صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

این وعده الهی است
حمید هنرجو پستی از شهادت 4 نوزاد فلسطینی بازنشر کرده است. طبق اطلاعات منتشر شده در این پست، مها، خالق، محمود و عبدالخالق چهارقلوهای غزه 12 روز پیش به دنبال انتظار 16 ساله پدر و مادرشان متولد شدند و در یک روز به اتفاق مادرشان به شهادت رسیدند. هنرجو با بازنشر این پست در استوری اینستاگرامش آورده: «صهیونیسم تصور می‌کند که با نسل کشی و جنایت می‌تواند خود را تثبیت کند اما سخت در اشتباه است خداوند هیچگاه با ظالمان نبوده و نخواهد بود. این وعده الهی است.»

باز هم مادری، کودکش را در سبدی خواهد گذاشت
حسن روح‌الامین طرحی تازه از خودش را منتشر کرده و در شرح آن نوشته است: «اگر تمام کودکان غزه را هم بکشند... باز هم مادری کودکش را در سبدی خواهد گذاشت و خدا او را بزرگ می‌کند. آنقدر بزرگ که کاخ فرعونیان فرو بریزد.»


ما را در مسجد و کلیسا می‌کشند
اسما خواجه زاده در ترجمه توئیت یکی از اهالی غزه نوشته است، از کودک فلسطینی پرسیدند: وقتی بزرگ شدی می‌خواهی چکاره شوی؟ گفت: ما فلسطینی‌ها بزرگ نمی‌شویم چون مثل بقیه مردم زمین نیستیم که در امنیت راه می‌روند و می‌خوابند و زندگی می‌کنند، ما را در مسجد و کلیسا می‌کشند. ما مثل هیچ مردمی نیستیم. ما را حتی داخل بیمارستان و مهد کودک و زمین بازی مدرسه‌مان می‌کشند.
کلید رمزآلود ظهور
میثم رمضانعلی فعال رسانه با اشاره به رشد فزاینده موج ضد صهیونیستی میان مردم جهان نوشت: «این غم و غصه ناشی از کشتار و مصیبت مردم اهل غزه، نفس آدم رو می‌گیره. اما در کنارش، رشد موج ضدصهیونیستی در جهان و این روشن شدن ذهن‌ها بابت مشخص شدن ذات پلید بسیاری از آدم‌ها، رسانه‌ها و جریان‌ها، امیدبخش است. فلسطین، که کلید رمزآلود ظهور خوانده شده، بزودی به صاحبانش برمی‌گردد.»

مسلمانی که باید بود
ملیکا زارعی تصویری از دختران غزه را منتشر کرده و شعری از فضل‌الله صلواتی را برای آن انتخاب کرده است. در بخشی از این شعر با عنوان «مسلمانی که باید بود» آمده است: در میان سنگر ترس‌آوری تنها نشسته/ با خدای خویشتن تنهایم و آنجا نشسته/ جز مسلسل‌های سنگین و سبک یاری ندارم/ غیر از این خمپاره‌ها، در دخمه غمخواری ندارم/ جز برای انتقام از ظالمان کاری ندارم.»

تیتراژخوانی رضا یزدانی برای «پدر گواردیولا»
بابک زرین آهنگساز، از همکاری با رضا یزدانی برای ساخت تیتراژ سریال «پدر گواردیولا» نوشته است. این ترانه با عنوان «قاتل خونسرد» منتشر شده است. ترانه‌سرای این کار معین برزه است. «پدر گواردیولا» اولین ساخته سعید نعمت‌الله در شبکه نمایش خانگی است.


آزادسازی دو زندانی در کنسرت صادقلو
مسعود صادقلو از اختصاص بخشی از درآمد کنسرتش برای آزادسازی 2 زندانی خبر داده است. او قرار است بخشی از درآمد کنسرت 8 آبان ماه‌اش را به این کار اختصاص بدهد. او از فرهنگ‌سازی در انجام امور خیرخواهانه نوشته: «درسته نباید کار خیر رو جار زد اما من جار می‌زنم شاید یک نفر فقط یک نفر بگه بزار منم برم یه نفر رو آزاد کنم و اینجور فرهنگ‌سازی میشه و انسان‌های بیشتری که ناخواسته گرفتارن آزاد می‌شن.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی