صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

 وضعیت کرانه باختری بهتر از غزه نیست
سجاد اسلامیان مدیرمسئول الوفاق در تازه‌ترین پست خود  به وضعیت وخیم این‌ روزهای فلسطینی‌ها، به ویژه در غزه اشاره کرده و نوشته:« وضعیت در غزه خیلی خیلی وخیم است اما فلسطینی‌ها در کرانه باختری و مناطق اشغالی ۴۸ وضعیت بهتری ندارند؛ هر گونه تحرک آنها رصد می‌شود؛ اینترنت آنها محدود شده و به راحتی روانه زندان می‌شوند تا الان ۵۰۰ فلسطینی ساکن اراضی ۴۸ معروف به اعراب اسرائیلی زندانی شده‌اند.»


بمباران فلسطینی‌ها
احمد دستاران فعال مجازی هم درباره بمباران فلسطینی‌ها و کشته‌ شدن کودکان بی‌دفاع  نوشته: «جمال الدوره، پدر محمد الدوره، در بمباران‌های اخیر رژیم دو فرزند دیگر خود را هم از دست داد. در سال 2000، اسرائیل محمد الدوره 12 ساله و بدون اسلحه را در حالی که پدرش (جمال الدوره) سعی داشت از او محافظت کند، به ضرب گلوله کشت.»


هشدار یامین‌پور درباره صهیونیست‌ها
وحید یامین‌پور معاون وزیر ورزش با اشاره به وقایع این روزهای غزه نوشته: «صهیونیست‌ها سال‌هاست خود را بین دوربین‌های مداربسته، سیم خاردار، دیوارهای بلند، حسگرهای حرارتی و گشت‌های مداوم نفربرهای غول پیکر زندانی کرده‌‌اند. فلسطینی‌ها که چیزی برای از دست دادن ندارند ازهمه اینها عبور کردند. از این به بعد چه؟ مگر خود را زیر خاک دفن کنند که دست مقاومت به آنها نرسد.»


واکنش کاربران عرب به تلاش‌های ایران برای فلسطین
علی فرحزادی فعال مجازی با اشاره به واکنش کاربران عرب به تلاش‌های ایران، برخی آنها را منعکس کرد: «واکنش‌ها به تلاش‌های دیپلماتیک ایران در محور مقاومت:  ای اعراب جوانمردی و شرافت را از ایران بیاموزید. وزیر امور خارجه ایران به خاطر مردم فلسطین شب‌ها از کشوری به کشور دیگر می‌رود و نمی‌خوابد در حالی که حاکمان عرب کفش‌های بلینکن وزیر خارجه امریکا را می‌بوسند. الحمدلله مردی شیعه حرکت کرد.»


معیاری برای سنجش شرافت
حامد خسروشاهی، روزنامه‌نگار هم با انتشار تصویری از
 پرچم فلسطین نوشته: «ماجرای فلسطین و ابراز عواطف نسبت به این مسأله، معیار شرافت است برایم.»

 


حمایت از فلسطینی‌ها در یک بازی فوتبال
کمیل خجسته، فعال رسانه هم در واکنش به مسأله فلسطین فیلمی درباره حمایت تماشاگران مسابقه فوتبال بین تیم ملی مالزی و هند از فلسطینی‌ها را به اشتراک گذاشته است. آن‌طور که در توضیحات این کلیپ آمده: «دولت هند و بخشی از تندروهای هندو از اسرائیل حمایت کرده‌اند و از این رو مالزیایی‌ها سنگ تمام گذاشته. خجسته هم در توضیحات تکمیلی نوشته:« خطرناک‌تر از موشک حزب‌الله، خطرناک‌تر از مجاهد فلسطینی همین قدرت بیداری است.»


دوره‌ای برای شاعران جوان
علی محمد مؤدب، شاعر و نویسنده درباره برپایی یک دوره ادبی اطلاع‌رسانی کرده، در بخشی از نوشته‌اش آمده: «مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی با همراهی دفتر شعر شهرستان ادب و در راستای تقویت و اعتلای شعر جوان، دوره‌ای آموزشی ویژه شاعران جوانی که در آستانه انتشار نخستین اثر خود هستند برگزار می‌کند.» برای اطلاع از کم و کیف این دوره آموزشی می‌توانید سری به صفحه این شاعر بزنید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی