26 ماه گذشته یعنی دوره جدید مدیریت شهری 14 ایستگاه، 13 ورودی جدید و حدود 23 کیلومتر مسیر تونلی به همراه بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری کشور(پایانه اکباتان) به بهره‌برداری رسید و ایستگاه مترو شهر جدید پرند و 19 کیلومتر مسیر ریلی مربوط به این ایستگاه تا شهر تهران بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، درحال حاضر 154 ایستگاه و 283 کیلومتر مسیر تونلی در شبکه مترو تهران مشغول سرویس‌دهی به مسافران است و برای تکمیل ایستگاه‌های خطوط هفتگانه موجود، 7 ایستگاه دیگر در خط 6 و یک ایستگاه در خط 7 باقی مانده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:
نباید با آمار و اعداد غیرکارشناسی بیهوده مردم را ترساند
مهسا قوی‌قلب/ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اعلام برخی آمار و ارقام درباره زلزله تهران گفت: گاهی مصاحبه‌ها در برخی رسانه‌ها تقطیع و مطالب نادرست منتشر می‌شود. نباید با این آمار و اعداد غیرکارشناسی مردم را بیهوده ترساند.
علی نصیری در گفت‌و‌گو با «ایران» افزود: برای مثال این نکته همیشه اعلام می‌شود که مردم مناطق زلزله خیز باید برای 72 ساعت ابتدایی زلزله آمادگی داشته باشند تا درصورت وقوع زلزله از مسائل کاسته شود. این بدان معنا نیست که دولت و مسئولان بیکار می‌نشینند و مردم را تنها می‌گذارند.
علی نصیری توضیح داد: آمادگی 72ساعت یک ضرورت است که در کل دنیا و بخصوص در مناطق زلزله خیز به آن پرداخته می‌شود. درباره زلزله همواره باید آمادگی لازم را داشته باشیم و همان‌طور که بارها گفته شده، باید تلاش کنیم تا پیشگیری و ارتقای آمادگی را به طور همزمان در دستورکار قرار دهیم. دستورالعمل و اقلام مورد نیاز برای این 72ساعت هم در کشورهای مختلف اعلام شده است. این هم موضوعی نیست که بگوییم صرفاً وظیفه یک سازمان بوده یا یک جناح باید پیگیر آن باشد.
وی تأکید کرد: واقعیتی که نباید فراموش شود این است که هدف مدیریت بحران، حفظ جان انسان‌هاست و نباید با برخی واژگان اغراق‌آمیز آن را دستاویز مسائل سیاسی قرار داد.
 
تعداد همراه سراهای پایتخت افزایش می‌یابد
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره همراه سراهای پایتخت که برای خدمت‌رسانی به همراهان بیماران درنظر گرفته شده است، گفت: هدف ما افزایش تعداد همراه سراها با مشارکت خیرین سلامت است و در حال حاضر با ۵۰۰ تخت در همراه سراها، به ۱۵ هزار نفر شب در ماه که همراهان بیماران هستند، خدمات ارائه می‌شود.
به گزارش ایسنا، دکتر احمدی صدر افزود: اولین روز مسئولیتم مشاهده کردم که در یکی از بیمارستان‌های تهران، ۲۰ چادر پشت بیمارستان دایر شده و همراهان بیماران در فصل زمستان در این چادرها مستقر شده‌اند که در شأن مردم نیست. این موضوع وجهه خوبی نداشت و برای آنها خطرناک بود، چون برای گرمایش، از وسایل غیراستاندارد مانند پیک نیک استفاده می‌شد. تاکنون در کنار چند بیمارستان اصلی و شلوغ پایتخت، ۷ همراه سرا دایر شده و ۲ همراه سرا نیز بزودی افتتاح می‌شود. هدف ما افزایش تعداد همراه سراها با مشارکت خیرین سلامت است.

جستجو
آرشیو تاریخی