صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و یک - ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

آرزو دارم صدای شادی کودکان بی‌گناه
 تمام دنیا رو پر کنه
ملیکا زارعی (خاله شادونه) نسبت به تصاویر دردناک کودکان غزه واکنش نشان داده و درصفحه اینستاگرامش نوشته: «این روزها، روز کودک است و بیشتر بچه‌ها در جشن و شادی و... من هم به سبب حرفه‌ای که دارم در معاشرت با بچه‌ها باید در این شادی سهیم باشم اما... مگر می‌شود تصاویر دردناک کودکان بی‌گناه و معصوم غزه از جلوی چشمانم محو بشود؟! تصویر ضجه‌های پدران و مادران داغدیده‌ای که معلوم نیست آیا فردا را خواهند دید... همه این تصاویر خواب رو از چشمانم ربوده، فقط آرزوی روزی رو دارم که صدای شادی کودکان بی‌گناه تمام دنیا رو پر کنه. یاد همه کودکان عزیز و بی‌گناه که این روزها در خون خود غلتیدن گرامی...»


رونالدو نماد حمایت
 از مظلومان بی‌دفاع فلسطین
مسعود ده‌نمکی ویدیو یی  منتشر کرده از مصاحبه نکردن رونالدو با خبرنگار انگلیسی و درباره اونوشته: « رونالدو فقط یک فوتبالیست نیست. نماد انسانیت است. نماد حمایت از مظلومان بی‌دفاع فلسطین است.»

 

معنای دقیق ایستادگی و مقاومت
الهام عابدینی، مجری و خبرنگار هم نوشته: «امشب ارتباط تصویری‌مون به سختی با خانم «سجود شنیوره» خبرنگار از غزه برقرار شد.
 با تکمیل محاصره غزه، تنها نیروگاه برق غزه به‌دلیل نبود سوخت از کار افتاده و شهر در تاریکی فرو رفته. قبل از برنامه سجود گفت اگر شارژ گوشیم تموم بشه، دیگه ارتباط قطع می‌شه چون برق نداریم شارژ کنم.»
این ویدیوی خبرنگار میدل‌ایست‌آی از غزه هم همین بود. میگه شاید این آخرین ویدیویی باشه که از من می‌بینید چون شارژ گوشیم داره تموم می‌شه و غزه با ۲ میلیون نفر جمعیت در محاصره کامل بدون آب، برق و غذاست. حتی تصور چنین شرایطی ترسناکه باوجود این ایمان و آرامش‌شون عجیب و دلگرم‌کننده‌ است. با اینکه می‌دونند هر لحظه ممکنه بمب روی سر خودشون فرود بیاد. با اینکه هیچ تصوری از یک ساعت بعدشون ندارند. معنای دقیق ایستادگی و مقاومت رو امشب در نگاه همین دو خبرنگار دیدم.
 تیم کوچیکه و امکانات زیاد نیست اما تمام تلاش ما در «سیاست خارجی» اینه که در حد توان و بضاعت به فضل خداوند، راوی این مقاومت باشکوه مقابلِ جنایات رژیم صهیونیستی باشیم.
 سعید الهی، فعال فرهنگی هم به کنایه سنگین اکبرعبدی به معاندین جمهوری‌ اسلامی ایران در مراسم پایانی جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اشاره داشته: «مصی علی‌نژاد اگه بلده خودش بیاد اینجا بره تو خیابون..!! البته من اگه درباره‌اش حرف بزنم اون بزرگ می‌شه نه من.»
 

همه می‌دانند حماس
 با زندانی‌های اسرائیلی خوب تا می‌کند
 فرشته صادقی هم به موضوع جنگ حماس و اسرائیل اشاره کرده و در توئیتر خود نوشته: «امروز بی‌بی‌سی انگلیسی داشت با مردی که سال ۲۰۱۱ میانجی گفت‌و‌گوهای آزادسازی سرباز اسرائیلی زندانی حماس، گیلعاد شلیط بود صحبت می‌کرد. طرف خودش اسرائیلی بود اما می‌گفت همه می‌دانند حماس با زندانی‌های اسرائیلی خوب تا می‌کند، شکنجه نمی‌دهد، به زن‌ها تجاوز نمی‌کند.»

به امید روزی که بخندی بی‌آنکه بترسی
هادی شریفی، روزنامه‌نگار با انتشار عکسی خطاب به کودکان مظلوم فلسطین نوشت: «به امید روزی که بخندی بی‌آنکه بترسی بعد از این خنده‌ها زنده خواهی ماند یا نه! بی‌آنکه خانه‌ات ویران و سرزمینت اشغال شده باشد. بی‌آنکه درد گرسنگی و آوارگی و یتیمی کشیده باشی. آن روز زیباترین و مهم‌ترین اتفاق دنیا خنده بی‌ملال تو خواهد بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی