صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

افزایش 83 درصدی تجارت خارجی در مازندران

ساری - سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به وضعیت صادرات استان مازندران در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت که با ۸۳ درصد افزایش تجارت خارجی این گمرک در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال، ارزش صادرات استان به ۹۷۱ میلیون و ۷۶۶ هزار دلار رسید.
رضا گرزین در گزارشی به خبرنگاران اعلام کرد:‌ میزان صادرات غیرنفتی این گمرک در ۶ ماهه نخست امسال ۶۰۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۰ میلیون و ۹۷۶ هزار دلار است که این میزان صادرات از حیث وزن ۴۱ درصد و به لحاظ ارزش ۴۰ درصد رشد داشته است.
وی در خصوص اقلام عمده صادراتی گمرک امیرآباد در ۶ ماهه نخست سال‌جاری آنها را شامل سیمان، مواد معدنی، محصولات شیمیایی، مواد پلاستیکی، ماشین‌آلات نام برد و گفت که این پنج قلم اول کالاهای صادراتی در این مدت بودند.
سرپرست گمرک منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد کشورهای عمده مقصد کالاهای صادراتی به گمرک منطقه ویژه امیرآباد را شامل ترکمنستان، روسیه، قزاقستان، عراق و ارمنستان نام برد.
وی در خصوص میزان واردات در ۶ ماهه نخست امسال نیز گفت: در این مدت یک میلیون و ۵۹۲ هزار تن کالا به ارزش ۹۴۰ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار وارد شد که از حیث وزنی و ارزش به ترتیب ۹۷ و ۸۵ درصد افزایش داشته است.
گرزین، اقلام عمده کالاهای وارداتی به گمرک امیرآباد را جو دامی، ذرت دامی، گندم، کنجاله آفتابگردان، روغن آفتابگردان و کاغذشیمیایی، انواع کک و گندم اعلام و خاطرنشان کرد: این کالاها به طور عمده از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، چین و ترکیه وارد مازندران شده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی