صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

مرور

معاون وزیر بهداشت:
اعلام آمادگی وزارت بهداشت
برای امداد‌رسانی به مردم غزه
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: وزارت بهداشت برای کمک به مردم مظلوم غزه در فلسطین اشغالی آماده هرگونه امدادرسانی بوده و این آمادگی به مراجع بین‌المللی نیز اعلام شده است.
به گزارش وبدا، حسین فرشیدی در حاشیه بیستمین جلسه قرارگاه سلامت خانواده و جوانی جمعیت، اظهار داشت: وزارت بهداشت در همه زمینه‌ها که ساکنان مظلوم غزه نیاز به امداد داشته باشند، اعلام آمادگی می‌کند.  وی افزود: با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های بین‌المللی مسئول ایجاد کریدورهای رفت و آمد به منطقه غزه هستند، ایران از نظر اعزام پزشک و ارائه همه خدمات و نیازهای بهداشتی و دارویی به ساکنان غزه اعلام آمادگی کرده است.
فرشیدی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی بر آثار منفی تحریم‌ها بر سلامت ملت‌ها تأکید کرد، گفت: در هفتادمین اجلاس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (منطقه امرو) رسیدگی به تحریم‌ها درباره وضعیت فلسطین و منطقه غزه مورد تأکید بیشتری قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
 درباره شیوع آنفلوانزا عنوان کرد
مردم در اماکن عمومی ماسک بزنند
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرماخوردگی‌های جدید، آنفلوانزا یا کرونا هستند و مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری حتماً از ماسک استفاده کنند.
به گزارش ایسنا، بهرام عین‌اللهی، با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و از پاندمی یا همان همه‌گیری به مرحله تک‌گیری رسیده است و همچنان می‌تواند برای برخی افراد مبتلا، مرگبار باشد، افزود: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، سالمندان و افراد دیابتی، باید بیشتر مراقب باشند و اگر در اماکن عمومی تردد دارند حتماً نکات بهداشتی را رعایت کنند و توصیه می‌شود سالی یک بار واکسن کرونا تزریق کنند.
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: افرادی که دچار سرماخوردگی می‌شوند، حتماً باید ماسک بزنند و از دیگران نیز فاصله بگیرند تا از گردش و شیوع ویروس در جامعه جلوگیری شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر:
گزارش هزینه‌کرد کمک‌ها با جزئیات
در اختیار خیران قرار می‌گیرد
رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشست با مسئولان خیریه‌های خارج از ایران، بر استمرار روابط و تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت تأثیرگذاری بیشتر خدمات بشردوستانه به هموطنان تأکید کرد و گفت: هر خیری که به هلال‌احمر مراجعه کند این جمعیت کار خیر آنها را بر عهده می‌گیرد و گزارش کار مکتوب و مستند و نحوه هزینه‌کرد مبلغ اهدایی را به آنها ارائه می‌دهد.
به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند، در نشست هم‌اندیشی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با مؤسسه خیریه مپ (مادران علیه فقر) با بیان اینکه در داخل کشور بیش از ۲۰۰ مرکز توانبخشی و ۴۰ داروخانه داریم که به افراد نیازمند خدمت‌رسانی می‌کنند، عنوان کرد: در سطح مدارس، مساجد و محلات کانال‌هایی را برای پیشگیری و جلوگیری از بلایا و آسیب‌ها و همچنین پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی ایجاد کرده‌ایم و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار داوطلب جوان در هلال‌احمر جذب کرده‌ایم که به تمام معنا، ایثارگر هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی