صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشت - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

خبر در خبر

ایسنا

حیدر واحد مطلق، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از «اُرس» به عنوان یکی از مهم‌ترین گونه‌های درختی و گیاهی مهم در این شهرستان نام برد و گفت: کمتر از نیمی از جنگل‌های این شهرستان از این گونه مهم و سوزنی برگ «ارس» تشکیل شده است.

 

 میراث آریا

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه به ابتکار راه‌اندازی دفاتر منطقه‌ای و موضوعی توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، جمهوری اسلامی ایران نیز خواستار ایجاد دفترمربوطه با رویکرد ترکیبی گردشگری و صنایع دستی شده است.

 

ایرنا

سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید از نمادهای باقی‌مانده دوران هشت سال دفاع مقدس مانند همه میراث‌های کشور حفاظت و صیانت کنیم تا به‌عنوان جاذبه‌های «گردشگری دفاع مقدس» برای معرفی به نسل جدید و آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

 

ایلنا

 جواد محرم‌پور، مدیر اداره میراث و گردشگری مراغه درخصوص نفوذ رطوبت به گنبد سرخ مراغه گفت: ۸ ماه پیش حوضچه آب انبار ترک برداشت و آب به داخل آن نفوذ کرد.

 

ایسنا

سیدمحمد مهدی میرزایی قمی، مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج عملیاتی سفر شهردار تهران به پکن می‌تواند باعث کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوا در پایتخت شود.

 

مهر

نوید رسولی رایزن، رایزن فرهنگی ایران در ترکمنستان از برگزاری جشنواره مشترک جاذبه‌های گردشگری خبر داد و گفت: ایرانی‌ها برای معرفی گردشگری سیاحتی و سلامت، معرفی محصولات فرهنگی و تجارت به ترکمنستان سفر می‌کنند.
 مجتبی گهستونی، یک فعال میراث فرهنگی گفت: اقدام غیرفرهنگی شورای شهر شوش این پیام را به سازندگان بناهای بیش از سه طبقه در حریم منظری شوش می‌دهد که از این پس بدون پایبندی به ضوابط تعیین شده میراث جهانی آن‌گونه که میل‌شان می‌کشد عمل کنند و کسی جلودار آنها نیست، چرا که قانونگذار نباید خود قانون‌شکنی ‌کند.

 

ایسنا

نادر محمدی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قزوین گفت: در برنامه هفتم توسعه ۲۲ روستای استان قزوین حائز شرایط گردشگری هستند و هم‌اکنون این مسأله در انتظار کارگروه گردشگری قرار دارد.

 

مهر

 سرهــــــــنگ علیرضا شائینی، فرمانده انتظامی شاهرود از دستگیری شش شکارچی در بخش بیارجمند خبر داد و گفت: دو سلاح شکاری از این شکارچیان کشف و ضبط شد.

 

ایسنا

 مصطفی مرزبان، مدیرکل میـــــــراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:  کاروانسرای تاریخی روستای ورده شهرستان زرندیه آماده واگذاری به سرمایه‌گذارجدید بخش خصوصی است.

جستجو
آرشیو تاریخی