تیم ملی فوتبال زنان بعد از مراسم بدرقه راهی استرالیا شد

مریم آزمون: در فوتبال هیچ تیمی از قبل برنده یا بازنده نیست

پریسا غفاری / مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک از 4 تا 10 آبان ماه به میزبانی استرالیا آغاز می‌شود و ملی‌پوشان بانوی  فوتبال کشورمان به مصاف حریفانی از کشورهای استرالیا، چین‌تایپه و فیلیپین می‌روند.  در همین رابطه،  مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال زنان ایران دیروز در هتل آکادمی ملی المپیک برگزار شد و  این تیم دیشب تهران را به مقصد استرالیا ترک کرد. پیش از اعزام، مراسم بدرقه این تیم با حضور مهدی تاج، رئیس فدراسیون، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده، مریم منظمی، میرشاد ماجدی، احمدرضا براتی، طهمورث حیدری، محمدرضا ساکت، احسان اصولی، بهرام رضاییان (اعضای هیأت رئیسه) و هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون انجام شد. مراسمی که بازیکنان ملی‌پوش زهرا خواجوی، رها یزدانی، ملیکا محمدی، سمانه چهکندی، بهناز طاهرخانی، زهرا قنبری، هستی فروزنده، زهرا سربالی، نگین زندی، مونا حمودی، فاطمه شبان، گلنوش خسروی، فاطمه امینه برازجانی، مینا نافعی، فاطمه عادلی، فاطمه مخدومی، زینب عباسپور، حدیث بساط شیر، سپیده نزهتی، شبنم بهشت، افسانه چترنور و محدثه زلفی با شال گردن منقش به پرچم مقدس کشورمان بدرقه شدند.
ملی‌پوشان از 23 مهر، وارد اردو شده بودند و دو دیدار دوستانه با تیم‌های خاتون بم و ملوان بندر انزلی انجام دادند که در دیدار اول به تساوی و در دیدار دوم به برتری رسیدند.
مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان بعد از برگزاری مراسم بدرقه در جمع خبرنگاران گفت:«حضور در استرالیا یک درس برای فوتبال ایران است و در آینده خیلی می‌تواند به پیشرفت دختران ما کمک کند. اینکه بخواهیم در یک استادیوم بزرگ بازی کنیم تا الان تجربه نکرده‌ایم و این راه باز می‌شود و خیلی می‌تواند به پیشرفت دختران ما کمک کند.»
او همچنین در واکنش به این موضوع که اگر استرالیا  را که تیم چهارم دنیا است کنار بگذاریم، چقدر به شکست فیلیپین و چین تایپه امیدوار هستند، عنوان کرد: «پیروزی ما مقابل آنها برای خیلی قبل است. سال گذشته نتیجه خیلی بدی جلوی آنها گرفتیم. من سرمربی هستم و خیلی امیدوارم و اگر بخواهم ناامیدی را به تیم تزریق کنم درست نیست. مقابل استرالیا هم ناامید نیستیم و با ذهنیت باخت بازی نمی‌کنیم. در فوتبال هیچ تیمی از قبل برنده یا بازنده نیست. ممکن است به لحاظ ساختار و امکانات از ما بالاتر باشند ولی ما هم ایران هستیم و می‌رویم که تمام توانمان را بگذاریم. روی بازی بچه‌ها کاملاً برنامه‌ریزی کردیم و می‌دانیم که در 90 دقیقه چه کار می‌خواهیم بکنیم. امیدوارم آن زمان روز ما باشد. دور از دسترس نیست که در این بازی‌ها نتیجه خوبی بگیریم.»
جستجو
آرشیو تاریخی