خبر پلاس 3

گوترش به گذرگاه رفح رفت

دبیرکل سازمان ملل روز گذشته به گذرگاه رفح، جایی که بیش از 200 کامیون کمک‌های انسانی در انتظار بازگشایی این گذرگاه و امدادرسانی به مردم غزه هستند رفت و در سخنانی با تأکید بر تلاش‌ها برای ارسال بیشترین مقدار ممکن از کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، اذعان کرد:«برای ورود کمک‌ها به غزه شروطی تعیین شده که باید کاهش یابد.»
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، گوترش در این سخنان درباره باز شدن گذرگاه رفح گفت:«ساکنان نوار غزه از کمبود آب، غذا، سوخت و مواد اولیه رنج می‌برند. ما باید کامیون‌های کمک‌رسانی را از سمت مصری رفح به سوی تعداد زیادی از فلسطینی‌ها انتقال دهیم، اما با وجود توافق برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، شروطی وجود دارد که مانع از رسیدن آنها به نوار غزه می‌شود. بنابراین برای تسریع در رسیدن کمک‌ها این شروط باید کاهش یابد.» او همچنین خواستار یک آتش‌بس بشردوستانه بدون قید و شرط برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به غزه شد.
در همین حال گزارش اسکای‌نیوز حاکی است رهبران شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه کشورهای جنوب‌شرق آسیا (آ.سه.آن) طی نشستی در ریاض بر لزوم توقف فوری درگیری‌ها و رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه تأکید کردند. رتنو مرسودی، وزیر خارجه اندونزی در پایان این نشست گفت:«رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و اتحادیه کشورهای جنوب‌شرق آسیا از افزایش خشونت و حملات در غزه ابراز نگرانی کرده‌اند و خواهان توقف فوری درگیری‌ها هستند. آنها از راهکار تشکیل دو دولت برای حل نزاع میان فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کنند. ضمن اینکه باید بر تلاش‌ها برای حل اوضاع انسانی در غزه متمرکز شویم و دلیل ریشه‌ای این وضعیت را که همان اشغالگری است، فراموش نکنیم.» در همین حال محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز در سخنانی تأکید کرد که این کشور با هدف قرار دادن غیرنظامیان مخالف است و باید حملات علیه غیرنظامیان در غزه متوقف شود.
جستجو
آرشیو تاریخی