از گوشه و کنار ایران

7 مصدوم در زلزله خان زنیان شیراز
گروه حوادث: وقوع زلزه 9/4 ریشتری در منطقه خان‌زنیان استان فارس 7 مصدوم بر جای گذاشت.
این زلزله ساعت ۲:۱۳ جمعه ۲۸ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد. منطقه خان‌زنیان در ۳۶ کیلومتری شیراز قرار دارد و این زلزله در شیراز نیز احساس شد. فرهاد سعدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: به محض وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر به منطقه خان‌زنیان که کانون این زمین‌لرزه بود اعزام شدند. وی ادامه داد: در پی این زلزله هفت نفر مصدوم شدند که این افراد اغلب به دلیل خروج از منزل یا پرت شدن وسایل از بالا یا استرس و قلب‌درد دچار مصدومیت شده‌اند که به‌ صورت سرپایی مداوا و از مراکز درمانی مرخص شدند.
پس از وقوع این زمین‌لرزه تیم مدیریت بحران استانداری و مسئولان مربوطه از منطقه بازدید کردند که در پی بررسی‌های اولیه، تخریب و خسارات مالی این زمین‌لرزه شدید نبوده و چند ترک‌خوردگی دیوار و سقف منازل مسکونی مشاهده شده است.

 


گروه حوادث: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری عاملان قتل مسلحانه شهروند ایرانشهری پس از 8 ماه فرار و زندگی مخفیانه در این شهرستان خبر داد.
سردار دوستعلی جلیلیان گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل مسلحانه شهروندی در شهر ایرانشهر، بلافاصله تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند. در بررسی اولیه کارآگاهان پلیس و در تحقیقات میدانی در محل مشخص شد که مقتول با خودرو ۴۰۵ خود در حال تردد در خیابان بوده که توسط افرادی با یک قبضه سلاح کلاش از ناحیه سر به قتل رسیده و قاتلان از صحنه جرم متواری شدند. کارآگاهان پلیس با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود، متهمان مورد نظر را شناسایی و تحقیقات تخصصی خود را برای دستگیری متهمان آغاز کردند. وی اذعان کرد: با توجه به متواری بودن قاتلان، تلاش پلیس برای دستگیری آنها ادامه داشت تا اینکه روز قبل با اشراف اطلاعاتی، سرنخ‌هایی از محل اختفای متهمان بدست آورده، که در نهایت با تلاش پلیس مخفیگاه قاتلان فراری شناسایی و در این خصوص تعداد پنج متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند که ۲ نفر از متهمان طی بازجویی انجام شده به قتل با انگیزه اختلافات خانوادگی اعتراف کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی