صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفت - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

دوایت بایکس و آمینو به ذوب‌آهن پیوستند

حاتمی: بودجه میلیاردی نداریم!

پریسا غفاری
خبرنگار

دوایت بایکس، ستاره امریکایی پیشین شیمیدر قم با تیم بسکتبال ذوب‌آهن به توافق نهایی رسید. این تیم پس از دو فصل بازی بدون بازیکن خارجی، گارد امریکایی ۳۴ ساله و ۱۹۱ سانتیمتری را جذب کرد. او که بازیکن برجسته‌ای است در تیم‌های بزرگی چون تورنتو رپترز، لس‌آنجلس لیکرز، اوکلاهماسیتی و دیترویت پیستونز در NBA بازی کرده و پیش از این تیم‌ها در NBA G- LEAGUE توپ زده است. اوستنده بلژیک، گراولینز دانکرک و نانت فرانسه، والنسیا اسپانیا تیانجین، فوجیان و شنزن چین ایندیور مایاگوئز پورتوریکو، کارابودوی ونزوئلا المپیاکوس یونان تیم‌های دیگری است که بایکس در آنها بازی کرده است. در ضمن «آلاده آمینو» سنتر ۲۰۸ سانتی‌متری نیجریه‌ای-امریکایی، ستاره خارجی دیگری است که جذب این تیم شده است.
مهران حاتمی، سرمربی بسکتبال ذوب‌آهن ضمن تأیید جذب این دو بازیکن می‌گوید: «با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشتیم بازیکنان خوبی را به خدمت گرفتیم و تیم یکدستی داریم، شاید چند میلیارد برای هزینه نداشته باشیم، اما بازیکنان خوبی در اختیار داریم.»
او همچنین در خصوص بر عهده گرفتن هدایت سبزپوشان بیان کرد: «ذوب‌آهن یک تیم ریشه‌دار، قوی و سرآغاز بسکتبال ایران است، از همین‌رو بسیار خوشحالم که در این تیم حضور دارم. لیگ‌برتر بسکتبال امسال دشوارتر خواهد بود، چراکه تیم‌ها بازیکنان بسیار خوبی را به خدمت گرفته‌اند و حتی مهره‌های ذوب‌آهن که در این تیم شاغل بوده‌اند را جذب کرده‌اند. ضمن اینکه از مجموع ۱۲ تیم نزدیک به ۱۰ باشگاه حداقل دو بازیکن خارجی خریده‌اند و همین مسائل سبب می‌شود لیگ دشواری پیش رو داشته باشیم‌.» سرمربی ذوب‌آهن با اشاره به پیوستن جابر روزبهانی به کادر فنی این تیم خاطرنشان کرد: «روزبهانی سرمایه بسکتبال ایران و ذوب‌آهن است؛ افتخار می‌کنم که در کادر فنی ما قرار دارد، چراکه به دلیل تجربه بالا یک نیروی اثرگذار برای سبزپوشان خواهد بود.»
وی ادامه داد: «بودجه ما نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، برخی تیم‌ها هزینه بسیار زیادی کرده‌اند، حتی بازیکنانی که با آنها صحبت داشتیم با سه برابر قیمت به تیم‌های دیگر پیوستند، در هرحال بازیکن حق دارد و ما نیز اگر می‌خواستیم با توجه به بودجه‌ای که داشتیم مهره‌های قدیمی را حفظ کنیم، تنها ۴ نفر می‌توانستند برای ذوب‌آهن بازی کنند.»
حاتمی همچنین بیان کرد: « امیدوارم بتوانم سطح بسکتبال اصفهان را ارتقا دهم، بیشتر نفرات تیم ما بومی هستند و برای رسیدن به اوج به زمان نیازداریم. امیدوارم هواداران این شرایط را درک کنند، باید تیم‌های پایه را گسترش دهیم تا اصفهان در سال‌های آینده از مهره‌های بومی خود استفاده کند، چراکه این کار بهتر از بستن تیم چند میلیاردی است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی