صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و دو - ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

انهدام باند 200 نفره اجاره کارت بانکی

گروه حوادث/  باند ۲۰۰ نفره‌ای که با اجاره کارت‌های بانکی مردم، اقدام به کلاهبرداری‌های اینترنتی و شرط‌‌‌بندی و قمار می‌کرد از سوی پلیس فتای پایتخت منهدم شد.
سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس فتای تهران بزرگ در جریان انجام رصد و پایش روزانه فضای مجازی متوجه شدند که عده‌ای به بهانه کاریابی و استخدام در شرکت‌های اینترنتی اقدام به اجاره کارت‌های بانکی شهروندان کرده‌اند. در واقع این افراد با تبلیغات دروغین و وعده درآمدهای هنگفت این افراد را جذب کرده و کارت بانکی آنها را اجاره کرده بودند بنابراین کارآگاهان پلیس فتا اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با ردگیری‌های دقیق سایبری موفق شدند یک شبکه بزرگ ۲۰۰ نفره را که در سراسر کشور فعالیت داشتند در فضای حقیقی و مجازی شناسایی کنند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اخذ مجوز قضایی برای دستگیری این افراد، گفت: با محرز شدن هویت اعضای این باند، مأموران در چند عملیات پلیسی همزمان در نقاط مختلفی از استان تهران و چند استان همجوار این افراد را دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل کردند. متهمان پس از اعتراف گفتند که کارت‌های بانکی افراد را اجاره و در کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایت‌های شرط‌‌بندی از آنها استفاده کرده‌اند.
وی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده گفت: این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.
 تحقیقات مأموران پلیس فتا در این خصوص همچنان ادامه دارد.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به این پرونده به مردم هشدار داد و گفت: شهروندان توجه داشته باشند مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت‌بانکی شهروندان انجام می‌شود، ابتدا بر عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی قابل ‌قبول نیست. از این رو لازم است که به هیچ عنوان کارت و شماره حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و فریب تبلیغات اغواکننده و میلیونر شدن یک شبه را که از سوی سودجویان مطرح می‌شود نخورند.
جستجو
آرشیو تاریخی