صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

سازمان تاکسیرانی و پایان ماجرای سرویس مدارس

آیین‌نامه جدید از سال آینده اجرا می‌شود

مهسا قوی‌قلب
خبرنگار

 
روز گذشته سازمان تاکسیرانی درخصوص تغییرات مطرح شده درباره سرویس مدارس اطلاعیه‌ای را منتشر و در آن اعلام کرد که اجرای آیین‌نامه جدید از سال آینده خواهد بود.
امین رهبر، مدیر اداره بررسی و صدور موافقت‌نامه امور شرکت‌ها و مدیر اداره نوسازی سازمان تاکسیرانی در این باره به «ایران» گفت: «آیین‌نامه جدید درباره سرویس مدارس دیرتر از موعد مورد نیاز ابلاغ شد و امکان انجام همه موارد آن برای ما مقدور نبود. آیین‌نامه جدید، در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۴ در حالی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که تا این تاریخ بخش قابل توجهی از اقدامات مرتبط با برقراری سرویس مدارس، توسط ارکان دخیل در این حوزه، از جمله فراخوان پیمانکاران، طی فرایند تأیید صلاحیت شرکت‌ها و رانندگان و همچنین عقد قرارداد برقراری سرویس از سوی بسیاری از مدارس، انجام شده بود. از این رو با توجه به تغییرات اساسی در بسیاری از بخش‌های آیین‌نامه جدید نسبت به آیین‌نامه قبلی، امکان اجرایی کردن آن تا آغاز سال تحصیلی میسر نبود.»
امین رهبر، درباره حل مشکل سرویس مدارس آن دسته از دانش‌آموزانی که همچنان سرویس ندارند و بلاتکلیف هستند، گفت: در این زمینه مدارس باید کمک کنند و تاکسیرانی هم در ارائه مجوز جدید به پیمانکاران همکاری لازم را خواهد داشت. هرچند تا این لحظه هنوز برای مجوز جدید و پیمانکار جدید هیچ درخواست جدیدی ارائه نشده است.
در بخشی از اطلاعیه سازمان تاکسیرانی آمده است:
  با توجه به تغییرات اساسی در بسیاری از بخش‌های آیین‌نامه جدید نسبت به آیین‌نامه قبلی، امکان اجرایی نمودن آن تا آغاز سال تحصیلی میسر نبود. برهمین‌ اساس در جلسات شورای ترافیک شهرستان تهران که با موضوع حل و فصل مسائل مربوط به حمل و نقل دانش‌آموزان و سرویس مدارس در فرمانداری تهران برگزار شد، با مد نظر قرار دادن تبصره ذیل ماده ۳۸ آیین‌نامه جدید که عینا عنوان نموده «در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مورد آن‌ دسته از احکام این آیین‌نامه که امکان اجرای آن وجود ندارد، مطابق آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس مصوب ۱۳۸۷ عمل خواهد شد و از سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ صرفاً مطابق این آیین‌نامه اقدام می‌شود».

جستجو
آرشیو تاریخی