صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

روی خط پاراآسیایی

اهتزاز پرچم ایران در دهکده بازی‌ها
مراسم اهتزاز پرچم ایران در دهکده چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی با حضور تعدادی از ورزشکاران و مسئولان کاروان ورزش کشورمان به اهتزاز درآمد. در این مراسم کمال جوانمرد سرپرست کاروان، مریم کاظمی‌پور نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، آوا الداغی دختر شهید حمیدرضا الداغی سرپرست نمادین کاروان و نمایندگانی از ورزشکاران، کادر فنی و کادر سرپرستی کاروان کشورمان حضور داشتند. همچنین پرچم کشورهای بحرین، ژاپن، لبنان و سوریه در کنار پرچم کشورمان در این مراسم به اهتزاز درآمد. شهردار دهکده بازی‌های پاراآسیایی دراین مراسم به نمایندگان ۵ کشور حاضر خوش‌آمد گفت و هدایایی بین سرپرستان تیم‌ها و شهردار بازی‌ها رد و بدل شد.
معصومه زارعی، کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران بعد از اهتزاز پرچم ایران در دهکده بازی‌ها گفت: «لذتبخش است که توانستیم در این مراسم حضور پیدا کنیم. وقتی پرچم جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآمد حس قشنگی داشتم و واقعاً به آن افتخار می‌کنیم. امیدواریم بتوانیم آنگونه که شایسته ورزشکاران ایرانی است عملکرد خوبی داشته باشیم.»
آتنا محمدی‌ها ملی‌پوش پارادوومیدانی هم تأکید کرد: «با غرور و افتخار در این مراسم حضور پیدا کردم و از این موضوع بسیار خوشحالم. حس بسیار فرح‌بخشی داشتم و زمانی که پرچم به اهتزاز درآمد، کمال افتخار را تجربه کردم. انشاالله در برابر کار سختی که دارم، بتوانم با تلاش بسیار زیاد پرچم کشورمان را به اهتزاز دربیاورم و با خواست خدا و کسب یک مدال، دل مردم شریف ایران را شاد کنم.» کاروان ایران قرار است با ۲۱۱ ورزشکار (۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن) در ۱۶ رشته ورزشی در بخش مردان و یازده رشته ورزشی در بخش زنان در این بازی‌ها شرکت کند. چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ تا ششم آبان در هانگژو چین برپا خواهد بود.
 

رویارویی جذاب ایران؛
مدافع قهرمانی با میزبان
تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران امروز با چین مدافع عنوان قهرمانی دیدار می‌کند. این تیم شروع مقتدرانه‌ای در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو داشت و افغانستان را ۹۱-۳۳ مغلوب کرد. شاگردان محمدرضا دستیار که در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ دبی را با عنوان سومی به پایان رساندند و خود را به عنوان یکی از قدرت‌های جدید این رشته معرفی کردند در بازی دوم خود در چهارمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف چین، میزبان این دوره از بازی‌ها می‌رود. ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، با شایستگی با پیروزی بر ژاپن در دیدار فینال برای اولین بار قهرمان شده و اکنون به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و در حالی که مسابقات جهانی را هم با درخشش و کسب عنوان سومی سپری کرده، در دومین دیدار خود به مصاف چین، میزبان مسابقات می‌رود. تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در گروه A با تیم‌های افغانستان، چین، فیلیپین و تایلند همگروه است.
 

لائوس شانس آخر ایران
تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان در دومین مسابقه مرحله گروهی بازی‌های پاراآسیایی با نتیجه ۳۹ بر ۴۷ شکست خورد. سومین دیدار تیم ملی هم امروز مقابل لائوس برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات تیم‌های کامبوج، ژاپن، تایلند، ایران، چین و لائوس حضور دارند که به صورت دوره‌ای رقابت خواهند کرد و در پایان این مرحله تیم‌های سوم و چهارم در دیدار رده‌بندی به مصاف هم می‌روند و تیم‌های اول و دوم گروه هم برگزارکننده دیدار فینال هستند. ️بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال کشورمان همچنان فرصت دارد تا در ادامه رقابت‌ها در بین چهار تیم برتر قرار گیرد و شانس مدال برای این تیم وجود دارد.
 

متقیان از ایران مشعل حمل می‌کند
هاشمیه متقیان ملی‌پوش پارادوومیدانی به نمایندگی از ایران، امروز مشعل بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را حمل می‌کند. او صبح دیروز در برنامه تمرینی شرکت کرد تا امروز در مراسم حمل مشعل بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به نمایندگی از کاروان ایران مشعل را حمل کند.
 

39 درصد اعضای کاروان ایران زن هستند
کاروان ورزشی ایران دربازیهای پاراآسیایی با حضور۸۳ زن، ۳۹ درصد را زنان تشکیل داده‌اند. مریم کاظمی‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان و نایب‌رئیس کمیته ملی پارالمپیک با بیان این مطلب می‌گوید: «83 ورزشکار زن در این‌دوره حضور دارند  که سهمی حدود 39 درصدی دارند. این بالاترین سهم جمعیتی کاروان ایران در ادوار گذشته بازی‌های پاراآسیایی است.» به گفته او 4 رشته برای نخستین‌بار در بازیهای پاراآسیایی شرکت کرده اند: «در چهار رشته پاراتکواندو، پاراکانو، وزنه‌برداری بانوان و شطرنج، توان‌یابان برای نخستین‌بار شرکت کرده‌اند. امیدوارم بانوان کاروان پاراآسیایی مثل کاروان آسیایی که بانوان توانستند سهم 33 درصدی از مدال‌ها داشته‌باشند، بتوانند اول در صحت و سلامت و بعد با بالاترین عملکرد، نتایج خوبی به‌دست آورند. مردم هم فرزندان خودشان را از دعای خیرشان در این بازی‌ها بی‌بهره نگذارند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی