سرقت تجهیزات پزشکی از بیمارستان ها

گروه حوادث/ سارقان حرفه‌ای که از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران، تجهیزات پزشکی سرقت می‌کردند، در عملیات ویژه پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ علی قاسم‌پور رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات پزشکی در یکی از بیمارستان‌های تهران، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار تیمی از مأموران کلانتری ۱۲۴ قلهک قرار گرفت و آنان با حضور در محل این بیمارستان تحقیقات خود در این خصوص را آغاز کردند. در ادامه تصاویر متهمان به دست آمد و به واحدهای گشتی ارائه شد تا اینکه سرانجام مأموران روز جمعه در حال گشت‌زنی در داخل بیمارستان متهمان را در حال تردد در یکی از بخش‌های بیمارستان مشاهده و در یک عملیات ضربتی سه نفر از سارقان را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
این افراد ضمن اعتراف به سرقت‌ها، دو مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کردند که این افراد نیز پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. همچنین مأموران در بررسی مخفیگاه این افراد، لوازم پزشکی اعم از کپسول اکسیژن، دستگاه‌های پزشکی و... به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال را کشف و ضبط کردند.
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه در مجموع در این پرونده پنج نفر شامل دو مالخر و سه سارق دستگیر شدند، گفت: هر پنج متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تجهیزات پزشکی در بیمارستان طی چند ماه گذشته اعتراف کرده و گفتند که تاکنون مرتکب ۱۵ فقره سرقت مشابه از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی