حوادث جهان

زلزله تایوان را لرزاند
اداره هواشناسی تایوان اعلام کرد، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر سواحل شرقی این کشور را لرزاند.به گزارش رویترز، این زمین‌لرزه صبح شنبه برای مدت کوتاهی ساختمان‌ها را در «تایپه»، پایتخت این کشور به لرزه درآورد، با این حال تاکنون گزارشی از خسارات ناشی از وقوع این زلزله منتشر نشده است.اداره هواشناسی تایوان همچنین اعلام کرد، این زمین‌لرزه در عمق ۷.۲ کیلومتری زمین رخ داده است. تایوان در نزدیکی محل اتصال دو صفحه تکتونیکی قرار دارد و مستعد زلزله است.
 
مرگ مهاجران در واژگونی ون
واژگونی ون حامل مهاجران در جنوب آلمان ۷ کشته و ۱۶ مجروح برجا گذاشت.به گزارش آسوشیتدپرس، این ون حامل 23 مهاجر بود که روز جمعه در تقاطع بزرگراهی در جنوب آلمان پس از آنکه راننده برای جلوگیری از بازرسی پلیس سرعت گرفت، تصادف کرد. پلیس گزارش داد، ۷ نفر از جمله یک کودک ۶ ساله کشته شدند، ۱۶ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند که حال برخی از آنها وخیم است. سرنشینان ون، شهروندان سوری و ترکیه‌ای بودند.این ون با ۲۳ نفر پر شده بود، در حالی که فقط برای ۹ نفر طراحی شده است.پلیس گفت: مقامات در حال بررسی سوابق راننده مجروح ۲۴ ساله هستند که مظنون به قاچاق انسان و قتل است.
 
قاتل بعد از 24 سال دستگیر شد
24 سال تحقیق و بررسی پلیس دورهام در کارولینای شمالی برای دستگیری قاتل بلوار میامی به دستگیری مرد شرور انجامید.
به گزارش ای بی‌سی، 16 سپتامبر 1999، در حالی که خسوس انریکه گارزا 19 ساله در یک خودرو در بلوار میامی شمالی در دورهام نشسته بود، هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. تحقیقات اولیه پلیس نشان داد که خسوس از سوی رقیب عشقی‌اش کشته شده است.
خسوس و ساتورنینو دوستان قدیمی بودند، اما وقتی خسوس به دختر مورد علاقه دوستش پیشنهاد ازدواج داد، ساتورنینو نتوانست این قضیه را بپذیرد و در یک فرصت مناسب به او شلیک کرد و گریخت.
با این حال پلیس هرگز نتوانست ساتورنینو (قاتل) را پیدا کند. تا اینکه با گذشت 24 سال از این جنایت کارآگاهان پلیس از روی شواهد و مدارک جدیدی که به دست آوردند، متوجه شدند که ساتورنینو (قاتل) در مونت ایری زندگی می‌کند.
بنابراین کلانتر شهر حکم دستگیری ساتورنینو را صادر کرد و پلیس او را که اکنون 46 سال دارد، در خانه‌اش دستگیر کرد.
 
راز نقاشی مونالیزا
لئوناردو داوینچی، نقاش مشهور عصر رنسانس، در کشیدن تابلوی مونالیزا از ترکیب شیمیایی منحصر به فردی برای تولید رنگ استفاده کرده است.به گزارش یورونیوز، دانشمندان با استفاده از تصویربرداری پرتو ایکس توانسته‌اند به ساختار شیمیایی تکنیکی پی ببرند که لئوناردو داوینچی برای ترسیم پرتره مشهور «مونالیزا» استفاده کرده است.تیم متشکل از دانشمندان و مورخان هنر در فرانسه و بریتانیا دریافته‌اند، دستور ساخت رنگ روغنی که لئوناردو به عنوان لایه ابتدایی و پایه خود برای تهیه تابلوی چوب صنوبر نقاشی مونالیزا استفاده کرده، با دستور دیگر تابلوهای او به لحاظ شیمیایی متفاوت بوده است. اعتقاد بر این است که لئوناردو داوینچی پودر اکسید سرب را که رنگ نارنجی دارد، در روغن بذر کتان یا گردو با حرارت دادن مخلوط حل کرده تا خمیر نهایی غلیظ‌تر و سریع‌تر خشک شود. آنچه با این روش به دست می‌آید روغنی است که رنگ طلایی بسیار خوبی دارد. بیشتر شبیه عسل است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی