صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

۵۶۰۰ بنگاه املاک متخلف در کشور پلمب شد
کاهش قیمت مسکن در چهار استان کشور
بوشهر- نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک کشور با دستور بازرسی و ساماندهی مشاوران املاک، نقش مؤثری در کاهش قیمت مسکن و اجاره بها داشته به گونه‌ای که در استان تهران، شهرهای جدید پردیس و پرند و همچنین استان‌های خراسان رضوی، خوزستان و فارس این موضوع کاهش قیمت مشهود است.
 علیرضا مهلی در بوشهر اظهار کرد: در گشت سه روزه‌ای که در شهر بوشهر و شهرستان گناوه به صورت میدانی با حضور تمام اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان بوشهر از ۷۶ بنگاه املاک در سطح این استان بازرسی شد، ۳۶ بنگاه املاک متخلف، گران‌فروش و فاقد جواز کسب پلمب شدند.
 نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات عنوان کرد: بازرسی میدانی از مشاوران املاک در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته که از ابتدای امسال تاکنون با ۸۰ هزار بازرسی، پنج هزار و ۶۰۰ بنگاه املاک متخلف در کشور پلمب شده است.
وی افزود: ساماندهی مسکن اولویت دولت سیزدهم است که در زمینه تنظیم بازار مسکن با عملیات میدانی و ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و تسهیلگری در ارائه وام‌های ودیعه مسکن به دنبال اجرای این سیاست‌هاست.
نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تصریح کرد: نیاز است مردم برای امنیت در قراردادهای خود به بنگاه‌های املاکی مراجعه کنند که دارای پروانه کسب باشند.
مهلی اضافه کرد: در سامانه ملی املاک و اسکان، کد رهگیری برای مستأجران در اجاره بها رایگان شده و در سراسر کشور مورد استقبال مردم قرار گرفته است و اگر مردم املاک خود را در سامانه ثبت نکنند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.
وی ادامه داد: بیشترین تخلف در این صنف، نداشتن پروانه کسب، درج نکردن نرخ نامه، گران فروشی در اخذ کمیسیون و استفاده از اجاره نامه‌های دستی و نگرفتن کد رهگیری است.
 مهلی عنوان کرد: تا حصول آرامش در بازار مسکن و ساماندهی مشاوران املاک، گشت‌های مشترک تعزیراتی و اماکنی با محوریت وزارت راه و شهرسازی ادامه دارد.

دلیل لغو آزمون استخدامی وزارت بهداشت در اراک چه بود؟
اراک - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: آزمون استخدامی وزارت بهداشت در اراک برای سه هزار متقاضی به علت همخوانی نداشتن سؤالات با کد داوطلبان لغو شد تا حق متقاضیان پایمال نشود.
«بهنام نظری» با عذرخواهی از بروز این مشکل، افزود: برای رعایت تدابیر لازم، دفترچه آزمون در دقیقه ۹۰ بازگشایی شد که مغایرت کد داوطلب با رشته، موجب شد تا آزمون لغو شود.
وی با بیان اینکه، بخش عمده مشکل پیش آمده مربوط به تهران است تأکید کرد: سؤالات این آزمون از تهران ارسال شده و دانشگاه آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی نیز مسئول برگزارکننده این آزمون بودند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، لو رفتن سؤالات آزمون را تکذیب کرد و گفت: لغو آزمون برای رفع شبهه انجام شده تا حق داوطلبان ضایع نشود.
نظری با بیان اینکه آزمون بعدی ۱۱ آبان‌ماه برگزار می‌شود، گفت: یک کمیته تخصصی برای مشخص شدن مقصران این مشکل تشکیل شده است.
برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت دیروز جمعه ساعت هشت در دانشگاه آزاد اسلامی فلق اراک پیش‌بینی شده بود.

اجرای طرح هادی در۳۵۰ روستای سیستان و بلوچستان
زاهدان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از اجرای طرح هادی در بیش از ۳۵۰ روستای این استان خبر داد و گفت: شاخص‌های خدمت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این استان نسبت به سنوات گذشته رشد بین ۲ تا پنج برابری داشته است.
مصطفی بیک مداح افزود: در تهیه طرح هادی روستایی تعداد روستاهای تهیه طرح شده در ۲ سال اخیر ۵۳۲ روستاست که تعداد ۱۷۰ روستا بیشتر از سه سال اخیر است.
وی با بیان اینکه شاخص مقاوم‌سازی در استان ۴۸ درصد است، گفت: ساخت مسکن مقاوم روستایی از اولویت‌های این بنیاد است و به همین سبب سهمیه ساخت مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۷ رشد بیش از هفت برابری را تجربه کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی