فضای مجازی

تنهایی انسان در غربت غزه
 اکبر نبوی، پژوهشگر و منتقد سینما و تلویزیون گفت :پس از جنایت صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستانی در غزه و شهادت بیش از ۱۰۰۰ انسان بی‌گناه از جمله کودکان فرشته‌سان، روح این کودکان در پروازی غریبانه بر فراز غزه، تنهایی انسان و انسانیت را در جهان مدعی اخلاق و حقوق بشر فریاد می‌کنند.


فاجعه ای برای انسانیت
احسان علیخانی، مجری هم این طور نوشت: حمله موشکی به بیمارستان که تنها پناه‌ بیمار، زخمی، زنان و کودکان است. این یک فاجعه است. برای انسان. برای انسانیت. برای تمدن بشر. برای تمام ادعاهای توخالی جهان. برای تمام صورت‌های نقاب‌زده که با لبخند فریاد انسانیت و عدالت سر می‌دهند.


 چقدر جای یک مرد خالیه
شهرزاد کمال‌زاده، بازیگر سینما هم گفت: شهید غسل ندارد... لعنت به شما که به بیمارستان هم رحم نکردید... چقدر جای یک مرد خالیه... مرد داریم تا مرد. روز انتقام مظلوم از ظالم، شدیدتر از روز ستم کردن ظالم بر مظلوم است.(حکمت 241 نهج‌البلاغه)

 

لعنت به ظالمان اسرائیلی
مصطفی راغب، خواننده هم جنایت بیمارستان غزه را محکوم کرد و نوشت: قتل‌عام نزدیک به هزار نفر در یک بیمارستان، قلب هر انسانی را به درد می‌آورد. لعنت به ظلم. لعنت به ظالم و ظالمان اسرائیلی. خدای مهربانم صلح و آرامش را نصیب همه انسان‌های این جهان هستی کن.


یادی از شهید سلیمانی و سیاح طاهری
حبیب احمدزاده، نویسنده و مستندساز با اشاره به جنایت علیه مردم غزه نوشت: در تمام این چند شب و روز جنگ در غزه، برای شناخت حق تنها فکر می‌کنم اگر حاج قاسم و حاج سعید طاهری امروز در کنارمان بودند به‌راستی در تصمیم‌گیری‌هایشان، ایستادن بدون ترس و لرز در کنار کدام طرف دعوا را برمی‌گزیدند؟ کارکنان ایران اینترنشنال همچون روسپیان بی‌هیچ شرم و حیا پس از مدت‌ها ارتباط با بن سلمان این دفعه صرفاً به خاطر پول به آغوش جنایتکاری همچون نتانیاهو خزیده‌اند. همیشه به خودم می‌گویم: حبیب یادت باشد انسان‌های باشرف مثل این دو بزرگوار یک بار مردند آن هم به ظاهر، ولی از ترس و لرز قضاوت دیگران بی‌وجود، زندگی کردن بی‌شرافت، مرگ هزارباره است. خدا آن روز را نیاورد. ممنون حاج قاسم و حاج سعید که راه را نشانم دادید.
 

 برای اسرائیل در جنگ، اخلاق مهم نیست
وحید خضاب، شاعر، مترجم و پژوهشگر تاریخ با اشاره به جنایات اسرائیل نوشت: می‌گویند حمله به بیمارستان برای اسرائیل شکست اخلاقی است. برای اسرائیل شکست اخلاقی خصوصاً حین جنگ اساساً واجد معنا نیست، اسرائیل روزهاست حتی آب را بر دو میلیون و 400 هزار انسان در غزه بسته است! همین اسرائیل دو روز تمام منطقه را امن کرد تا فالانژها در صبرا و شتیلا جنایاتی کنند که در تاریخ بشریت کم سابقه بود. در فضای مجازی جست‌و‌جو کنید و بخوانید. همین اسرائیل آب را بر بیروت غربی بست. شکست اخلاقی؟ برای اسرائیل در جنگ اخلاق مهم نیست. مردمش هم از او اخلاق نمی‌خواهند، مشت آهنین و آتشین در برابر دشمنان می‌خواهند. اسرائیل با این حمله به مهاجرین یهودی که از جهان گردآوری شده‌اند تا کشور درست کنند، اطمینان می‌دهد و بگوید اگر صد نفر از شما را بکشند، هزار نفرشان را حتی در بیمارستان پر از کودک آتش می‌زنم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی