صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

در تل‌آویو همه سرخورده‌اند، همه غمگین!
 خبر اول اینکه، تلویزیون اینترنشنال که در دو هفته اخیر با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی ایرانیان حمایت‌ تام و تمامی از نسل‌کشی در غزه داشته، حالا با شکست موج مظلوم‌نمایی در افکار عمومی جهان مواجه شده است. این تلویزیون بتازگی در گفت و گو با یکی از رابطان رسانه‌ای خود که در تل‌آویو بسر می‌‎برد از سرخوردگی بی‌سابقه شهرک‌نشینان و اشغالگران مهاجر سخن به میان آورده است. این فرد در مصاحبه با اینترنشنال وضعیت این روزهای اسرائیل و اشغالگران ساکن در تل‌آویو را اینگونه توصیف کرد: « الان 300 هزار اسرائیلی کارآمد دچار مشکلات شغلی شده‌اند؛ اقتصاد اسرائیل تاکنون 2 میلیارد دلار ضرر کرده است. نمی‌شود این تعداد {اشغالگران آواره} را بیش از این معطل نگه داشت. من امروز در تل‌آویو می‌گشتم؛ همه سرخورده، همه غمگین. خیابان‌ها و معابری که پیش از این در روزهای جمعه شلوغ و پرتردد بود، همه خالی هستند. جای پارک در خیابان‌ها که {یافتنش} معجزه بود، حالا فراوان شده است. از طرف دیگر، خانواده‌های گروگان‌ها در مکان‌های مختلف با عکس آنها تجمع کرده‌اند تا بر سیاستمداران تأثیر بگذارند؛ پس الان برگ‌های برنده در دست حماس است.»

دستگیری سرشبکه داعش در سیستان ‌و ‌بلوچستان
 خبر دیگر اینکه، یکی از سرشبکه‌های گروهک‌ تروریستی داعش در استان سیستان‌ و بلوچستان دستگیر شد. به گزارش تسنیم، به‌دنبال سلسله اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی گسترده در حوزه داخل و خارج توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره‌کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان، یکی از سرشبکه‌های مرتبط با گروهک‌ تروریستی داعش به نام «ع. ح» در این استان دستگیر شد. وی در راستای اهداف این گروهک، به‌دنبال جذب و شبکه‌سازی، ایجاد پایگاه عملیاتی ترور و اقدامات خرابکارانه بوده است.  این فرد با ایجاد حساب‌های کاربری مختلف در شبکه‌های اجتماعی توانسته بود با بهره‌گیری از اتباع بیگانه و عناصر خودفروخته داخلی تیم‌هایی در مناطق صعب‌العبور استان ایجاد کند که به توفیق الهی این امر محقق نشد و تمامی اعضای این تیم‌ها در ماه‌های گذشته بازداشت شدند. گفتنی است سرویس‌های جاسوسی غربی و صهیونیستی به‌دنبال نفوذ و سرمایه‌گذاری در جنوب شرق کشور، هسته‌های تجزیه‌طلب، تکفیری و نفاق را به‌صورت هماهنگ فعال کرده‌اند و این‌کار را از طریق فضاسازی برخی چهره‌های محلی انجام می‌دهند.

روایت NBC از فشار ایران به امریکا
 دست آخر اینکه، دو دستیار کنگره و یک مقام دفاعی امریکا به شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفته‌اند که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده بر این باور است ایران در حال حاضر به دنبال جنگ مستقیم با ایالات متحده نیست، اما به دنبال افزایش فشار بر اسرائیل و ایالات متحده از طریق نیروهای مورد حمایت خود در منطقه است.
ایسنا گزارش داد: این مقامات با ادعای اینکه «اقدامات گروه‌های مورد حمایت ایران در منطقه، ازجمله حماس و حزب‌الله تحریک‌آمیز است» مدعی شدند که این اقدامات در محاسبات اسرائیل برای آماده شدن به منظور آغاز عملیات زمینی تأثیرگذار است. آنها همچنین گفتند که به نظر می‌رسد تلاش‌های تهران، کوششی برای وادار کردن اسرائیل به محدود کردن دامنه کارزار نظامی باشد. این ادعاها در حالی مطرح است که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در پانزدهمین روز از حملات خود علیه غزه به بمباران مناطق مسکونی ادامه داده که منجر به شهادت افراد بی‌گناه بیشتری شده است. اما مقامات امریکایی تلاش می‌کنند ایران را به دلیل حمایت‌های معنوی‌اش از گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر اشغالگری‌های صهونیست‌ها برای ادامه این جنگ مقصر جلوه دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی