صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و ده - ۰۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و ده - ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

برایمان از دور لالایی بخوانید
راضیه تجار، نویسنده نام‌آشنای ایران با انتشار تصویری از سه کودک فلسطینی که با صورت‌های خاک‌آلود و لبانی خندان، پرچم به دست دارند نوشته است:«به مادران جهان بگویید ما مثل بچه‌های شما بزرگ نمی‌شویم. وقتی جلادها لبخند ما را نمی‌خواهند. چون موش بند حیاتمان را می‌جوند. مثل لاشخور، بالای سرمان‌ می‌چرخند. ما بزرگ نمی‌شویم. برایمان از دور لالایی بخوانید. برای ما و عروسک‌هایمان. ما با هم می‌میریم و با هم خاک می‌شویم.»

 تبریز در سوگ خواهرخوانده
حامد خسروشاهی، روزنامه‌نگار ویدیویی از بیمارستانی در شهر تبریز منتشر کرده و در شرح آن نوشته است:«تبریز در سوگ خواهرخوانده... کودکان بستری در بیمارستان کودکان مردانی‌آذر تبریز و والدین‌شان از حمله به بیمارستان المعمدانی فلسطین بی‌تاب بودند.»


آب تو دل دنیا تکون نمی‌خوره
 فاطمه رایگانی، فعال فرهنگی در صفحه توئیترش به جنگ فلسطین و اسرائیل اشاره کرده و در این باره نوشته است: «بیمارستان‌های غزه دارن زیر بمباران امشب با خاک یکسان می‌شن… بچه‌ها دارن تموم می‌شن… اما آب تو دل دنیا تکون نمی‌خوره… خیلی حیرت‌انگیزه… خیلی…»

برای کودکان قهرمان قصه بساز
 آزیتا ترکاشوند، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشاراستوری‌ای در حمایت از کودکان مظلوم غزه نوشته است:«والت دیزنی برای کودکان قهرمان قصه بساز که ایستاده برای کشورشان تعظیم کردند، برای کودکانی که زود بزرگ شدند و کودکی‌شان به اجبار از آنها گرفته شد.»


درس استاد
 محسن شریفیان با بازنشر ویدیویی از نوازندگی استاد احمد‌علی شرفی، یاد و نام این نوازنده پیشکسوت بوشهری را که دو روز گذشته فوت کرده گرامی داشته و در این‌باره نوشته است:«استاد احمد‌علی شرفی مردی که در این فیلم میاندار این مراسم است، دار فانی را وداع گفت و من به شخصه در ساز نی‌انبان و نی جفتی هر چند غیرمستقیم ولی بسیار آموختم! تسلیت به این طایفه دوست‌داشتنی.»

به امید روزهای پیش‌رو
علیرضا قربانی ویدیویی از اجرای خود در شیراز منتشر کرده و در این‌باره نوشته است:«در این روزهای سپری شده با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که در برگزاری کنسرت در برخی شهرها وجود دارد، خوشحال و خرسندیم که شب‌های متعددی را مشتاقانه با شما عزیزان بودیم، چراکه دیدار با علاقه‌مندان در شهرهای مختلف ایران هم‌پای عزیزان تهرانی همواره از دغدغه‌های اصلی گروه ما بوده و هست. به امید روزهای پیش‌رو و دیدار شما عزیزان در دیگر شهرهای میهن عزیزمان.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی