صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

خبر در خبر

ضرب‌الاجل قضایی برای کاهش تلفات جاده‌ای در آذربایجان‌ غربی
ارومیه- رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی ضرب‌الاجل دو ماهه برای کاهش تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی صادر کرد.
ناصر عتباتی گفت: غالب پل‌ها و نقاط حادثه‌خیز استان فاقد حفاظ، جداکننده و علائم هشداردهنده هستند که نیاز به جذب اعتبار و اقدام جدی‌تر برای اصلاح این نقاط است. وی تأکید کرد: اینکه تصادف فوتی در داخل شهر اتفاق بیفتد، قابل قبول نیست و باید برای توسعه خیابان‌ها و راه‌های مواصلاتی کار جهادی و جهشی صورت پذیرد و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد. رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی همچنین با بیان اینکه استان در حوزه تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی وضعیت خوبی ندارد، هشدار داد، هر مسئولی که در کاهش تصادفات وظایفی دارد، اگر به تکالیف قانونی خود عمل نکند مسئولیت شرعی، قانونی و اخروی دارد و مورد پیگرد و برخورد قضایی قرار خواهد گرفت. وی به تعیین ضرب‌الاجل دو ماهه برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و گفت: متولیان باید از تمام ظرفیت‌ها برای انجام تکالیف مقرر قانونی بهره ببرند تا حوادث به حداقل‌ترین میزان خود برسد.

جوان‌ترین استان کشور در فهرست آخر وام ازدواج
زاهدان - معاون جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان جوان‌ترین استان کشور، آخرین استان کشور در پرداخت وام‌های ازدواج است.
به گزارش تسنیم، پوریا خواجه درگی افزود: متأسفانه بانک‌ها در استان خلاف منویات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور عمل می‌کنند و در واقع با دشوار کردن شرایط پرداخت وام و درخواست ضامن‌های متعدد و مستنداتی که بعضاً در قانون هم تعریف نشده، پرداخت وام را برای زوج‌های جوان دشوار کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: مجموعه ورزش و جوانان استان به عنوان دبیر کارگروه استانی ساماندهی امور جوانان بجد پیگیر حل این معضل بوده اما با وجود همه تلاش‌های صورت گرفته تاکنون زور ما به بانک‌ها نرسیده است.  معاون جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت: ما در مجموعه اداره‌ کل ورزش و جوانان استان در راستای کمک به ازدواج زوج‌های جوان مجموعه‌ای تحت عنوان «عقدینو» در زاهدان راه‌اندازی کردیم که با امکانات مناسب مراسم عقد زوج‌های جوان را به صورت رایگان برگزار می‌کند و تاکنون مراسم عقد بیش از 30 زوج در این مجموعه برگزار شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی