یک مربی احتیاج به سه ،چهار سال زمان دارد

قلعه‌نویی: کسی هست یکی دو میلیون دلار بدهد، با ژاپن، کره و استرالیا بازی کنیم؟

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی پس از برتری ایران مقابل قطر و قهرمانی در تورنمنت اردن، چنین صحبت کرد:«دو حادثه ناگوار را پس از بازی شنیدیم. ابتدا بمباران مردم مظلوم غزه است که اتفاق بسیار ناگواری است. واقعاً توقع داریم مجامع بین‌المللی ورود کنند چون مردم بی‌گناه کشته و شهید می‌شوند. باید به این موضوع رسیدگی شود. مرتضی پورعلی‌گنجی هم مصدوم شد که امیدواریم چیزی نباشد.»
او درباره بازی چنین نظر داد:«بازی با قطر بویژه در نیمه دوم خیلی خوب بود‌. نسبت به دیدار با اردن تغییراتی داشتیم. کیفیت زمین آنگونه که باید و شاید اجازه نمی‌داد روند خوب‌مان را ادامه بدهیم. قطر قهرمان دوره قبلی جام ملت‌هاست که مربی بزرگی مثل کارلوس کی‌روش بالای سرش است. تیم بسیار قدری است اما بچه‌های ما به شکلی بازی کردند که با یک ساختار دفاعی، حتی یک موقعیت هم به قهرمان آسیا ندادیم.»
سرمربی تیم ملی ادامه داد:«موقعیت‌های زیادی هم داشتیم. در نیمه اول یک پنالتی ما را نگرفتند. در شرایطی که در بازی قبل صحنه‌ای را که پنالتی نبود به ضرر ما گرفتند. اینجا هم مقداری در حق ما کم‌لطفی شد. از بچه‌ها ممنون هستم که واقعاً دویدند و جنگیدند اما حرف من با منتقدان است. نزدیک سه ماه تا جام ملت‌ها فرصت داریم و همه باید به هم کمک کنیم. فدراسیون فوتبال و مهدی تاج با وجود همه تحریم‌های کشورمان نهایت زحمت خود را می‌کشند و اعزام‌ها را انجام می‌دهند. کادرفنی مدتی است پول نگرفته و بچه‌ها یک ریال هم پاداش نگرفته‌اند. دوستان نقد کنند زیرا اگر انتقاد نباشد، پیشرفتی حاصل نمی‌شود اما نقد غیرمنصفانه به تیم ملی ضربه می‌زند.»
سرمربی تیم ملی ادامه داد:«در این سه ماه مشکلات را کنار بگذاریم. کیومرث هاشمی باید ورود کند. مدتی قبل به خودش هم گفتم اکنون پدر ورزش است و باید ورود کند. تمام توان خود را می‌گذاریم. همین الان هم می‌گویم ما که خیلی کوچک هستیم اما اگر کسی هست، همین الان تیم را تحویلش می‌دهیم. باید حب و بغض‌ها را کنار بگذاریم و همه بیایند و خدمت کنند. این با انتقاد فرق دارد. ما هم می‌دانیم تیم خیلی ایراد دارد و مگر می‌شود ایراد نداشته باشد. منچسترسیتی سال گذشته کلی جام آورد اما الان دو سه باخت داده است. فوتبال همین است. ما کار کردیم و پولی هم نگرفتیم. البته وظیفه‌مان است. اصلاً به این مردم بدهکاریم و ولی‌نعمت ما هستند. هرکاری هم کنیم کم است. در شرایط سخت آمده‌ایم. فدراسیون تحریم است و مشکلات وجود دارند. تلاش می‌کنیم و هیچ ادعایی هم نداریم.»
قلعه‌نویی در خصوص اینکه آیا به اهداف تاکتیکی خودش رسیده، عنوان کرد:«یک مربی احتیاج به سه، چهار سال زمان دارد. با چندماه نمی‌شود. بازی اول با دوم را قیاس کنید. ببینید چقدر پیشرفت داشتیم. کی‌روش نزدیک ۱۰سال اینجا بود و واقعاً هم برای فوتبال ما زحمت کشید. به آنچه می‌خواست و افکاری که مدنظرش بود نیز رسید. کلاً اردوی چهارم ما بود ولی خیلی بهتر شدیم. بحث ما این است که از تفکر و نگرش دفاعی، یک بازی هجومی انجام بدهیم. این تیم هرچه با تیم‌های بزرگ بازی کند، کیفیت بازی ما بهتر می‌شود.»
او یادآور شد: «دوست دارم با ژاپن، استرالیا یا کره بازی کنیم. اگر باختیم هم مهم نیست. دوره قبل با تیم دوم و حتی بدون لژیونرها با مکزیک بازی کردیم. ما هم دوست داریم ولی اگر کسی دارد، یکی دو میلیون دلار بدهد. چون آنها بیایند بازی کنند، یک میلیون دلار می‌گیرند. اگر کسی هست این پول را بدهد، ما با کمال میل بازی می‌کنیم. فدراسیون تحریم است و پول ندارد. همین تورنمنت‌ها هم مشکلات و دردسرهای خاص خودش را دارد ولی خوشحالم که در هر اردو بهتر می‌شویم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی