صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۶

وزیر آموزش و پرورش:

دنبال راه‌اندازی سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان هستیم

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مطالبات معلمان، از تلاش و پیگیری برای راه‌اندازی سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان خبر داد.
به گزارش ایسنا، رضا مراد صحرایی، دیروز در دیدار جمعی از فرهنگیان شیراز که همزمان با سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان فارس انجام شد، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در قوام نظام اسلامی، عبور از گردنه‌های سخت را نیازمند کمک به این وزارتخانه دانست و افزود: اگر به دنبال داشتن جامعه‌ای سالم هستیم باید آن را در مدارس دنبال کنیم.
وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی امروز به دلیل غفلت از مدرسه است، افزود: زمانی که دولت سیزدهم را به دست گرفتیم با چند مسأله روبه‌رو بودیم که یکی از آنها وجود سندی غیر از سند تحول بنیادین بود و به همین دلیل یکسری کارها از جمله رتبه‌بندی معلمان روی زمین مانده بود. در رتبه‌بندی آنچه انجام شد حداقلی بود و برای معلمان هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم.
وی همچنین به معضل کمبود معلم در برخی از مناطق اشاره کرد و گفت: بزودی این مشکل حل خواهد شد اما این مسأله به دلیل تضعیف دانشگاه فرهنگیان رخ داده است.
رضا مراد صحرایی با تأکید بر اینکه هر کاری بتوانیم برای تقویت دانشگاه فرهنگیان انجام می‌دهیم، افزود: در این دانشگاه باید به گونه‌ای عمل کنیم که تنها دغدغه تربیت دانشجو معلمان باشد نه اینکه دغدغه فضا و تجهیزات داشته باشیم.
جستجو
آرشیو تاریخی