از گوشه و کنار ایران

مرگ سارق بالای تیر برق
گروه حوادث/سارق که قصد سرقت کابل‌های برق یک روستا را  در حوالی مشهد داشت بر اثر برق گرفتگی جان باخت.
 سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی مشهد گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر یک مورد مرگ مشکوک در ورودی روستای تپه سلام به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مأموران انتظامی به همراه نیروهای امدادی به محل اعزام شدند. طبق بررسی‌های میدانی مأموران، مردی ۳۰ ساله هنگام بریدن کابل‌های یک ستون برق فشار قوی دچار برق گرفتگی شده و به علت شدت آسیب در دم جان داده بود. فرمانده انتظامی مشهد افزود: این فرد دارای ۲۴ سابقه سرقت کابل و سیم برق بوده است. نیروهای امدادی با هماهنگی مقام قضایی جسد متوفی را به پزشکی قانونی منتقل کردند.
 هفته گذشته نیز یک فرد دیگر متهم به سرقت کابل‌های برق در خیابان فرهاد مشهد دچار برق گرفتگی شد و جان باخت.

آتش سوزی در پارکینگ بانک سپه
گروه حوادث/ آتش‌سوزی شدید در پارکینگ یک بانک در دزفول منجر به وارد آمدن خسارت به چند خودرو شد.
روح‌الله بهشتی‌فرد، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول در تشریح این خبر گفت: ساعت ۸:۱۱ صبح دوشنبه در پی تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان، گزارشی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی شدید در پارکینگ شعبه بانک سپه در بلوار امام شهر دزفول اعلام شد.  به سرعت ۲۰ آتش‌نشان به همراه پنج خودرو، به محل حادثه اعزام شدند و با توجه به اینکه چند خودرو در پارکینگ آتش گرفته بودند بیم ریزش آوار داشتیم، اما  با سرعت عمل آتش‌نشانان در کمترین زمان آتش مهار و از سرایت به ساختمان سه طبقه بانک جلوگیری شد و ساختمان فقط دچار دودگرفتگی شد اما چند خودرو در پارکینگ دچار حریق و خسارت شدند و هنوز علت و منشأ آتش‌سوزی مشخص نیست.

سرقت های سریالی زوج سارق
 از خانه های خالی
گروه حوادث/ زوج سارق که از خانه‌های شاهرود ، اموال و عتیقه سرقت می کردند از سوی پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ علیرضا شائینی فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در تشریح خبر گفت: با وقوع سرقت‌های سریالی خانه‌های خالی از سکنه شهروندان شاهرود موضوع رسیدگی به این پرونده‌ها در دستور کار تیمی زبده از مأموران کلانتری ۱۱ آزادی قرار گرفت. مأموران در نخستین گام راهی صحنه‌های وقوع جرم شدند و با روش‌های علمی پی بردند سارق یا سارقان با توجه به مطمئن شدن از خالی بودن منازل و از طریق بالکن راهی خانه‌ها شده و اقدام به سرقت اموال کرده‌اند.شائینی گفت: پلیس پس از دریافت این اطلاعات مهم با بهره گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه سارقان سابقه دار را که یک مرد ۳۵ ساله و یک زن ۲۵ ساله دارای سابقه کیفری و معتاد به مواد مخدر بودند در شرق شاهرود شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر کردند در بررسی از مخفیگاه متهمان وسایل عتیقه به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف و توقیف شد. متهمان در تحقیقات ابتدایی به ۸ فقره سرقت از منزل با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.

جعل احکام دادگستری
 از سوی متصدی دفتر رایانه‌ای
گروه حوادث/متصدی یک دفتر خدمات رایانه‌ای در گرگان با سوءاستفاده از مدارک مشتریان احکام دادگاه‌های استان را جعل می‌کرد.
حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در این باره گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر جعل احکام دادگاه‌های استان، کارمندان حفاظت و اطلاعات  گرگان رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و سرانجام به یکی از دفاتر خدمات کامپیوتری شهر گرگان رسیده و متوجه شدند مسئول این دفتر با سوءاستفاده از اعتماد مشتریان خود و ورود به سامانه ثنای آنان، رأی پرونده‌ها را برای مقاصد شخصی، جعل می‌کند که متهم توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بازداشت شد و پرونده وی در دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی است.وی اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۴ کارچاق‌کن در حوزه‌های قضایی استان با تلاش‌های حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان شناسایی و دستگیر شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی