ضرب شست جبهه واحد مقاومت

ادامه از صفحه 19

همچنین شبکه خبری سومریه نیوز به نقل از منابع عراقی اعلام کرد، پنجشنبه شب و بامداد دیروز جمعه صدها نفر از مردم این کشور به درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به سمت مرز با اردن رفتند تا در مرزهای فلسطین تحصن کنند. مقتدی صدر پنجشنبه از ملت‌های اسلامی و عربی خواست در مرزهای فلسطین تا زمان شکستن محاصره نوار غزه تجمع مسالمت‌آمیز مردمی برگزار کنند.
 
جبهه جدید در سوریه
در سوریه نیز حملاتی مشابه با حملات در عراق علیه نیروها و مواضع امریکایی صورت گرفت. منابع خبری روز پنجشنبه از حمله به دو پایگاه اشغالگران امریکا در سوریه خبر داده‌اند. به گزارش کانال تلگرامی صابرین نیوز، منابع رسانه‌ای سوریه از حمله موشکی به پایگاه امریکا در میدان گازی «کونیکو» واقع در شمال دیرالزور سوریه خبر دادند.
کانال تلگرامی صابرین نیوز در این باره اعلام کرد که پایگاه امریکایی‌ها در این میدان گازی با چند راکت و به صورت دقیق هدف گرفته شده است. منابع خبری همچنین از شنیده شدن صدای چند انفجار از این میدان گازی خبر می‌دهند.
میدان گازی کونیکو با مساحت ۱۰۰ هکتار، بزرگ‌ترین میدان گازی سوریه است که در ۱۳ کیلومتری شرق دیرالزور واقع شده و در زمان حاضر در تصرف نیروهای امریکایی است. این در حالی است که میادین بزرگ نفتی العمر و التنک نیز به‌ترتیب در فاصله ۳۸ و ۶۶ کیلومتری این میدان قرار دارد.
 
یمن، دور از دسترس اما پای کار
 یمنی‌ها هم با وجود فاصله مکانی بسیار دور نسبت به اراضی اشغالی فلسطین، به تأسی از آنچه در سوریه، عراق و لبنان صورت گرفت، وارد فاز واکنش عملی شدند. روز پنجشنبه منابع خبری از حمله راکتی به یک ناو امریکایی در سواحل یمن خبر داده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان نیز در این باره اعلام کرد: یک ناو نیروی دریایی امریکا هدف چند راکت در سواحل یمن قرار گرفت.
این شبکه به نقل از دو مقام امریکایی مدعی شد که این ناو راکت‌های شلیک شده را رهگیری کرده است. این دو مقام امریکایی همچنین مدعی شدند که این حمله توسط جنبش انصارالله یمن انجام شده است. سی‌ان‌ان همچنین به نقل از این مقام امریکایی اعلام کرد: «رهگیری و انهدام سه موشک و تعدادی پهپاد پرتاب‌شده از سوی حوثی‌های یمن در حالی انجام شده است که احتمال می‌رود، اراضی اشغالی فلسطین را هدف گرفته باشند.» ناو مذکور ناو رزمی «یو اس اس کارنی» حامل موشک‌های هدایت‌شونده بوده است.
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز، در واکنش به این رخداد گفت: «ارتش برای مواجهه با حملات احتمالی حوثی‌ها‌ آماده است.»
این در حالی است که دیروز عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنانی بر ضرورت اقدام جدی مقابل تل‌آویو و واشنگتن تأکید کرد و گفت: «لجاجت نیروهای شر و ظلم تنها با اقدام جدی است که متوقف می‌شود. از همین رو درصدد همکاری و هماهنگی با برادران‌مان در فلسطین و محور جهاد و مقاومت برای آزادسازی فلسطین از چنگال دشمن هستیم.»
این در حالی است که در حوزه شبه‌جزیره عربستان، روز پنجشنبه مردم بحرین نیز اقدام به حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور کرده بودند.
 
بیانیه پنتاگون
به دنبال مجموعه این عملیات‌ها، پنتاگون در بیانیه‌ای حملات روزهای اخیر به پایگاه‌هایش در عراق، سوریه و حمله به ناو واشنگتن در سواحل یمن را تأیید کرد. به گزارش شبکه الجزیره، پنتاگون در بیانیه خود درباره حمله به ناو واشنگتن در سواحل یمن مدعی شد: «نمی‌توانیم با قطعیت هدف موشک‌ها را تعیین کنیم، اما به احتمال زیاد آنها به سمت اهدافی در اسرائیل هدایت شده‌ بودند. ما اقدامات لازم را برای حفاظت از نیروهای امریکا انجام خواهیم داد. روز گذشته نیروهای ما با حمله سه پهپاد در پایگاه عین الاسد در غرب عراق مقابله کردند.»
پنتاگون در ادامه آورده است: «ما در حال افزایش استقرار جنگنده‌های خود در منطقه برای ارائه قابلیت‌های بیشتر هستیم. ما مراقب هرگونه تهدید احتمالی دیگر خواهیم بود.» وزارت دفاع امریکا همچنین در این بیانیه افزود: «ما همچنان در تلاش هستیم تا مشخص کنیم که چه کسی مسئول حملات اخیر به نیروهای ماست.» پنتاگون در ادامه افزود: «ما توانایی دفاع از منافع خود در منطقه و جلوگیری از تشدید منطقه‌ای تنش یا گسترش درگیری که توسط حماس آغاز شده است، داریم.»
در این بیانیه تأکید شده است: «پس از حمله به نظامیان امریکایی در عراق و سوریه اقدامات لازم را برای محافظت از نیروهای خود انجام خواهیم داد. پایگاه امریکا در سوریه هدف حمله یک پهپاد قرار گرفت که منهدم شد و تلفات جزئی در میان نیروهای ائتلاف برجای گذاشت.»
پنتاگون در بخش دیگری از این بیانیه درباره کمک‌های نظامی واشنگتن به رژیم صهیونیستی نیز اضافه کرد: «اولین محموله‌های کمک‌های نظامی هفته گذشته به اسرائیل رسید و این روند همچنان ادامه دارد. کمک‌های نظامی امریکا به اسرائیل شامل مهمات، بمب و سایر تجهیزات اساسی است. ما همچنین موشک‌های مورد نیاز گنبد آهنین بیشتری ارسال می‌کنیم تا اسرائیل توانایی‌های لازم برای دفاع خود را به دست بیاورد.»

جستجو
آرشیو تاریخی