زاهدی و محمدی؛ لژیونرهایی که ستاره‌های سرخابی‌ها شدند

خریدهای خوب از بازار

سرخابی‌های پایتخت، در هفته ششم دو برد ارزشمند به دست آوردند. پرسپولیس در قزوین، با نتیجه 3-1 پیکان را شکست داد و استقلال هم با نتیجه 3-2 مقابل هوادار به پیروزی رسید. در کسب این موفقیت‌ها، دو بازیکن نقش کلیدی داشتند؛ یکی شهاب زاهدی که سه بار دروازه خودروسازان را باز کرد و باعث برد سرخپوشان شد و دیگری مهرداد محمدی که دو گل زد و یک پنالتی گرفت تا استقلال کامبک کند و بازی 2-0 باخته، به یک برد شیرین برای این تیم تبدیل شود. نکته جالبی که درباره زاهدی و محمدی وجود دارد، این است که آنها خریدهای جدید این فصل پرسپولیس و استقلال به شمار می‌روند. بازیکنانی که لژیونر بودند اما بعد از چند سال بازی در خارج از کشور، به ایران بازگشته‌اند و حالا ستاره‌های تیم‌های خود به‌شمار می‌روند تا به این ترتیب خود را به‌عنوان خریدهای خوب بازار نقل و انتقالات تابستانی سرخابی‌ها معرفی کنند.

حامد جیرودی
خبرنگار

موتور زاهدی روشن شد
زاهدی پیش از این هم یک دوره و در لیگ چهاردهم در پرسپولیس حضور داشت اما وضعیت خوبی را سپری نکرد و دو سال به اتهام دوپینگ محروم شد. او پس از یک فصل بازی در ماشین‌سازی، در سال ۲۰۱۷ به باشگاه ایسلندی وستمانایا منتقل شد تا اولین ایرانی شاغل در لیگ این کشور لقب بگیرد. او در دو فصل حضور در وستمانایا، 32 بازی انجام داد و موفق به زدن 10 گل شد. زاهدی پس از آن راهی لیگ اوکراین شد و به المپیک دونتسک پیوست که 36 بازی و 14 گل، حاصل یک فصل ونیم بازی او در این تیم بود. این بازیکن پس از آن به دیگر تیم اوکراینی یعنی زوریا لوهانسک پیوست و در 39 بازی موفق به زدن 12 گل در یک فصل و نیم بازی برای این تیم شد. پس از آغاز جنگ در اوکراین، او به صورت قرضی راهی مجارستان شد تا برای تیم آکادمی پوشکاش بازی کند. زاهدی در یک فصل و نیم بازی در این تیم هم، در 41 بازی موفق به زدن 15 گل شد و پس از آن به ایران بازگشت تا برای پرسپولیس بازی کند. زاهدی در دوره قبل حضورش در این تیم، تنها چهار بازی انجام داد و گلی هم نزد اما در این دوره پس از شش بازی ابتدایی که در آن گلی به ثمر نرساند و با انتقادهایی هم مواجه شد، در دو بازی اخیر قرمزها چهار گل زده تا هم پرسپولیس را به دو برد برساند و هم خودش بازگشت به گلزنی‌های دوباره را جشن بگیرد. حالا باید دید زاهدی می‌تواند تعداد گل‌هایش در پرسپولیس را دو رقمی کند و به گلزن شماره یک این تیم تبدیل شود یا خیر.

 

مهرداد محمدی، ناجی جدید استقلال
محمدی هم مانند زاهدی کارش را از لیگ چهاردهم در فوتبال ایران آغاز کرد و به همراه برادرش میلاد، به راه‌آهن پیوست و در دو فصلی که عضو این تیم بود، در 43 بازی، 12 گل برای این تیم به ثمر رساند. او پس از آن راهی سپاهان شد و در سه فصلی که در ترکیب زردپوشان اصفهانی به میدان رفت، در 92 بازی، 15 گل برای این تیم زد. مهرداد در فصل 20-2019 تصمیم گرفت لژیونر شود و به آوز در لیگ برتر پرتغال پیوست. او در این تیم عملکرد خوبی داشت و در فصل اول در 29 بازی، هشت گل برای آوز زد، پنج پاس گل داد و دو پنالتی گرفت اما بعد از آن با پیشنهادی که از العربی دریافت کرد، تصمیم گرفت اروپا را ترک کند و به لیگ ستارگان قطر برود! مهرداد در فصل اول در 25 بازی، 14 گل برای العربی زد و درخشان ظاهر شد ولی در فصل دوم و پس از شش بازی و زدن سه گل برای این تیم دچار مصدومیت شد و فصل را از دست داد. محمدی در ادامه به السیلیه پیوست و در 25 بازی، 12 گل برای این تیم در لیگ ستارگان قطر به ثمر رساند. نکته‌ای که دراین بین وجود دارد، این است که محمدی در این سال‌ها بیشتر به‌عنوان وینگر به میدان می‌رفت ولی حالا در استقلال تقریباً مهاجم سایه است. او پس از اینکه هزارمین گل استقلال در لیگ برتر را به استقلال خوزستان زد که اولین گلش برای آبی‌ها بود، در بازی با هوادار هم دو گل دیگر زد و یک پنالتی گرفت تا ستاره تیم جواد نکونام لقب بگیرد و از بازیکنی که روزگاری طرفدار و لیدر پرسپولیس بود، به مرد محبوب هواداران استقلال تبدیل شود.

جستجو
آرشیو تاریخی