صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

حقوق بشر اسم دیگر نژادپرستی است

یکی از همراهان رئیس جمهور در سفر به نیویورک

 قسمت نهم/ این‌قدری که در دو سفر نیویورک حاج قاسم حضور داشت را نمی‌توان وصف کرد. وقتی رئیس جمهور سال 2022 درخواست عکس حاج قاسم کرد و در پوشه سخنرانی قرار دادیم، همه با اسم حاج قاسم قدرت گرفته بودیم. بگذریم که وقتی عکس را رئیس جمهورمان مقتدرانه بلند کرد، موی تن‌مان سیخ شد با حس قدرت و غرور  و خونخواهی و چاشنی اشک. پر از احساسات شده بودیم.امسال هم هیجانمان قرآنی شده بود، در مصاحبه خانم دکتر علم‌الهدی هم با شبکه امریکایی خلق واژه ژنرال مهربان برای حاج قاسم سلیمانی آمده بود.الان جای حاج قاسم در این جریانات غزه خیلی خالی است اما امریکایی‌ها هنوز هم از او، از اسمش و از عکسش می‌ترسند.در نشست شورای روابط خارجی امریکا حرف سر حاج قاسم شد. از انتقامش ترسیده‌اند. رئیس جمهورمان حقوقی جواب داد: «نسبت به کسی که رسماً اعلام کرده است که من قاتل حاج قاسم سلیمانی هستم نظرتان چیست؟ هم آمر و هم مباشر پذیرفته اند که ما قتل کردیم. با او چه باید کرد؟ از شما می‌پرسم.
در امریکا اگر کسی بگوید که من قتل کردم و آمری داشته باشد و مباشری، شما با او چه می‌کنید؟ به او جایزه می‌دهید برای قتل؟ از شما سؤال می‌کنم.» دبیر شورای روابط خارجی ذات نژادپرستانه امریکا نشان داد وقتی جواب داد: «جناب رئیس جمهور! حس می‌کنم که پاسخ بنده به شما این است که کوشش برای ترور سیاستگذاران و شهروندان اروپایی یا امریکایی، رفتار یک دولت عادی نیست.»
ریاست محترم جمهور خیلی منطقی و حقوقی و کامل عواقب حرفش را به او آموختند: «رئیس جمهور سابق امریکا رسماً اعلام کرده است که من حاج قاسم سلیمانی را ترور کرده‌ام و به کسانی دستور داده‌ام؛ هم خودش هم وزیر خارجه‌اش.
باید در مقابل جنایتی که انجام داده است، پاسخگو باشد. اگر شما چون دولتمرد است، حاضر نباشید که از او سؤال کنید، اینجا اجرای عدالت چگونه خواهد شد؟ تساوی همه در برابر قانون چگونه خواهد شد؟ راستی پاسخ شما در برابر تساوی همگان در مقابل باید‌ها و نبایدهای قانونی چگونه خواهد شد؟ تکلیف حفظ جان انسان‌ها چیست؟ فقط چون سیاستمدار بودند؟
مگر سیاستمدار در حاشیه امن است؟ هر کاری انجام بدهد، چون سیاستمدار است، اشکالی ندارد؟ این سخن را می‌شود در امریکا اعلام کرد؟ می‌شود در اروپا گفت که هر کس سیاستمدار باشد و مرتکب هر جرمی شد، چون در حاشیه سیاستمداری است، اشکالی ندارد؟ نسبت این سیاستمدار با قانون چیست؟ چرا امروز در امریکا، شما آقای ترامپ را پای میز سؤال آوردید که چرا بعد از اینکه انتخابات انجام شد، ایشان با طرفدارانش وضع امنیتی امریکا را دچار اختلال کرده است؟ برای چه این کار را کردید؟ مگر ایشان سیاستمدار نبود؟ مگر مرتکب قتل شده بود؟ نه. می‌گویید ولو که سیاستمدار بود، اما چون نظم امریکا را به‌هم زد، باید در مقابل قانون پاسخگو باشد. درست است؟ چرا اجازه می‌دهید که آقای ترامپ جان انسان‌هایی را بگیرد؟ اینکه آن افراد چه کسانی هستند، بحث دوم من است. ملتزم شدن به این نکته که افراد در مقابل قانون یکسان نیستند - یعنی اگر کسی سیاستمدار بود و مرتکب قتل شد، مرتکب جنایت شد، او در حاشیه سیاستمداری‌اش [امنیت دارد] - خیلی عواقب دارد. معلوم می‌شود که همه در برابر قانون یکسان نیستند.
در امریکا اعلام کنید که افراد در برابر قانون یکسان نیستند. می‌توانید این را اعلام کنید؟ اعلام کنید که اگر کسی سیاستمدار شد و مرتکب هر جنایتی شد، اشکالی ندارد. می‌توانید این را اعلام کنید؟ حتماً نمی‌توانید اعلام کنید. به همان دلیلی که شما امروز آقای ترامپ را آورده‌اید و دارید از او در امریکا سؤال می‌کنید که چرا به نتیجه انتخابات ملتزم نبوده است، باید از او سؤال کرد که چرا مرتکب یک جنایت شده است؟»- از زمان آغاز جنگ غزه حقوق نابرابر انسان‌ها در مقابل قانون به‌طور مجسم در سرزمین فلسطین خود را به نمایش گذاشته است.مشکل آنها ترامپ نیست. بلکه هنوز مانند بادیه‌نشینان رنگ پوست و نژاد حکم می‌کند. واقعاً در دنیای غربی‌ها پذیرفته شده که حق زندگی، حق سکونت، حق آب، حق حکومت، حق دفاع، حق دیانت، حق صدا، حق آزادی... فقط برای نژادهای خاصی در دنیاست.حقوق بشر اسم دیگر نژادپرستی است. و مقر سازمانش در نژادپرست‌ترین کشور دنیاست. همانجا که سیاستمدارانش قاتل‌اند و حرف از آزادی زنان می‌زند. همان‌که موشک برای خانه مادران فلسطینی می‌فرستد. آنکه زندگی می‌گیرد از دختران باحیای غزه از بانوان محجبه شهید!
ادامه دارد

 

جستجو
آرشیو تاریخی