صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهار - ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

در آسیا رقیب ندارم

مهدی اولاد: برای 2 طلا به هانگژو می‌روم

محسن وظیفه
خبرنگار

24 مهر روز ملی پارالمپیک اولین گروه از کاروان ورزشی ایران راهی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شد. یکی از پرامیدترین ورزشکاران این کاروان مهدی اولاد قهرمان نامی دوومیدانی است. کسی که دو طلای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا را گرفت و در بازی‌های پارالمپیک هم یک طلا و یک نقره به دست آورد. اولاد در پرتاب وزنه و پرتاب دیسک مسابقه می‌دهد و این‌بار هم شانس دو مدال طلا برای ایران است؛ هرچند که بشدت از نامهربانی‌ها ناراحت است و اعتقاد دارد که مسئولان بین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی فرق می‌گذارند. مرد دو مداله ایران در توکیو با انتقاد از مسئولان ورزش استان فارس از گرفتن حکم توقیف اموال اداره کل ورزش فارس خبر داد: «دو سال است سکه‌هایم را نداده‌اند. شکایت کردم و حکم دادگاه را گرفتم و حتماً بعد از هانگژو باید بروم و پیگیر حکم صادره باشم.»
مهدی اولاد با اشاره به تمرینات آماده‌سازی برای حضور در هانگژو گفت: «خوب تمرین کردم، بدنم کاملاً آماده است و به امید خدا برای دو مدال طلا می‌روم. هم طلای پرتاب وزنه را می‌خواهم و هم طلای پرتاب دیسک را و تمام تلاشم را می‌کنم که دست پر برگردم.»
قهرمان پرتاب وزنه بازی‌های آسیایی جاکارتا ادامه داد: «این روزها تمرینات را به بهترین شکل ممکن انجام دادم و الان در بهترین شرایط قرار دارم. نفر اول رنک دنیا هستم و قطعاً در آسیا رقیب ندارم حالا امیدوارم که در روز مسابقه همه چیز خوب پیش برود و بتوانم باز هم رکورد خوبی را ثبت کنم.»
مهدی اولاد که در پارالمپیک توکیو به مدال طلای پرتاب وزنه دست پیدا کرد، درباره روز ملی پارالمپیک گفت: «روز بسیار مهمی است اما متأسفانه در ایران در همین روزها یاد ورزش پارالمپیک می‌افتند. خلاف رفتاری که اینجا وجود دارد در دنیا به پارالمپیک توجه می‌کنند. رسانه‌ها مسابقات را پوشش می‌دهند اما اینجا هر روز باید درباره اهمیت این ورزش حرف بزنیم. همان کاری که المپیکی‌ها انجام می‌دهند ما هم انجام می‌دهیم. وزن دیسک و وزنه‌ای که ما پرتاب می‌کنیم همانی است که المپیکی‌ها پرتاب می‌کنند. مسئولان اگر وقت بگذارند و بررسی کنند متوجه می‌شوند که رکوردهای ما نسبت به آنها نیز کمتر نیست.»
نایب قهرمان پارالمپیک توکیو در پرتاب دیسک با انتقاد دوباره از بی‌توجهی‌ها نسبت به پارالمپیک ادامه داد: «دنیا مسابقات پارالمپیک را نبرد ابرستاره‌ها می‌نامد اما اینجا هنوز درگیر هستیم که بتوانیم پاداش خود را دریافت کنیم؛ در حالی‌که باید مسئولان برای ما ارزش قائل باشند و به نحوی باید کار کنند که همه‌ بچه‌ها که خانه نشستند و گوشه‌گیر شدند به سمت ورزش کشیده شوند.»
این قهرمان پارالمپیکی در ادامه انتقادات خود گفت: «اینجا فقط به دنبال نام‌گذاری هستند؛ یک روز به نام پارالمپیک باشد، کافی است. این ضعف بزرگی است که نزدیک بازی‌ها یاد ما می‌افتند. البته اگر هم نیفتند؛ بهتر است. همین الان اداره کل فارس مراسم بدرقه گرفته و به من سه میلیون تومان داده است اما نمی‌دانم با این پول چه باید بکنم؟ یک جفت کفش هم بخرم باید همین اندازه روی این پول بگذارم؛ خب اگر بلد نیستند روحیه بدهید؛ حداقل اعصاب ما را خرد نکنند. اما مشکل فقط اداره کل فارس نیست. دو سال است که صندوق حمایت از 68 ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی شماره کارت گرفته اما هنوز پرداخت نکرده است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی