صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خرده خبر

رستمیان بهترین تیرانداز ایرانی
هانیه رستمیان تیرانداز المپیکی تپانچه، بهترین ایرانی در جدیدترین رنکینگ جهانی است. او با پنجمی تپانچه 25 متر زنان بهترین رتبه تیراندازان ایرانی در آخرین رنکینگ جهانی را دارد، در ماده 10 متر هم نفر 34 است، در حالی که جواد فروغی، قهرمان المپیک 2020 توکیو با افت شدید، نفر102 جهان شده است. در قسمت تفنگ مردان پوریا نوروزیان با رتبه 52 بهترین تیرانداز مردان ایران است و شرمینه چهل امیرانی هم نفر 34 تفنگ 10 متردنیاست. آرمینا صادقیان رتبه 65 سه وضعیت 50 متر را دارد و سجاد پورحسینی نفر 24 تپانچه 10 متر مردان دنیاست.
 

 داوران تنیس نشان سفید شدند
برای اولین بار دو‌ بانوی داوری تنیس موفق به دریافت نشان سفید داوری شدند.کلاس داوری نشان سفید  به مدت ۵ روز در تایلند برگزار شد که در آن لعیا خیام‌باشی و فاطمه جمشیدی‌نسب موفق شدند نشان سفید داوری را دریافت کنند.  در این دوره از کلاس داوری ۱۸ شرکت کننده حضور داشتند و در نهایت نمایندگان کشورمان برای نخستین بار در بخش بانوان موفق به دریافت این عنوان شدند. تدریس این دوره برعهده نیکو هلورس داور نشان طلا از کشور آلمان و منوئل ابسول داور نشان نقره از کشور فرانسه بود.
 

دیدارهای بی خاصیت برای فوتبال زنان
کادر فنی تیم ملی فوتبال زنان از برگزاری دو دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال بانوان با تیم‌های خاتون بم و ملوان بندرانزلی خبر داد. تیم ملی که خود را برای مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌کند، اردوی آماده‌سازی متصل به اعزام خود را از یکشنبه 23 مهرماه آغاز کرده و با اعلام کادر فنی دو مسابقه درون اردویی در روزهای چهارشنبه 26 و پنجشنبه 27 مهرماه برگزار می‌کند. تدارکی ضعیف در سکوت سرمربی تیم. انگار خودشان هم امیدی ندارند و تلاشی هم برای بالا بردن انگیزه ندارند.
تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در گروه A با تیم‌های استرالیا، فیلیپین و چین تایپه در انتخابی المپیک همگروه است و این مسابقات در شهر پرث استرالیا از 4 تا 10 آبان ماه برگزار می‌شود.
   
اول آبان؛ استارت والیبال زیر 17 سال
تیم والیبال زیر 16  سال پسر، بعد از قهرمانی در آسیا برای حضور در قهرمانی زیر17 سال جهان آماده می‌شود. طبق برنامه آرش صادقیانی تیمش را در 5 اردو تا پایان سال آماده می‌کند. او البته برای شروع کار دوباره 60 بازیکن  جدید را  از فستیوال اصفهان به اردو دعوت کرد. او بازیکنان را در دوگروه 30 نفره تمرین داد و با غربال اردونشینان 51 را انتخاب کرد. قرار است از اول آبان ماه اردوی اصلی 12 روزه  تیم شروع شود و دوباره بازیکنان 18 روزی در خانه تمرین بدنسازی را انجام می‌دهند تا درس آنها لطمه نخورد.  
به گفته سرمربی تیم زیر 17 سال قرار است بازیکنان در مسابقات نوجوانان و جوانان سوپرلیگ شرکت کنند تا تیمی آماده برای سال بعد برای قهرمانی جهان آماده شود.
 
داورزنی: کمیته اخلاق بررسی می‌کند
محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، بعداز مصاحبه‌های جنجالی میلاد عبادی‌پور و بهروز عطایی سرمربی سابق تیم ملی، بررسی این قضیه را به کمیته اخلاق حواله کرد. او می‌گوید: «ترجیح می‌دهم درباره این مسائل من صحبت نکنم. قرار است کمیته اخلاق به ادعاهای سرمربی سابق تیم ملی و دریافت کننده ملی‌پوش رسیدگی کند.»
   
مس رفسنجان سنتر لیتوانیایی گرفت
جولیوس جاسیکاس، بازیکن پست‌های ۴ و ۵ تیم گراگزدای لیتوانی به مس رفسنجان پیوست. بازیکن ۳۳ ساله و ۲۰۴ سانتیمتری سابقه بازی در تیم‌های آئوری واتس  ژاپن JP، ونتسپیلس لتونی و استجارنان ایسلند را هم در کارنامه حرفه‌ای خود دارد و با ونتسپیلس قهرمان لیگ لتونی در فصل ۲۰۱۸ شده است. جاسیکاس که نخستین بازیکن خارجی مس رفسنجان به شمار می‌آید، فصل پیش برای تیم گراگزدای در لیگ لیتوانی بازی کرد.
   
یخچالی در لیگ آلمان می‌تازد
بهنام یخچالی، ملی‌پوش بسکتبال ایران برای سومین هفته متوالی، با تیم  رومراشتروم گلادیاتور به پیروزی رسید. در ادامه رقابت‌های بسکتبال لیگ Pro A آلمان، تیم رومراشتروم گلادیاتور تریر که بهنام یخچالی را به عنوان لژیونر ایرانی در اختیار دارد، سومین برد فصل خود را مقابل برمرهاون با نتیجه 76-89 به دست آورد. در این دیدار ملی‌پوش و ستاره تیم ملی ایران ۱۶ امتیاز، ۲ ریباند و یک توپ‌ربایی به ثبت رساند تا نقش پررنگی در پیروزی تیم خود داشته باشد. این تیم با ۳ پیروزی از ۳ بازی و تفاضل ۳۹، پس از تیم‌های فرانکفورت با تفاضل ۶۶ و جنا با تفاضل ۴۳، در رتبه سوم جدول رده‌بندی لیگ pro A (دسته پائین‌تر بوندسلیگا) قرار دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی