اخبار

رئیس‌جمهور در جلسه دولت:
سیاست کوچ اجباری ساکنان غزه محقق نخواهد شد

رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، با اشاره به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، گفت: سیاست وقیحانه این رژیم مبنی بر کوچاندن اجباری ساکنین غزه از زادگاهشان اگرچه هرگز محقق نخواهد شد، اما رفتاری مغایر با همه قوانین بین‌المللی، اخلاق و اصول انسانی است.
آیت الله رئیسی در ادامه با انتقاد شدید از سکوت برخی دولت‌ها و مجامع بین‌المللی در قبال بی‌سابقه‌ترین جنایات ضدبشری که این روزها از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اعمال می‌شود، حمایت از مردم مظلوم فلسطین را سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران عنوان و تأکید کرد‌: درتلاش برای توقف بمباران مناطق مسکونی غزه و ایجاد دسترسی ساکنین این منطقه به اقلام  اساسی، از دست دادن لحظات و دقایق، هم زیان‌بار و خسارت‌آفرین است و ضرورت دارد همه کشورها به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.
دراین جلسه، وزرای جهادکشاورزی ، نفت، بهداشت و تعاون، گزارش هایی از حوزه های مأموریتی خود ارائه کردند. رئیس جمهور نیز رشد 22 درصدی تولید محصولات استراتژیک در 2 سال گذشته را شایسته قدردانی دانست و بر پیگیری خودکفایی در اقلام ضروری مورد نیاز مردم تأکید کرد.                                            
وزیر نفت از گازرسانی به 27 و نیم میلیون خانوار شهری و روستایی در دولت مردمی خبر داد و وزیر بهداشت نیز اعلام کرد: در دو سال فعالیت دولت مردمی شش بیمارستان و 67 خانه بهداشت افتتاح و 30 درصد افزایش بهره‌وری صورت گرفته است.

تحویل 36 هزار خانه
به معلولان در دولت سیزدهم
رئیس‌جمهور روز گذشته همچنین به مناسبت روز جهانی «عصای سفید» میزبان جمعی از نخبگان علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جامعه کم‌بینایان و نابینایان کشور بود و در جلسه‌ای پای صحبت آنان نشست و مسائل و مشکلات آنان را جویا شد.
آیت‌الله رئیسی ضمن تبریک این روز به جامعه کم‌بینایان و نابینایان، به تفاوت میان کسانی که دچار نقص در بینایی هستند و کسانی که به کوردلی مبتلا شده‌اند، اشاره کرد و افزود: نابینا کسی نیست که چشم سر ندارد، بلکه نابینا کسی است که چشم دل ندارد، دوست و دشمن را تشخیص نمی‌دهد و تفاوت نفع و ضرر را نمی‌فهمد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دنیای امروز چه بسیار کسانی هستند که چشم سر دارند، اما حقیقت ظلم و ستم به هم‌نوع خود را نمی‌بینند، تصریح کرد‌: آنچه که امروز در دنیا از ظلم و ستم به بشریت در حال وقوع است به عاملیت کسانی است که چشم سر دارند، اما چشم دل و بینش انسانی ندارند و صدها کودک بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشند.
رئیس‌جمهور در ادامه همچنین ضمن یادآوری مسئولیت سازمان‌های اداری و اجرایی کشور در تسهیل فعالیت و فراهم کردن زمینه اشتغال کم‌بینایان و نابینایان مطابق قانون و با قدردانی از اقدامات انجام شده برای کاهش مشکلات این قشر از جامعه، بویژه طی 2 سال گذشته، بر شتاب بیشتر این اقدامات تأکید کرد و گفت: اینکه امروز 36 هزارمین مسکن در این دولت تحویل معلولین عزیز می‌شود بسیار جای خرسندی است. آیت‌الله رئیسی ضمن مکلف کردن اداره‌ها و سازمان‌های اجرایی کشور به ایجاد مشاغل متناسب با وضعیت معلولان بویژه کم‌بینایان و نابینایان، ابراز امیدواری کرد که شاهد گام‌های بیشتری در زمینه رفع مشکل اشتغال این عزیزان باشیم به نحوی که در آینده نزدیک با افتخار اعلام کنیم فرد کم‌بینا یا نابینای تحصیلکرده و جویای کار در کشور وجود ندارد. پیش از سخنان رئیس‌جمهور خانم اسلامی دکترای علوم و حدیث، حافظ کل قرآن کریم و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد، خانم سمیرا محمودی خرم‌آباد عضو تیم ملی گلبال بانوان، آقای دکتر جعفری مدیرعامل شبکه نابینایان کشور و آقای دکتر دادخواه فعال حوزه نابینایان به بیان مسائل و مشکلات جامعه کم‌بینایان و نابینایان کشور پرداختند.
در این نشست همچنین از سوی رئیس‌جمهور و به صورت نمادین کلید یک واحد مسکونی به یک زوج نابینا اهدا شد.

 

آغاز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس از ۲۷ مهر

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: ثبت‌نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از ۸ صبح روز ۲۷ مهرماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ بعدازظهر سوم آبان ادامه خواهد داشت.
محمدتقی شاهچراغی با اشاره به شیوه ثبت نام نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق قانون جدید، پیش‌ثبت نام به منظور تطبیق مدارک ارائه شده با دستگاه‌های مربوطه انجام گرفت و تاکنون ۶ دستگاه به سازمان پاسخ دادند و ۲۶ مهرماه این کار به پایان رسیده و به اعتراضات رسیدگی خواهد شد. شاهچراغی یادآور شد: کسانی می‌توانند در ثبت‌نام شرکت کنند که در پیش‌ ثبت نام شرکت کرده‌ و کد پیگیری برای آنها ارسال شده باشد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سه - ۲۴ مهر ۱۴۰۲