گزارش و خبر

استقلال تاجیکستان وارد تهران شد
هواپیمای حامل اعضای تیم استقلال تاجیکستان ظهر دیروز به زمین نشست و اعضای این تیم مورد استقبال نمایندگان باشگاه پرسپولیس قرار گرفتند. اعضای این تیم بعد از پشت سر گذاشتن تشریفات فرودگاهی، برای استراحت و انجام تمرین راهی هتل محل اقامت خود شدند. پرسپولیس پیش‌تر در سال ۲۰۲۱ در مرحله حذفی لیگ قهرمانان مقابل این تیم قرار گرفته و با یک گل آنها را شکست داده بود. حالا سرخ‌ها در سومین بازی مرحله گروهی سال ۲۰۲۳ در حضور هواداران‌شان میزبان استقلال تاجیکستان هستند.


بلیت 300 هزار تومانی بازی پرسپولیس!
باشگاه پرسپولیس دیروز سامانه بلیت فروشی بازی با استقلال تاجیکستان را فعال کرد که براین اساس قیمت بلیت‌ها نسبت به مسابقات لیگ‌برتری متفاوت است. بلیت قسمت شرقی (روبه‌روی جایگاه) در طبقه اول با قیمت 300 هزار تومان فروخته خواهد شد که گران‌ترین قیمت بلیت فوتبال ایران محسوب می‌شود. با این‌حال قیمت بلیت پشت دروازه نیز به 200 هزار تومان افزایش یافته و در هر دو قیمت به فروش می‌رسد. ارزان‌ترین بلیت برای طبقه دوم و روبه‌روی جایگاه است که 100 هزار تومان فروخته خواهد شد اما سایر قسمت‌های طبقه دوم فعلاً فروخته نخواهد شد.


شکایت تراکتور از تیم داوری
پس از بازی تراکتور و شمس‌آذر که با نتیجه 3-2 به سود تیم قزوینی به پایان رسید، هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتور با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ از تیم داوری در بازی با شمس‌آذر شکایت کرد. عدم اخراج مدافع شمس‌آذر در دقیقه ۴۹ بازی که شانس گلزنی را از مهدی عبدی گرفت و همچنین اعلام نشدن خطای مسلم پنالتی در دقیقه ۵۹ روی مهاجم تراکتور از جمله موارد ذکر شده در این نامه است.


محرومیت ربیعی تا اطلاع ثانوی
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با صدور حکمی، سرمربی ذوب آهن را تا اطلاع ثانوی محروم کرد. پس از شکست 2-1 شاگردان محمد ربیعی برابر مس رفسنجان، او در نشست خبری پس از مسابقه، به انتقاد از داوری مسابقه پرداخت و معتقد بود که مدافع عراقی مس باید از زمین بازی اخراج می‌شد. حالا نیز فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای، از محرومیت ربیعی خبر داد که در آن آمده: «در پایان دیدار برابر مس رفسنجان، از سوی محمد ربیعی، سرمربی تیم ذوب‌آهن تخلفاتی مبنی بر عدم رعایت ماده 71 مقررات انضباطی ناشی از مصاحبه علیه داور مسابقه رخ داده و درخور صدور قرار دستور موقت است. به استناد ماده 100 مقررات انضباطی و تا صدور رأی مقتضی، نامبرده از حضور درمسابقات محروم است و باید دفاعیات خود را ظرف مهلت 48 ساعت به کمیته انضباطی ارسال کند. رأی صادره ظرف مهلت دو روز پس از ابلاغ قابل  تجدید نظرخواهی در کمیته استیناف است.»


دلربایی سردار و فریاد شادی مورینیو
افسوس از تیر دروازه!
سردار آزمون پس از پیوستن به رم در سه مسابقه سری A ایتالیا به میدان رفت که ژوزه مورینیو در هر سه‌بار فرصت کمی به او مقابل امپولی، جنوا و فروزینونه داد و مهاجم ایرانی هم نتوانست خودنمایی کند اما او دیروز مقابل مونتزا که از دقیقه 63 به ترکیب رم اضافه شد، نمایش درخشانی داشت و حتی نزدیک بود در بدو ورود گلزنی کند. آزمون که جای آندره‌آ بلوتی را گرفت، خیلی زود تأثیرگذار ظاهر شد و دو دقیقه پس از ورود به زمین یک شوت فنی خطرناک زد که ضربه او پس از اصابت به مدافع تیم مونتزا دفع شد تا حملات رم همچنان بی‌ثمر بماند. او در دقیقه 88 پس از اینکه روملو لوکاکو در محوطه جریمه مونتزا توپ را در بین دو مدافع حریف از دست داد و روی زمین افتاد، توپ سرگردان را با شوت فنی، تماشایی و کات‌دار زد که ضربه او با بدشانسی به تیرک عمودی دروازه اصابت کرد و دفع شد تا اولین گل ستاره ایرانی در سری A به ثمر نرسد. در دقیقه 90 هم توپ ارسالی از جناح چپ به سمت راست محوطه جریمه را کریستنسن با ضربه سر به آزمون رساند که با دخالت این بازیکن ایرانی و روی ریباند شوت او را این بار الشراوی توانست استفاده کند و با ضربه محکم گل اول رم را بزند و دروازه مونتزا را فرو بریزد. سردار و الشراوی که حضور تعویضی در زمین داشتند، نقش اصلی را روی این گل ایفا کردند تا مورینیو از شدت خوشحالی در کنار زمین المپیکو بدود و فریاد شادی سر بدهد و دقایقی بعد(9+90) هم به‌خاطر طعنه به مربی حریف اخراج شود. آزمون که پرتلاش و دونده ظاهر شده بود، در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیز دوباره صاحب فرصت شد که پس از یک استارت، توپ از پای او فاصله گرفت و به الشراوی رسید ولی او هم موقعیت را هدر داد تا این بار تبدیل به گل نشود. با این حال، رم به پیروزی 1-0 دست یافت تا گرگ‌ها با سومین برد پیاپی، 14 امتیازی
شوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی