صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نه - ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

یادی از شهید نوجوان
داوود امیریان، نویسنده ادبیات داستانی در تازه‌ترین پست خود، تصویری از کتابی را منتشر کرده که در زمره آثارش محسوب می‌شود؛ «داستان بهنام» عنوان این کتاب است که به همت انتشارات سوره مهر روانه کتابفروشی‌ها شده و داستان آن بر اساس زندگینامه نوجوان شهید، بهنام محمدی نوشته شده. این نویسنده در توضیح بیشتر نوشته: «28 مهر 1359، در روز عید قربان، بهنام محمدی در خرمشهر به شهادت رسید؛ نوجوانی جسور و شجاع. چهار روز بعد خرمشهر به دست دشمن بعثی اشغال شد.»

پیشنهاد یامین‌پور برای مطالعه یادداشتی درباره غزه
وحید یامین‌پور، نویسنده و مجری تلویزیون، دنبال‌کنندگان صفحه‌اش را به مطالعه یادداشتی از علی نادری، مدیرعامل خبرگزاری ایرنا دعوت کرده است. در بخشی از آن می‌خوانید: «آیا حماس تبعات حمله خود به اسرائیل را نمی‌دانست؟ پس چرا حمله کرد؟ چرا جمهوری اسلامی با جلو انداختن حماس، مردم غزه را قربانی اهداف منطقه‌ای خود کرده؟ اصلاً چه دلیلی دارد از عملیات حماس دفاع کنیم؟ به نظرم اینها سؤالات مهم این روزهاست. اگر بخواهیم برای این سؤالات پاسخی بیابیم، به نظرم این گفت‌و‌گوی چالشی کریستین امانپور در CNN با «حسام زملط»، سفیر دولت خودگردان فلسطین یکی از بهترین‌هاست.» اگر علاقه‌مند دریافت پاسخ این سؤالات هستید، متن کامل این یادداشت به همراه فیلم مصاحبه مذکور را می‌توانید در صفحه نادری بخوانید.

بازنشر تصویری از کودکان غزه
محمدرضا کائینی، پژوهشگر تاریخ یکی از تصاویر مشهور این‌روزها از کودکان غزه را در استوری خود بازنشر کرده، تصویری از یک خواهر و برادر که بر ویرانه‌های خانه‌شان نشسته‌اند، آن هم در شرایطی که پرچم کشورشان را بر دوش دارند. کائینی در شرح این عکس تنها به چند کلمه اکتفا کرده و نوشته: «تصاویری که در قاب تاریخ خواهند ماند.»

کارگاهی آموزشی برای دانشجویان
یونس شکرخواه، استاد دانشگاه و چهره‌ شناخته‌شده رشته علوم‌ارتباطات و روزنامه‌نگاری در استوری خود از برگزاری کارگاهی برای دانشجویان خبر داده که «چگونه موضوع پژوهش و پایان‌نامه خود را انتخاب کنیم؟» نام دارد. دکتر کامران و دکتر سلیمانیه مدرسان این دوره آموزشی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید سری به صفحه این استاد دانشگاه بزنید.

دیالوگی از «پوست شیر»
نوید محمودی، کارگردان سینما، بخشی از سریال «پوست شیر» که کارگردانی آن را برعهده داشته بازنشر کرده و در ادامه‌اش نیز یکی از دیالوگ‌های آن را آورده: «مشکات: ولی بعدش چی؟ غم که تموم نمی‌شه. دل آدم که آروم نمی‌گیره.» پوست شیر، عنوان سریالی است که در شبکه نمایش خانگی به کارگردانی جمشید محمودی و نویسندگی رضا بهاروند و محمودی ساخته و پخش شد. داستان آن نیز در مورد پدری است که در تلاش است تا عاملان ربوده شدن دخترش را پیدا کند. هادی حجازی‌فر، پانته‌آ بهرام، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمالی، پردیس احمدیه، ژیلا شاهی و شهاب حسینی از بازیگران این مجموعه هستند.
نوشته قمصری درباره همکاری با ارکستر هلند
علی قمصری، خواننده و نوازنده نوشته: «تور کنسرت‌های هلند به پایان رسید و به ایران عزیز بازگشتم. این سفر سومین تور همکاری‌ام با ارکستر NBE هلند بود. اعضای این ارکستر در سفر اول، همکار، در سفر دوم، رفیق و در این سفر، مانند خانواده‌ام بودند. یک تفاوت مهم با گذر زمان در من ایجاد شده. قبلاً نتیجه‌گرا و موفقیت‌طلب بودم، الان معتقدم که نتیجه نهایی، چیزی جدا از روابط انسانی موجود در مسیر نیست. قهوه‌ای که در مسیر یکی از شهرها در پمپ بنزین با نوازنده‌ها خوردیم، از اجرای کنسرت کم‌اهمیت‌تر نبوده. امیدوارم برکت در زندگی این گروه هلندی باشد که هلند را برای من از هرگونه حس غربت بری کردند.»

اجرای امیر مقاره برای علاقه‌مندان اردبیلی و تهرانی
امیر مقاره، خواننده گروه موسیقی ماکان‌بند خبر به فروش رفتن کلیه بلیت‌های کنسرتی را داده که قرار است ششم آبان ماه در اردبیل برگزار شود. او در ادامه، خطاب به علاقه‌مندان ساکن اردبیل درباره این نوشته که حضور وی و گروهش برای هفتم آبان هم تمدید شده است. آنطور که مقاره نوشته، در اواسط آبان در تهران هم کنسرت برگزار می‌شود، او در همین رابطه نوشته: «کنسرت متفاوت تهران برای 14 آبان تمدید می‌شود. تاریخ و ساعت روز بلیت‌فروشی بزودی اعلام می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی