حاشیه نگاری خبرنگار

10 ساعت انتظار پشت درهای آهنین شهرک زیبادشت

20 خودرو پلیس از واحدهای مختلف نوپو، تشخیص هویت، بازسازی صحنه جرم، دادستانی، فرماندهی پلیس البرز، فرماندهی پلیس آگاهی فراجا و جمعی از مأموران پلیس آگاهی به همراه متهمان بدون هیچ توقف و توجهی به اصحاب رسانه وارد شهرک زیبادشت شدند

حدود ساعت 9 صبح خبر اعتراف عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر از سوی اطلاع‌رسانی پلیس اعلام شد و دقایقی بعد سردار منتظرالمهدی سخنگوی فراجا خبر داد که بازسازی صحنه قتل روز پنجشنبه انجام می‌گیرد. با اعلام این مطلب خبرنگاران رسانه‌ها در کمتر از یک ساعت خود را به مقابل ویلای مرحوم مهرجویی رساندند. حدود ساعت 11 به شهرک زیبادشت رسیدم قبل از من حدود 10 خبرنگار که اغلب محلی و از استان البرز بودند مقابل ویلا ایستاده بودند نگهبان شهرک مقاومت چندانی برای ورود خبرنگاران نداشت.
حدود ساعت 12 ظهر تعداد خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان رسانه‌ها به بیش از 25 نفر رسید.
یک ساعت بعد مأموران گشت کلانتری مشکین آباد با حضور در محل تجمع به خبرنگاران گفتند بازسازی صحنه امروز انجام نمی‌شود و از اصحاب رسانه خواستند تا محل را ترک کنند، اما بسیاری از خبرنگاران که با فرماندهان و مسئولان قضایی صحبت کرده بودند و اطمینان داشتند بازسازی صحنه جرم انجام می‌شود، محل را ترک نکردند.
ساعت 3 بعد از ظهر بود خستگی از بلاتکلیفی کم کم در چهره‌ها نمایان می‌شد، برخی از خبرنگاران و تصویربرداران لبه جدول سیمانی خیابان نشسته و خستگی و گرسنگی کلافه‌شان کرده بود در دستان برخی تکه‌ای بیسکوئیت و کیک و بطری‌های آب معدنی دیده می‌شد و در گروه‌های دو یا چند نفره سرگرم گفت‌و‌گو با هم بودند تا گذر زمان را کمتر احساس کنند.
عقربه‌ها ساعت 5 را نشان می‌داد و حالا دیگر گرمای آفتاب جای خود را به سرمای یک عصر پاییزی می‌داد. وزش باد و سوز سرما هم به خستگی و گرسنگی خبرنگاران اضافه شد، اما باز هم هیچ کدام حاضر نبودیم صحنه را ترک کنیم تا مبادا از مشاهده بازسازی صحنه یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سال جا بمانیم .در همین حین ناگهان به یکباره بیش از 10 موتورسیکلت با نشان یگان ویژه و 3 خودرو واحد نوپوی فراجا با سرعت از میان اصحاب رسانه راه خود را باز کرده و وارد شهرک شدند. ورود این تیم‌های ویژه دلگرمی زیادی به ما داد اینکه انتظار 6 ساعته بی‌نتیجه نبوده و قرار است بازسازی انجام شود. اما خارج کردن دهها متر گونی آبی رنگ از داخل خودروها و پوشاندن دیواری پارچه‌ای حاکی از این بود که  بنا نیست بازسازی صحنه مقابل چشمان خبرنگاران و حاضران در محل انجام شود و این حدس دقایقی بعد به واقعیت تبدیل شد و چهار مأمور یگان ویژه اصحاب رسانه را با کمک نگهبانی شهرک به پشت درهای آهنین هدایت کردند و از این لحظه به بعد خبرنگاران و به خصوص رسانه‌های برخط اخبار را از پشت نرده‌های آهنی ورودی شهرک زیبادشت مخابره می‌کردند.
بهروز افخمی کارگردان سینما و تلویزیون به همراه همسرش مرجان شیرمحمدی بازیگر سینما و فرزندشان نیز در محل جنایت حاضر شدند. او درباره علت حضورش در شهرک زیبادشت به «ایران» گفت: پس از این حادثه جرقه ساخت فیلمی در خصوص این جنایت در ذهنم زده شد و امیدوارم بتوانم با بررسی روایت جنایی کشته شدن داریوش مهرجویی و همسرش یک داستان جنایی بنویسم و آن را به فیلمی به سبک آثار هیچکاک تبدیل کنم. البته در حال حاضر در جریان نیستم که انجمن سینمایی برای ساخت فیلمی درباره زندگی داریوش مهرجویی و همسرش برنامه‌ای دارد یا نه اما من از زمان وقوع قتل تحقیقاتم را برای نوشتن داستان آن آغاز کرده‌ام.
وی درباره دستگیری متهمان پرونده عنوان کرد: معلوم بود متهم‌ها زود دستگیر می‌شوند چون در اینطور جنایت‌ها آثار زیادی در صحنه باقی می‌ماند و کارآگاهان به سرعت می‌توانند آنها را پیدا و متهمان را شناسایی کنند.
ساعت 6 عصر در یک چشم برهم زدن بیش از 20 خودرو پلیس از واحدهای مختلف نوپو، تشخیص هویت، بازسازی صحنه جرم، دادستانی، فرماندهی پلیس البرز، فرماندهی پلیس آگاهی فراجا و جمعی از مأموران پلیس آگاهی به همراه متهمان بدون هیچ توقف و توجهی به اصحاب رسانه وارد شهرک زیبادشت شدند و بازسازی صحنه جرم بدون حضور خبرنگارانی که بیش از 7 ساعت در انتظار ثبت لحظه به لحظه اعترافات متهمان و تهیه گزارش از صحنه جنایت بودند انجام شد.
یک ساعت بعد درحالی که خبرنگاران همچنان پشت درهای آهنین ایستاده بودند تا شاید یکی از مسئولان پلیس حداقل حاضر شود چند لحظه به سؤالات آنها پاسخ دهد خودروهای پلیس باردیگر بی‌توجه به خبرنگاران با همان سرعتی که وارد شهرک شده بودند با همان سرعت هم محل را ترک کردند و فقط چند دوربین توانست عکس و تصاویر متهمی را که در خودرو پژو 405 کنار دو مأمور پلیس نشسته بود ثبت کند. در حالی که دیگر صدای اعتراض خبرنگاران بلند شده بود در این میان رئیس اطلاع‌رسانی فراجا با حضور در جمع اصحاب رسانه با دلجویی و عذرخواهی از انتظار چندساعته آنها گزارشی چندخطی به نقل از سخنگوی پلیس اعلام کرد و رفت.
ساعت 8 شب شده بود و بچه‌ها خسته و کلافه از این همه انتظار بیهوده برای هیچ، کم کم محل را ترک کردند و برخی نیز کنار پیاده رو یا لبه جدول نشستند تا آخرین مشاهدات و خبر و عکس‌هایشان را از پشت درهای بلند آهنین شهرک زیبادشت برای رسانه خود ارسال کنند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی