صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

از گوشه و کنار ایران

مرگ دلخراش نوزاد در سقوط تلویزیون
سقوط تلویزیون روی یک کودک 14 ماهه در مشهد مرگ وی را رقم زد.
سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد در این‌باره گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ مشکوک در بخش اورژانس بیمارستان رضوی، بلافاصله مأموران کلانتری «سپاد» برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. طبق گزارش مأموران انتظامی در محل، مشخص شد یک دستگاه تلویزیون به دلیل نامعلومی از روی ۲ میز که روی هم گذاشته شده بود سقوط کرده و روی کودک ۱۴ ماهه افتاده است. این کودک پس از انتقال به بیمارستان با وجود تلاش چند ساعته تیم پزشکی به علت شدت جراحات وارده به سر و خونریزی مغزی جان خود را از دست داد.
سرهنگ نگهبان گفت: جسد کودک به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.
 
زوج کلاهبردار سکه تقلبی می‌فروختند

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری زن و شوهری خبر داد که ۲۵ نیم‌سکه تقلبی به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال را در بازار فروخته و کلاهبرداری کرده بودند.
سرهنگ سیدعلی میر‌احمدی گفت: در پی اعلام تعدادی از طلافروشان به مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی ‌بر اینکه زوجی کلاهبردار تعدادی سکه تقلبی را به آنها فروخته و پس از ترک محل متوجه تقلبی بودن سکه‌ها شده‌اند، شناسایی و دستگیری این کلاهبرداران در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت و هر دو دستگیر شدند.
در بررسی‌های تخصصی پلیس مشخص شد این زن و شوهر با تهیه سکه‌های تقلبی با عیار پایین‌تر از عرف با وکیوم‌هایی از برندهای معروف از استان‌های همجوار به شهر سمنان آمده و پس از شناسایی سوژه‌های خود از طلافروشان و کسبه مختلف، با اعتمادسازی تعدادی سکه تقلبی را به بهانه نیاز مالی می‌فروختند. تعداد ۱۵ سکه از مخفیگاه متهمان کشف و ۱۰ سکه فروخته ‌شده نیز از سطح شهر جمع‌آوری شد.
 
دستگیری سارق رینگ و لاستیک خودروها
سارق شب‌رو که رینگ و لاستیک خودروها را می‌دزدید، از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ غلامحسین عرب، فرمانده انتظامی شهرستان دامغان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت رینگ و لاستیک در شهرستان دامغان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به ‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ آزادی این شهرستان قرار گرفت و سرانجام هویت سارقی که اهل یکی از استان‌های شرقی کشور بود و در ساعات پایانی شب اقدام به سرقت‌های رینگ و لاستیک می‌کرد شناسایی و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.
متهم ۲۸ ساله، معتاد و دارای سابقه کیفری بود که پس از انتقال به کلانتری به ۱۱ فقره سرقت رینگ و لاستیک خودرو در سطح شهرستان دامغان اعتراف کرد و گفت رینگ و لاستیک‌های مسروقه را به یکی از شهرهای شمالی کشور منتقل کرده و در آن شهر فروخته است. متهم پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی و در نهایت روانه زندان شد.
 
تلفن همراه شکارچی دستش را رو کرد

عکس های شکار دو رأس مرال، یک قلاده خرس، یک رأس تشی و یک رأس خوک که در تلفن همراه مرد شکارچی بود او را لو داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط‌زیست استان مازندران، پیرو گزارشات مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات حمایت شده و نگهداری سلاح غیرمجاز توسط فردی متخلف در یکی از روستاهای هزارجریب شهرستان گلوگاه، محیطبانان اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گلوگاه با هماهنگی و مجوز مقام قضایی و همکاری پلیس اطلاعات شهرستان، پس از بازدید از منزل این متخلف سابقه‌دار موفق شدند یک قبضه سلاح شکاری تک‌لول غیرمجاز، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و تعدادی چارپاره برای ساخت فشنگ کشف و ضبط کنند.
همچنین پس از بازبینی تلفن همراه این متخلف، وی به شکار دو رأس مرال، یک قلاده خرس، یک رأس تشی و یک رأس خوک اقرار کرد.
 
شکارچیان متخلف در دام مأموران پلیس
4 شکارچی متخلف و سابقه‌دار هنگام شکار قوچ وحشی در قمصر کاشان دستگیر شدند.
 الهیار دولتخواه، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کاشان گفت: پس از دریافت گزارش و حضور کارکنان این اداره در محل تخلف و محرز شدن تخلف شکار و صید غیرمجاز، فرایند دستگیری متخلفان با همکاری مأموران نیروی انتظامی قمصر آغاز شد و در نهایت یک گروه ۴ نفره شکارچیان سابقه‌دار دستگیر شدند.وی افزود: از این متخلفین که دارای چندین مورد تخلف شکار، صید و پرونده قضایی بودند، لاشه ۲ قوچ وحشی و یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط و خودروی متخلفین نیز توقیف و پرونده برای سیر مراحل قانونی با پیوست مستندات به مراجع قضایی ارجاع شد.
گفتنی است در 6 ماهه اول سال‌ جاری ۴ گروه متخلف همراه با دو ۳ قبضه اسلحه مجاز و غیرمجاز در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک و منطقه آزاد شهرستان دستگیر شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی