طلسم‌شکنی ستاره ایرانی بعد از ۷۲۳ روز

قدوس: می‌خواستم پاسخی به تشویق هواداران بدهم

در هفته نهم لیگ برتر انگلیس، یک شب ویژه برای برنتفورد و سامان قدوس رقم خورد. چرا که این تیم درحالی برابر برنلی به پیروزی 3-0 رسید که این تیم در شش بازی اخیر خود در کسب پیروزی ناکام مانده بود ولی در برابر تیم ته جدولی برنلی و با حمایت هواداران خود توانست به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کند. در این دیدار و پس از اینکه یوان ویسا در دقیقه ۲۵ و برایان امبوئمو در دقیقه ۶۲ موفق شدند تا خیال شاگردان توماس فرانک از برد خانگی خود راحت شود، قدوس بازیکن تیم ملی کشورمان در دقیقه ۸۴ بازی به عنوان یار تعویضی فرانک اونیکا به میدان آمد و در دقیقه 87 با شوتی دیدنی گل سوم برنتفورد را به ثمر رساند. قدوس که در تابستان سال‌جاری بعد از جدایی از برنتفورد بدون تیم مانده بود، در یک رفت و برگشت به عنوان آخرین بازیکن باز هم به این تیم انگلیسی بازگشت تا لباس زنبورها را بار دیگر برتن کند. او فصل گذشته در ۱۵ بازی آن‌هم به عنوان یار تعویضی به میدان رفت و هیچ نقشی در هیچ یک از گل‌های فصل گذشته برنتفورد نداشت اما قدوس که آخرین بار در هشتم آبان سال ۱۴۰۰ در هفته دهم رقابت‌های لیگ جزیره موفق شده بود در بازی با برنلی با یک ضربه آکروباتیک و تماشایی دروازه این تیم را باز کند و این گل تنها گلش برای زنبورها بود، باز هم در برابر برنلی تنها ۳ دقیقه زمان لازم داشت تا برای دومین بار برای برنتفورد گلزنی‌ کند. بعد از ارسال توپ توسط هم‌تیمی وی و دفع ناقص مدافعان برنلی قدوس در پشت محوطه جریمه با یک کنترل سینه تماشایی و یک شوت سرضرب به زیبایی هرچه تمام‌تر دروازه برنلی را باز کند تا زنبورها به برتری ۳ بر صفر برابر این تیم برسند. قدوس با این گل موفق شد به طلسم ناکامی‌های خود در برنتفورد پایان دهد و بعد از ۷۲۳ روز بازهم برای این تیم برابر برنلی موفق به زدن یک گل تماشایی شود. گفتنی است برنتفورد با این پیروزی ارزشمند ۱۰ امتیازی شد و در رده چهاردهم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس قرار گرفت. قدوس درباره این گل به سایت باشگاه برنتفورد گفت: «کریستیان نورگارد در حال فریب بازیکنان حریف بود و سپس ارسال خوبی داشت. من ادامه کار را پیش‌بینی کردم و لمس خوبی داشتم. احساس کردم (شوت به سمت دروازه) می‌تواند گل خوبی باشد که خدا را شکر همین اتفاق افتاد. منتظر بودم توپ بالا بیاید و بتوانم شوت بزنم.»
او در مورد خوشحالی پس از گل خودش تصریح کرد: «آن گوشه از ورزشگاه همان جایی است که همیشه خودم را در آن سمت گرم می‌کنم و هنگامی که به آن سمت می‌روم، هواداران حاضر در آن بخش همیشه مرا تشویق می‌کنند. می‌خواستم پاسخی به (تشویق) آنها بدهم و خوشحالی با این هواداران برنامه من بود.»
هافبک تیم ملی ایران درباره وظیفه‌اش در لحظه ورود خود به زمین توضیح داد: «من به‌عنوان هافبک نگه‌دارنده (هافبکی که اطراف خط دفاعی بازی می‌کند) به زمین آمدم و تلاش می‌کردم توپ را نگه دارم. البته ما یک بازیکن بیشتر در آن فضا داشتیم. توماس فرانک (سرمربی برنتفورد) همیشه می‌خواهد برای گل‌های سوم و چهارم تلاش کنیم، اما از من خواست تا در فضای خوبی قرار بگیرم، توپ را حفظ کنم و برای به ثمر رسیدن گل‌های سوم و چهارم تلاش کنم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی