گزارش و خبر

در جدول گلزنان خارجی تاریخ استقلال
یامگا، دیاباته را گرفت
شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی و سابق استقلال، در لیگ نوزدهم 15 گل برای این تیم زد و آقای گل شد. او بجز این دو گل دیگر هم زده بود تا با 17 گل زده نامش را به‌عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال مطرح کند. آن روز کسی فکر نمی‌کرد این عنوان به بازیکن خارجی دیگری برسد اما این اتفاق افتاد و کوین‌یامگا این عنوان را از دیاباته گرفت. این مدافع و وینگر فرانسوی استقلال، با گلی که در بازی با هوادار از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، هجدهمین گل خودش را برای استقلال زد و بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال در لیگ‌برتر لقب گرفت. البته از 18 گلی که یامگا برای استقلال زده، 10 گل از روی نقطه پنالتی بوده اما این مسأله نه تنها هیچ نکته منفی‌ ندارد بلکه توانایی‌های این بازیکن را در زدن ضربات پنالتی نشان می‌دهد. فابیوجانواریو با هفت گل و گوران یرکوویچ با شش گل زده در سال‌های گذشته برای آبی‌پوشان، نفرات سوم و چهارم فهرست گلزنان خارجی استقلال در لیگ‌برتر به‌شمار می‌روند و با توجه به اینکه فعلاً فقط یامگا در استقلال است و با این تیم تا پایان فصل قرارداد دارد، تنها اوست که می‌تواند اختلافش را با بقیه بیشتر کند، مگر اینکه گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی استقلال بیاید و کاری کند کارستان که دراین فصل بعید به نظر می‌رسد به یامگا برسد. یامگا پس از این رکورد شکنی گفت افتخار می‌کنم که بخشی ار تاریخ این باشگاه بزرگ هستم. تلاش تیمی عالی، حمایت عالی از طرف هواداران.


نساجی راهی ازبکستان شد
نساجی در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف نوبهار می‌رود. این بازی از ساعت ۱۹:۳۰ فردا برگزار خواهد شد و سومین دیدار قائمشهری‌ها در مرحله گروهی محسوب می‌شود. برهمین‌اساس، اعضای نساجی، دیروز با پرواز اختصاصی راهی نمنگان در ازبکستان شدند تا بازی با نوبهار را انجام دهند.


مجمع سرخابی‌ها لغو شد
در حالی که طبق اعلام سایت کدال قرار بود مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز برگزار شود، این اتفاق نخواهد افتاد. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در این خصوص گفت:«طبق اطلاعاتی که داریم مجمع برگزار نمی‌شود و عقب افتاده است. تنفسی به مجمع داده‌اند اما در آینده با حضور اعضا برگزار خواهد شد.»
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی